جدیدترین قیمت خودروهای داخلی

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی پس از گرانی دلار

شنبه - 7 تیر 1399

پیشرانه – جدیدترین قیمت خودروهای داخلی پس از رشد دوباره قیمت ارز نشان می‌دهد که برنامه ریزی صورت گرفته برای قرعه کشی خودرو راه به جایی نبرده است.

پیشرانه – جدیدترین قیمت خودروهای داخلی پس از رشد دوباره قیمت ارز نشان می‌دهد که برنامه ریزی صورت گرفته برای قرعه کشی خودرو راه به جایی نبرده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» پس از آنکه در ماه‌های گذشته قیمت خودرو در بازار داخلی روند افزایشی به خود گرفت، وزارت صمت با سرپرست جدید خود به این عرصه ورود کرد و پس از چند سال بار دیگر نام شورای رقابت در میان تعیین کنندگان قیمت خودرو مطرح شد.

این شورا که پیش از این نیز یک بار در دوره دولت قبل، قیمت محصولات داخلی در بازار خودرو را تعیین کرده بود، این بار با توجه به شرایط به وجود آمده، در کنار موافقت با افزایش محدود قیمت محصولات کارخانه، شیوه قرعه کشی در دستور کار قرار داد.

در سال‌های اخیر، با افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد و اصرار همزمان دولت بر پایین نگه داشتن قیمت محصولات در کارخانه، فاصله بسیار زیادی میان نرخ‌های موجود در بازار و آنچه که کارخانه ها اعلام می‌کنند به وجود آمده و از این رو تمام دوره‌های اخیر فروش کارخانه‌ای خودرو با تقاضای بسیار زیاد مردم مواجه بوده است. به دنبال این اتفاق شورای رقابت پیشنهاد کرد با در نظر گرفتن شرایطی، میان متقاضیان واجد شرایط قرعه کشی صورت گیرد و برندگان صاحب خودرو شوند.

هرچند دولت امیدوار بود با این طرح روند افزایشی شکل گرفته را کنترل کند اما بررسی جدیدترین قیمت خودروهای داخلی نشان می‌دهد که پس از افزایش قیمت دلار در بازار، بار دیگر قیمت‌ها در بازار صعودی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای گذشته و پس از رسیدن قیمت دلار به مرز ۲۰ هزار تومان، قیمت خودروهای داخلی بعضا تا بیش از پنج میلیون تومان افزایش یافته و در میان خودروهای خارجی، افزایش قیمت حتی به ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

این اتفاق در حالی رخ داده که با دستورات اعلام شده، تمامی سایت‌های خرید و فروش خودرو از انتشار قیمت خودرو منع شده‌اند و مشتریان باید برای جدیدترین قیمت خودروهای داخلی، از واسطه‌ها یا دلالان بازار قیمت بگیرند که کارشناسان معتقدند این امر خود به عاملی برای افزایش قیمت تبدیل شده است.

تحریم‌های آمریکا، خروج شرکای خارجی خودروسازان ایرانی از کشور، بالا رفتن قیمت ارز و تاثیر آن بر ورود قطعات خودرو و انحصاری بودن بازار و عدم تولید خودرو به اندازه تقاضای فعال موجود در بازار، اصلی‌ترین عواملی هستند که از سوی کارشناسان علت افزایش قیمت خودرو به شمار می‌روند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟