جدیدترین قیمت خودروهای داخلی

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار

شنبه - 14 تیر 1399

پيشرانه – جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد با وجود پیش‌فروش‌های هفته‌های اخیر، قیمت‌ها در بازار كاهشی نشده‌اند.

پيشرانه – جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد كه با وجود پیش‌فروش‌های هفته‌های اخیر و ورود شورای رقابت قیمت‌ها در بازار كاهشی نشده‌اند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه»  افزایش نرخ ارز و بالا رفتن دوباره نرخ تورم از سال ۹۷ تا امروز، بازار خودرو را نیز در كنار بسیاری از دیگر بازارهای اقتصادی كشور تحت تاثیر قرار داده و همین امر باعث شده قیمت این محصول در بازار برای ماه‌های طولانی به روند صعودی خود ادامه دهد.

بسته شدن امكان ثبت سفارش خودروهای جدید و افزایش انحصار محصولات داخلی در بازار نیز علت دیگری است كه به افزایش قیمت خودرو انجامیده است. با این وجود وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهی سازمان حمایت، شورای رقابت و خودروسازان در ماه‌های گذشته تلاش كرده با افزایش میزان پیش فروش خودرو در دو شركت ایران خودرو و سایپا، شرایط را برای كاهش قیمت فراهم كند، موضوعی كه حداقل قیمت‌های موجود در بازار حكم به عدم موفقیت آن می‌دهند.

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در حالی رصد شده كه با دستور مقام قضایی، سایت‌های خرید و فروش خودرو ملزم به حذف قیمت‌ها شده‌اند و همین امر از نظر تعدادی از كارشناسان فضا را برای دلالی و افزایش دوباره قیمت‌ها فراهم كرده است.

با این وجود بررسی قیمت‌ها در بازار نشان می دهد كه همچنان اعداد موجود با آنچه كه در كارخانه ها اعلام شده و دولت به دنبال تثبیت آن است فاصله‌ای زیاد دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه در حال حاضر قیمت هر دستگاه پژو۲۰۶ تیپ ۵، ۱۶۵ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۳۹ میلیون تومان است. دنا پلاس نیز به عنوان یكی دیگر از محصولات پرطرفدار ایران خودرو، ۲۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. آخرین قیمت پژو ۴۰۵ نیز ۱۲۵ میلیون تومان اعلام شده است.

جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در میان محصولات سایپا نیز نشان دهنده حفظ روند قیمتی هفته‌های گذشته است. بر این اساس هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۸۶ میلیون تومان قیمت خورده و ساینا نیز به ۹۷ میلیون تومان رسیده است.

در بازار، هر پراید ۱۳۱، ۷۶ میلیون تومان و پراید ۱۱۱، ۸۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

بر اساس آخرین بررسی‌ها در بازار خودرو، قیمت هر رانا، ۱۲۴ میلیون تومان و هر سمند ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز ۱۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو۲۰۷ و ساندرو گران‌ترین خودروها در بررسی جدیدترین قیمت خودروهای داخلی در بازار به شمار می‌روند. پژو ۲۰۷ اتومات، ۲۷۰ میلیون تومان و ساندرو استپ وی ۳۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟