دی اس 7

دی اس ۷  و هر آنچه باید درباره آن بدانیم

یکشنبه - 22 تیر 1399

پیشرانه- کمپانی خودروسازی دی‌اس اتومبیلز، (به فرانسوی: DS Automobiles) برند برتر گروه پی‌اس‌ای (پژو و سیتروئن) است. مارک دی‌اس ابتدا در اوایل سال ۲۰۰۹ به عنوان زیر مجموعه برتر سیتروئن به مدل‌های دیگر اضافه شد تا در کنار سایر اتومبیل‌های سیتروئن به تولید برسد. دی‌اس مخفف روح متفاوت (Different Spirit) یا سری متمایز (Distinctive Series) است.

پیشرانه- کمپانی خودروسازی دی‌اس اتومبیلز، (به فرانسوی: DS Automobiles) برند برتر گروه پی‌اس‌ای (پژو و سیتروئن) است. مارک دی‌اس ابتدا در اوایل سال ۲۰۰۹ به عنوان زیر مجموعه برتر سیتروئن به مدل‌های دیگر اضافه شد تا در کنار سایر اتومبیل‌های سیتروئن به تولید برسد. دی‌اس مخفف روح متفاوت (Different Spirit) یا سری متمایز (Distinctive Series) است.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» سیتروئن دی‌اس اصلی، یک خودروی دارای طراحی خاص و نمادین در سال‌های ۱۹۵۵ الی ۱۹۷۵ بود و تصمیم گرفته شد که برند جدید بر روی میراث آن خودرو بنا شود. خط تولید دی‌اس در اوایل سال ۲۰۱۰ با تولید سیتروئن دی‌اس۳ آغاز بکار کرد.

خودروهای DS از منظر کیفیت ساخت و آپشن‌های رفاهی برای رقابت با خودروهای لوکس و شناخته شده‌ای چون مرسدس بنز، لکسوس و ب ام و خلق شده‌اند اما از نظر قیمت و مشخصات فنی به لطف بهره‌مندی از پلتفرم‌های مشترک با پژو سیتروئن در بازه قیمتی ۸۰۰ الی یک و نیم  میلیارد تومان قرار خواهند داشت.

دی اس ۵ اولین محصولی از این سری در کشورمان بود و پس از آن نوبت به DS6 و DS4 توسط نمایندگی آرین موتور وارد کشورمان شد. پس از معرفی DS7 در اوایل سال ۲۰۱۸ در فرانسه، و معرفی آن به بازار ایران هم در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه ورود این خودرو نیز با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، به خروج این برند از کشورمان رقم خورد و تنها شاهد تعداد کمی از دی اس ۷ در ایران شدیم.

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از لوکس‌ترین خودروهای موجود از برند دی اس یعنی دی اس ۷ را معرفی کنیم و ببینیم در بودجه یک ونیم میلیارد تومان خرید و فروش دی اس ۷ منطقی است یا نه؟

نمای داخلی و ظاهری

دی اس ۷ بر روی پلتفرم EMP2 پژو سیتروئن ساخته شده که کمی کشیده‌تر و تکامل یافته تر شده است. این خودرو بر اساس پلتفرمی مشترک با پژو ۵۰۰۸ و سیتروئن C5 ایرکراس شکل گرفته و جالب است بدانید از نظر فنی بسیار شبیه به برادران ارزان‌تر خود یعنی پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 است.

نمای جلو با وجود لوگوی شکسته و کشیده DS در بک‌گراند جلوپنجره‌ی مشبک مشکی بزرگ، تا حدی خشن و پرهیاهو به نظر می‌رسد.

دی اس 7

چراغ‌های جلو آرایش درونی LED زیبایی داشته و به خوبی در راستای جلوپنجره جانمایی شده‌اند. هوزینگ چراغ‌های مه‌شکن در قسمت پایینی سپر قرار گرفته‌ و چراغ‌های دیلایت نیز به صورت عمودی دو انتهای کناری نمای جلو را تکمیل نموده‌اند.

استفاده از نوارهای کرومی در نمای جلو و البته خودداری از خط و خطوط بیش از حد و درهم تنیده در نمای جانبی باعث شده تا طراحی ظاهری DS7 فراتر از سایر خودروهای این برند، خاص و در عین حال شکیل جلوه کند. در نمای عقب نیز به لطف استفاده از چراغ‌های کشیده و متناسب با چراغ‌های جلو، طراحی متوازی‌الاضلاع خروجی‌های اگزوز و استفاده هوشمندانه از برخی المان‌های ظریف، باعث می‌شود که طراحی DS7 به خصوص در نمای عقب، طرحی از یک خودرو اسپرت و نسبتاً سریع را به بیننده یادآور شود.

در نمای عقب، چراغ‌های سه‌بعدی Hypnotic بکار گرفته شده‌اند، که فقط در خودروهای DS دیده می‌شوند. استفاده از نوارهای کرومی در سرتاسر بدنه با ظرافت خاص باعث شده، تا یک محصول لوکس را ببینیم. رینگ‌های خاص ۵ پره DS نیز بسیار زیبا طراحی شده‌اند.

داخل کابین نیز ترکیبی از تریم‌های زیبا شامل چرم و آلکانترا وجود دارد. البته برخی بخش‌ها هم از پلاستیک سفت و خراش پذیر پوشیده شده است.

همیشه در کابین خودروهای لوکس، چیزی که باعث افزایش جذابیت می‌شوند، صفحه‌نمایش‌های بزرگ است که دی‌اس نیز از همین فرایند در DS7 کراس‌بک استفاده کرده است و از دو نمایشگر ۱۲ اینچی در کابین بهره گرفته که صفحه نمایش موجود در کنسول وسط بعنوان سیستم سرگرمی و مسیریابی استفاده می‌شود.

در بخش پایین این قسمت یک اهرم تعویض دنده بسیار جذاب به همراه سایر متعلقات نظیر کاپ‌ هولدر قابل مشاهده است. پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان نیز حتی در زیر نور آفتاب، کاملاً خوانا و واضح دیده می‌شود. فضای داخلی وسعت بسیاری دارد و از این جهت موجبات خوشحالی سرنشینان را فراهم می‌آورد. البته شیب قسمت انتهایی سقف می‌تواند برای اشخاص بلندقد موجبات دردسر را ایجاد نماید.

صندلی‌ها بسیار خوش ساخت بوده و بدن را به خوبی در بر می‌گیرند اما کنسول میانی گیربکس و استراحتگاه آرنج کمی بیش از حد عریض هستند. فضای صندوق عقب نیز از گنجایش کافی برای جای دادن انواع و اقسام لوازمات سفر و غیره برخوردار است.

DS7 به امکانات رفاهی متداولی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، سانروف و مونروف، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند فوکال الکترا، صندلی‌های مجهز به ماساژور و تنظیم برقی صندلی‌های عقب (نسخه های فول) مجهز است و کمبودی از این حیث در مقابل رقبای خود ندارد.

در بخش ایمنی خودرو  دی ‌اس ۷ از سوی موسسه استاندارد یورو NCAP اروپا ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

 امکانات و فناوری‌های متمایز دی اس ۷ کراس بک مدل ۲۰۱۸:

  • کمک رانندگی
  • کروز کنترل هوشمند
  • دوربین DS PILOT با تشخیص علامت‌های جاده
  • سیستم جلوگیری از انحراف خودرو از جاده
  • قابلیت پارکینگ اتوماتیک توسط سنسور های آلتراسونیک در دور تا دور خودرو
  • قابلیت حرکت اتوماتیک در ترافیک و توقف و حرکت هوشمند و خودکار
  • سامانه دید در شب DS NIGHT VISION توسط دوربین مادون قرمز در جلو پنجره
  • شناسایی اشیاء، پیاده و حیوانات در جاده ها
  • تشخیص خواب آلودگی راننده
  • نور بالای اتوماتیک
  • سیستم هشدار صوتی بر روی کنسول مرکزی
  • سیستم تعلیق فعال الکترونیکی
  • سیستم تعلیق فعال SCAN
  • سیستم Hi-Fi
  • سیستم صوتی لندگو FOCAL با ۱۴ بلندگو
  • مجهز به کلیه سامانه های ترمز ضد قفل،کنترل کشش

مشخصات فنی دی اس ۷

DS7 در بازار جهان با یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی ۲۲۵ اسب بخاری و یک موتور هیبریدی بنزینی و یک نسخه دیزل عرضه می‌شود، گیربکس مورد استفاده برای این خودرو نیز از سری گیربکس‌های فوق‌العاده پیشرفته هشت سرعته ZF انتخاب شده است تا هماهنگی کاملی بین موتور و گیربکس به وجود آید. اما نسخه‌های موجود در ایران همان موتوری است که در پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۳ استفاده شده است. موتور دس اس ۷ موجود در ایران ۱.۶ لیتری و ۱۶۵ اسب بخاری مشترک با سایر خودروهای پژو، سیتروئن و DS هستیم و گیربکس مورد استفاده برای DS7 نیز نسخه شش سرعته اتوماتیک همسان با سایر برداران و خواهران گروه PSA است.

قیمت و رقبای دی اس ۷

دی اس ۷ در زمان معرفی رقبای سرسختی را در بازار جهانی داشت اما در بازار ایران تنها سه رقیب بزرگ دارد یکی لکسوس ان ایکس مدل ۲۰۱۸، بی ام و ایکس ۵ و پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ است. که خرید و فروش لکسس NX منطقی‌تر از خرید و فروش دی اس ۷ است، اما اگر به دنبال یک خودروی هستید که یک شاهکار هنری و خاص در میان شاسی‌بلندهای لوکس بازار ایران باشید، انتخاب اول شما قطعاً باید دی اس ۷ باشد. قیمت جهانی دی اس ۷ از ۴۲ هزار دلار در نسخه پایه و در نسخه فول خود به ۵۷ هزار دلار می‌رسد، در بازار کشورمان قیمت دی اس ۷ برای مدل ۲۰۱۸ در بازه یک ونیم میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟