قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو

قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو اعلام شد

سه شنبه - 31 تیر 1399

پیشرانه – قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو اعلام شد و با موافقت شورای رقابت، این خودروها در تابستان امسال با قیمتی بالاتر از بهار به فروش خواهند رسید.

پیشرانه – قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو اعلام شد و با موافقت شورای رقابت، این خودروها در تابستان امسال با قیمتی بالاتر از بهار به فروش خواهند رسید.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» پس از آنکه شورای رقابت در بهار امسال بار دیگر به عرصه قیمت گذاری خودرو ورود کرد و با توجه به نرخ تورم ثبت شده در کشور و تورم بخشی صنعت خودرو، اجازه افزایش قیمت محصولاتی از سایپا و ایران خودرو را صادر کرد، این دو خودروساز بار دیگر درخواست افزایش نرخ محصولاتشان را ارائه کردند.

شورای رقابت پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس نرخ تورم بخشی حوزه خودرو، در هر فصل امکان بررسی مجدد قیمت ها و تغییر در نرخ‌ها وجود دارد.

سایپا چند روز قبل با موافقت شورای رقابت قیمت تعدادی از محصولات خود را برای فروش در تابستان امسال افزایش داد و حالا رقیب سنتی این شرکت نیز از نرخ‌هایی جدید رونمایی کرده و به این ترتیب قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو نیز در تابستان امسال اجرایی خواهد شد.

به این ترتیب قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو با رشدی حدودا ۲۰ میلیون تومانی، در کارخانه با قیمت ۹۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز ۱۰۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد و افزایش قیمتی حدودا ۱۹ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

در فهرست اعلام شده از قیمت جدید پنج پژو ایران خودرو، پژو ۴۰۵ نیز که حدودا ۷۰ میلیون تومان قیمت داشت به بیش از ۹۱ میلیون تومان رسیده و به این ترتیب بیش از ۲۱ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

همچنین پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز با افزایش قیمت بیش از ۲۵ میلیون تومانی از ۹۷ میلیون تومان به ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

پژو پارس نیز از سوی ایران خودرو ۱۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

این افزایش قیمت در حالی رخ داده که هنوز فاصله نرخ میان بازار و کارخانه بسیار بالاست و با وجود آنکه با موافقت وزارت صمت، ایران خودرو و سایپا از خرداد ماه امسال، چند مرحله پیش فروش گذاشته اند، همچنان قیمت‌ها در بازار آزاد رو به فزونی دارد. با توجه به فاصله ایجاد شده میان بازار و کارخانه، تقاضا برای خرید محصولات از کارخانه بسیار بالا رفته و از این رو با موافقت شورای رقابت آخرین دورهای پیش فروش خودرو با قرعه کشی میان ثبت نام کنندگان اجرایی شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • مهدی | ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۴۴ ق٫ظ

    ما چه گناهی کردیم یکماه پیش توی قرعه کشی برنده شدیم که به قیمت کارخانه پول واریز کنیم، حالا ۲۵ میلیون افزایش دادن. مگه ما حقوق و دستمزدمون به دلاره که با افزایش نرخ دلار قیمت رو بالا می برن؟ ما از کجا ۲۵ میلیون دیگه بیاریم پرداخت کنیم؟ واقعا بی انصافیه. یکماه نشده ۲۵ میلیون دیگه گذاشتن روی قیمت! معلوم نیست تا آخر بهمن که وقت تحویل خودروئه دوباره چقدر قیمت ُ افزایش بدن

  • علیرضا | ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۳۴ ب٫ظ

    بد بخت شدنتون رو روز به روز تبریک میگویم