مقایسه آریزو5 با فاو بسترنB30

مقایسه آریزو۵ با فاو بسترنB30

پنجشنبه - 16 مرداد 1399

پیشرانه – مقایسه آریزو۵ با فاو بسترنB30 نشان می‌دهد هر دو خودرو امتیازهای زیاد و نکات منفی چندگانه‌ای دارند و مشتری باید آیتم‌های مختلف را بررسی کند.

پیشرانه – مقایسه آریزو۵ با فاو بسترنB30 نشان می‌دهد هر دو خودرو امتیازهای زیاد و نکات منفی چندگانه‌ای دارند و مشتری باید آیتم‌های مختلف را بررسی کند.
به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» بسترن زیر مجموعه لوکس ساز برند فاو است و B30 دومین محصول این برند در ایران به شمار می‌رود. هرچند پیش از این قرار بود کراس اوور بسترن نیز به ایران بیاید اما فعلا این گزینه در بازار دنبال نمی‌شود.
بسترن در بازار چین محبوبیت زیادی دارد و حتی در رقابت با نمونه‌هایی مانند پژو ۳۰۱ نیز توانسته بازار خاص خود را به دست آورد. این خودرو چینی بر روی پلت فرم فولکس واگن طراحی شده اما هیچ شباهتی با خودروهای آلمانی ندارد.
چراغ‌های کوچک این مدل از فاو بسترن با یک فلاپ مشکی به جلو پنجره شش ضلعی کرومی متصل می‌شود از این رو سپر این ماشین پیچیده تر از آریزو۵ طراحی شده است.
این ماشین ۱۰۷ اسب بخار و ۱۵۵ نیوتون متر قدرت دارد. موتور آن ۱۵۹۸ سی سی است و شش دنده اتوماتیک طراحی شده است.
در مقایسه آریزو۵ با فاو بسترنB30 دیگر خودرو چینی نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد. آریزو۵ انقلابی ترین محصول این شرکت چینی در سال‌های گذشته به شمار می‌رود که با زبان جدید چری طراحی شده است.
آریزو۵ پس از آریزو۷ به بازار آمد و جدیدترین خودرو این خانواده یعنی آریزو۶ نیز اخیرا به شکلی محدود عرضه شده است.
آریزو۵ با نوع طراحی جلو پنجره شباهتی قابل توجه با تیگو۷ دارد و خودرویی لوکس و اسپورت به شمار می‌رود.
اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که آریزو۵ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر به بازار عرضه شده است. موتور این خودرو ۱۴۹۹ سی سی است و به شکل هفته دنده CVT طراحی و عرضه شده است.
در مقایسه آریزو۵ با فاو بسترنB30 هر دو خودرو ویژگی‌های مثبت چندگانه‌ای دارند. فاو بسترن B30 طراحی ظاهری خاص، کیفیت مونتاژ خوب، گیربکس ژاپنی، فرمان الکتریکی و پایداری بالا را به متقاضیان خود ارائه می‌کند و از سوی دیگر از ویژگی‌های مثبت آریزو۵ نیز می‌توان به ظاهر جوان پسند، طراحی داخلی ارگونومیک، امکانات رفاهی مناسب و تجهیزات ایمنی قابل توجه اشاره کرد.
در نکات منفی نیز برای فاو بسترن، طراحی داخلی کسل کننده، بازار دست دوم راکد و قطعات یدکی کمیاب و برای آریزو۵ کیفیت پایین رنگ بدنه، حساسیت موتور توربو و افت قیمت زیاد در بازار دست دوم را ذکر کرده‌اند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟