قیمت لاستیک میشلن در بازار

قیمت لاستیک میشلن در بازار + جزییات

پنجشنبه - 6 شهریور 1399

پیشرانه – قیمت لاستیک میشلن در بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای موجود که از نظر کیفی رضایت رانندگان را جلب کرده افزایش یافته است.

پیشرانه – قیمت لاستیک میشلن در بازار به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای موجود که از نظر کیفی رضایت رانندگان را جلب کرده افزایش یافته است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین بحث‌هایی که در حوزه تامین تجهیزات مورد نیاز خودرو در بازار ایران به خود توجه زیادی را جلب کرده، موضوع تامین لاستیک است. با توجه به اینکه میزان ظرفیت تولید این محصول در ایران به اندازه تقاضای موجود در بازار نیست، واردات لاستیک در سال‌های گذشته ادامه یافته است و با توجه به مسائلی که در زمینه تامین لاستیک خودروهای سنگین به وجود آمد، دولت حتی به بعضی از این محصولات، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز تخصیص داده است.

با این وجود در سال‌های گذشته تعداد برندهای مطرح موجود در بازار ایران کاهش یافته و از این رو برند مشهور فرانسوی، تقاضای زیادی دارد، هرچند بررسی قیمت لاستیک میشلن در بازار نشان می‌دهد که تحت تاثیر افزایش قیمت ارز، نرخ این محصول نیز بالا رفته است.

شرکت تولید لاستیک میشلن بیش از یک قرن پیش و در سال ۱۸۸۹ میلادی بنیان نهاده شد. این شرکت توسط برادران میشلن تاسیس شد و فعالیت‌های این دو برادر در مسیر توسعه شرکت، به اصولی برای الگوبرداری توسط دیگر کارآفرینان تبدیل شد.

میشلن در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در جهان است و پس از شرکت تولید لاستیک بریجستون در جایگاه دوم قرار دارد. شرکت میشلن دو دفتر مرکزی دارد که یکی از آن‌ها در فرانسه و دیگری در ایالت کارولینا جنوبی آمریکا قرار دارد.

بسیاری از رانندگان به خصوص رانندگان خودروهای سنگین، اعتقاد دارند لاستیک میشلن بهترین نوع تایر موجود در بازار است و به همین دلیل نیز تقاضا برای تولیدات این برند تفاوت قابل توجهی با دیگر تولیدات دارد. از سوی دیگر نیز قیمت لاستیک میشلن در بازار کشورمان موجب شده تا این برند بالاتر از انواع کره‌ای و ژاپنی قرار گیرد.

لاستیک میشلن در کشورمان نیز شهرت بسیار خوبی را برای خود دست و پا کرده است. این لاستیک در بین رانندگان خودروهای سنگین محبوبیت بالایی دارد و بسیاری از رانندگان و مالکان خودروهای سنگین، حاضر نیستند به غیر از لاستیک میشلن از تایر دیگری برای اتوبوس یا کامیون خود استفاده کنند چرا که این تایر را دارای بهترین کیفیت و طول عمر می‌دانند.

با این وجود قیمت لاستیک میشلن در بازار به شکل جدی افزایش یافته و شاید همین امر کار را برای رانندگان دشوار کند.

بر اساس اطلاعات موجود قیمت لاستیک میشلن در سایز ۱۹۵.۶۰.۱۵ به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. در سایز ۱۹۵.۶۵.۱۵ نیز قیمت هر حلقه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. قیمت سایز ۲۲۵.۷۰.۱۵ نیز همین عدد است.

بر اساس نرخ‌های اعلامی در بازار، قیمت هر حلقه لاستیک میشلن در سایز ۲۰۵.۵۵.۱۶، دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سایز ۲۲۵.۷۰.۱۶ نیز دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

خریداران لاستیک با سایز ۲۱۵.۴۵.۱۷ باید برای هر حلقه سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بپردازند و نرخ لاستیک با سایز ۲۰۵.۵۰.۱۷ نیز به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

سه لاستیک این شرکت که در بررسی قیمت لاستیک میشلن در بازار بالاترین نرخ را دارند نیز به ترتیب سایز ۲۶۵.۴۰.۲۱ با قیمت ۱۰ میلیون تومان، سایز ۲۴۵.۵۰.۱۸ با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سایز ۲۲۵.۵۰.۱۷ با قیمت چهار میلیون تومان هستند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟