روغن ترمز مناسب خودرو

روغن ترمز مناسب خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟

شنبه - 8 شهریور 1399

پیشرانه – روغن ترمز مناسب خودرو می‌تواند بازدهی سیستم ترمز را افزایش دهد و در عین حال انتخاب اشتباه برای ماشین هزینه‌های زیادی به وجود می‌آورد.

پیشرانه – روغن ترمز مناسب خودرو می‌تواند بازدهی سیستم ترمز را افزایش دهد و در عین حال انتخاب اشتباه برای ماشین هزینه‌های زیادی به وجود می‌آورد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه»  سیستم ترمز خودرو یکی از مهم‌ترین سیستم‌های فعال در ماشین است. سیستمی که هرچند در نگاه نخست وظیفه مهم ایمنی را بر عهده دارد اما در عین حال انتخاب اشتباه و عدم دسترسی به روغن ترمز مناسب خودرو می‌تواند برای ماشین هزینه‌هایی جدی داشته باشد.

یکی از نخستین توصیه‌هایی که رانندگان در زمان خرید روغن ترمز باید به آن توجه داشته باشند این است که هیچگاه نباید چند مارک مختلف روغن ترمز را به شکل همزمان و ترکیبی در خودرو استفاده کرد.

در کنار آن صاحبان خودرو باید توجه داشته باشند که نباید در روغن های هیدرولیک یا روغن موتور یا هر محصول دیگری را در سیستم ترمز ماشین وارد کرد. این روغن‌ها نه تنها خواص روغن ترمز را ندارند که حتی باعث آسیب جدی این سیستم شده و عملکرد بخش ایمنی را با اختلال مواجه می‌کنند.

روغن ترمزهای موجود در بازار رنگ‌های مختلف دارند. در زمان تلاش برای پیدا کردن روغن ترمز مناسب خودرو باید به این نکته نیز توجه کرد که نباید دو رنگ مختلف روغن را بر روی یکدیگر ریخت و به شکل همزمان از آن استفاده کرد.

در زمان خرید روغن ترمز باید به اندازه میزان نیاز خرید کرد. زیرا این روغن‌ها وقتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرند، اشباع شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند. از این رو استفاده از روغن ترمزهایی که نو و تازه نیستند، توصیه نمی‌شود. در کنار آن پس از هربار تعویض روغن ترمز، باید برای امنیت خودرو از سیستم هواگیری استفاده شود.

زمان تعویض روغن ترمز نیز برای خودروهای مختلف متفاوت است. بسته به سفارش سازندگان خودروها، برخی ماشین‌ها نیاز دارند که هر دو سال یک بار روغن ترمزشان عوض شود و برای برخی ماشین‌ها نیز توصیه شده پس از هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر طی شده، روغن ترمز تعویض شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟