روند افزایش قیمت خودرو

روند افزایش قیمت خودرو ادامه داد

دوشنبه - 17 شهریور 1399

پیشرانه- بازار خودرو همچنان بلاتکلیف است، بااین‌وجود همچنان شاهد افزایش قیمت خودروها در بازار هستیم، به‌طوری‌که طی ۷ ماه اخیر خودروهای داخلی تا ۸۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

پیشرانه- بازار خودرو همچنان بلاتکلیف است، بااین‌وجود همچنان شاهد روند افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم، به‌طوری‌که طی ۷ ماه اخیر خودروهای داخلی تا ۸۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» هم‌اکنون هیچ نظارتی بر روی قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و دارندگان خودرو به‌صورت سلیقه‌ای اقدام به قیمت‌گذاری خودرو می‌کنند، قیمت‌هایی که برخی اوقات هیچ دلیل خاصی برای آن وجود ندارد و صاحب خودرو تنها بر اساس تصورات خود قیمت موردنظرش را اعلام می‌کند.

این در حالی است که این روزها معاملات خودرو در بازار به صفر نزدیک شده است بااین‌وجود در فضای مجازی هر کس با انتشار آگهی‌های مختلف سعی در افزایش بیشتر قیمت‌ها در بازار دارد.

حال این اتفاقات را بگذارید کنار نوسانات قیمت دلار که موجب افزایش بلاتکلیفی بازار خودرو شده است.

به‌عنوان‌مثال طی یک هفته گذشته پراید ۱۱۱ حدود ۹ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۱ میلیون تومان، ساینا ۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۱۶ میلیون تومان و پژو پارس ۱۵ میلیون تومان گران شده است.

همچنین قیمت تیبا صندوقدار از ۱۰۳ به ۱۱۳ میلیون و تیبا ۲ از ۱۱۹ به ۱۲۴ میلیون تومان افزایش‌یافته است.

کوییک‌دستی قیمت ۱۳۸ میلیون و کوییک‌آر قیمت ۱۴۳ میلیون تومان را در روند افزایش قیمت خودرو تجربه کرده اند.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار امروز با چهار میلیون افزایش نسبت به‌روز گذشته به ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۲۰ میلیون و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار هم به ۲۱۵ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر قیمت پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۱۶۶ میلیون، پژو پارس سال ۱۹۳ میلیون و سمند ال‌ایکس ۱۷۰ میلیون تومان اعلام‌شده است، این در حالی است که قیمت پژو ۲۰۷ دستی در بازار امروز با رشد سه‌میلیونی به ۲۵۶ میلیون و مدل اتوماتیک این خودرو با حدود ۱۸ میلیون جهش قیمت به ۳۷۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو رانا به ۱۸۳ میلیون، دنا به ۲۴۷ میلیون و دنا پلاس نیز به ۲۸۴ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است.

در ادامه روند افزایش قیمت خودرو هایما اس ۷ توربو نیز امروز ۶۳۲ میلیون، سراتو ۷۸۰ میلیون و پژو ۲۰۰۸ حدود ۷۹۲ میلیون تومان در بازار معامله شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟