دلایل استارت نخوردن خودرو

دلایل استارت نخوردن خودرو

پنجشنبه - 20 شهریور 1399

پیشرانه – دلایل استارت نخوردن خودرو می‌توانند متفاوت باشند و به وجود آمدن مشکل در بخش‌های مختلف ماشین می‌توانند در فرایند استارت اختلال ایجاد کنند.

پیشرانه – دلایل استارت نخوردن خودرو می‌توانند متفاوت باشند و به وجود آمدن مشکل در بخش‌های مختلف ماشین می‌توانند در فرایند استارت اختلال ایجاد کنند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه»  فرایند روشن کردن ماشین با فعالیت چند بخش مختلف سر و کار دارد و از این رو دلایل استارت نخوردن خودرو نیز می‌تواند به بخش‌های مختلف خودرو مرتبط باشد.

نچرخیدن سوییچ در زمان روشن کردن خودرو، یکی از مشکلاتی است که در زمان استارت زدن به وجود می‌آید. این اتفاق می‌تواند دو علت متفاوت داشته باشد. محتمل‌ترین علت این است که از کلیدی استفاده می‌کنید که برای این ماشین نیست یا کلیدتان فرسوده شده است. اگر کلید یدکی دارید بهتر است آن را هم امتحان کنید. یکی دیگر از مشکلات رایجی که باعث نچرخیدن سوئیچ می‌شود این است که هنگام پارک کردن همه چرخ‌های خودرو به یک طرف چرخیده‌اند و سوئیچ را در این حالت در آورده‌اید. در این حالت وقتی می‌خواهید سوئیچ را بچرخانید فشار بسیار زیاد روی فرمان مانع از چرخیدن کلید می‌شود. برای رفع این مشکل، در حالیکه سوئیچ را می‌چرخانید فرمان را ابتدا به یک سمت و سپس به سمت دیگر بچرخانید. اینکار فشار را کاهش می‌دهد و باعث چرخیدن کلید می‌شود.

به حرکت در نیامدن موتور یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن خودرو است. وقتی برای استارت زدن کلید را می‌چرخانید، ممکن است یک صدای کوتاه یا به اصطلاح تقه یا چند تقه سریع و پشت سر هم یا صدای چرخیدن بسیار کند موتور را بشنوید. دلیل هر سه مورد ذکر شده ضعیف بودن باتری خودرو است. قبل از هرکاری چراغ‌های جلو را روشن کنید و سپس سعی کنید استارت بزنید. اگر نور چراغ‌ها کم باشد یا به مرور کم شود دلیل نچرخیدن موتور ضعیف یا خالی بودن باتری است.

اگر نور چراغ‌های جلو کافی است، اما بعد از استارت زدن وضعیت موتور تغییر نمی‌کند، احتمالاً باتری ایرادی ندارد و وضعیت موجود حاصل یکی از این موارد است: در ماشین‌هایی که دنده اتوماتیک دارند احتمالاً دنده در حالت پارک یا خنثی (خلاص یا N) قرار ندارد یا حالت دنده خنثی خودروی شما ایراد پیدا کرده است. دنده را در حالت پارک قرار دهید و دوباره امتحان کنید. این احتمال نیز وجود دارد که فشار روی کلاچ را کم نکرده‌اید (در ماشین‌هایی که دنده خودکار دارند) یا پدال کلاچ تان ایراد دارد. در غیر این صورت یا سوئیچ موتور یا سیم کشی‌های متصل به آن ایراد پیدا کرده‌اند یا موتور استارت یا استارتر برقی دچار مشکل شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات