خودرو ناقص تولید نمی‌کنیم

خودرو ناقص تولید نمی‌کنیم

دوشنبه - 31 شهریور 1399

پیشرانه- گروه بهمن هیچ خودرو ناقص باقی‌مانده در کف کارخانه مانده ندارد، در سیاست‌های این گروه ایجاد تعهدات بلندمدت برای مشتریان تعریف‌نشده و درزمینهٔ ایفای تعهدات معوق جزو بهترین شرکت‌های حال حاضر کشور هستیم.

پیشرانه- گروه بهمن هیچ خودرو ناقص باقی‌مانده در کف کارخانه مانده ندارد، در سیاست‌های این گروه ایجاد تعهدات بلندمدت برای مشتریان تعریف‌نشده و درزمینهٔ ایفای تعهدات معوق جزو بهترین شرکت‌های حال حاضر کشور هستیم و به هیچ عنوان خودرو ناقص تولید نمی‌کنیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، با اشاره به تأمین کافی قطعات و لوازم‌یدکی موردنیاز مشتریان این گروه خاطرنشان کرد: مشتریان هیچ نگرانی بابت خدمات پس از فروش نداشته باشند.

سید امیر میرمنصف در نشست خبری گروه بهمن که در خصوص برنامه‌های خدمات فروش و پس از فروش برگزار شد گفت: زیرساخت ارائه خدمات بر پایه وجود قطعه استوار است و سیاست این گروه عرضه محصول در شرایط اطمینان از تأمین قطعات تا محصول نهایی است و در غیر این صورت محصول عرضه نمی‌شود.

او بیان داشت: این مهم حتی شامل تأمین فناوری و دانش نیروی انسانی حاضر در شبکه نیز می‌شود و تا این برنامه‌ها عملیاتی نشده و انبارها حداقل به مدت یک سال قطعات یدکی موردنیاز را در اختیار نداشته باشند، حتی عرضه آن محصول آغاز نمی‌شود.

میرمنصف با اشاره به تداوم تحریم‌ها، یادآور شد: یکی از مسائل اصلی گروه بهمن در عقد قرارداد با طرف‌های تجاری خارجی، تضمین تأمین قطعات برای مدتی مشخص است.

وی تأکید کرد: موضوع ارائه خدمات پس از فروش وظیفه قانونی ما و همه شرکت‌ها است و گروه بهمن نیز تأمین قطعات خودروهای تولیدی خود به مدت ۱۰ سال را در برنامه داشته و در خصوص برخی محصولات حتی از این مدت‌زمان نیز فراتر رفته است.

معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود قطعات تقلبی در بازار، اظهار کرد: منکر وجود قطعات تقلبی در بازار نیستیم، اما باید گفت همه محصولات و قطعات موردنیاز این شرکت تحت یک لیبل- هولوگرام خاص که دارای مشخصات امنیتی و محرمانه است، تولید می‌شود.

به گفته وی، مشتریان می‌توانند با اسکن کردن هولوگرام یادشده و ارسال کد ۱۶ رقمی به سرشمارِه ۰۲۱۴۸۰۲۷ از اصالت قطعه مطمئن شوند، همچنین تأمین قطعات از شبکه نمایندگی‌های مجاز به مشتریان توصیه می‌شود.

میرمنصف، همچنین در خصوص تغییر قیمتی قطعات، لوازم‌یدکی و تجهیزات این خودروساز، بیان کرد: هرچند قطعات با نرخ‌های ارز متفاوت در طول سال وارد کشور شده و به همان نسبت نیز باید قیمت‌گذاری شوند، اما در این زمینه سعی کردیم تا از سود خود بکاهیم و به همین دلیل، افزایش قیمت‌ها تاکنون زیر نرخ تورم بوده است.

وی یادآور شد: تاکنون هیچ ارزی برای تأمین قطعات یدکی به این شرکت تخصیص داده نشده و همه را با حواله‌های ارزی آزاد تأمین کرده‌ایم.

خودرو ناقص تولید نمی‌کنیم

این مقام مسئول گروه بهمن در پاسخ به پرسش دیگری، خاطرنشان کرد: گروه بهمن هیچ خودرو ناقص باقی‌مانده در کف کارخانه مانده ندارد، در سیاست‌های این گروه ایجاد تعهدات بلندمدت برای مشتریان تعریف‌نشده و درزمینهٔ ایفای تعهدات معوق جزو بهترین شرکت‌های حال حاضر کشور هستیم به هیچ عنوان خودرو ناقص تولید نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: با گشایش‌های اخیر ایجادشده در گمرک، به‌زودی چندین کانتینر قطعات مربوط به CKD های موردنیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال‌شده و در خطوط تولید به‌کارگیری خواهند شد.

کسب ۶ رتبه در فروش و خدمات پس از فروش

میرمنصف با اشاره به جایگاه بسیار خوب این گروه در صنعت فروش و خدمات پس از فروش، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته این خودروساز در حوزه خدمات فروش جایگاه نخست را در خودروهای سواری (شرکت بهمن موتور) و در حوزه خودروهای تجاری جایگاه‌های اول (شرکت بهمن دیزل) و دوم (شرکت سیبا موتور) کشور را به دست آمد.

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت صنعت در موضوع خدمات پس از فروش نیز شرکت بهمن موتور با دو پله ارتقا نسبت به سال گذشته در رده دوم قرار گرفت، شرکت بهمن دیزل در خودروهای تجاری مقام نخست و سیباموتور دیگر شرکت وابسته به این گروه در رده سوم ایستاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعات و لوازم‌یدکی موردنیاز خودروهای تولیدی این گروه در سرتاسر کشور با زیرساختی ترکیبی از حمل‌ونقل هوایی و زمینی توزیع می‌شود و حداکثر زمان انتظار برای ارسال قطعات به دورترین نقاط کشور ۴۸ ساعت است.

وی همچنین به استانداردسازی خدمات در این گروه اشاره کرد که از دو سال پیش آغازشده و اکنون ۳۴ نمایندگی این شرکت به استانداردهای روز مجهز شدند.

میرمنصف در خصوص برنامه‌های فروش این شرکت باوجود تحریم‌ها، بیان کرد: سفارش گذاری قطعات برای عرضه محصولات جدید آغازشده و حتی خطوط تولیدی آن‌ها نیز آماده‌شده که هم شامل خودروهای سبک و هم خودروهای تجاری خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟