رانا پلاس ؛ قیمت، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانیم

رانا پلاس ؛ قیمت، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانیم

سه شنبه - 8 مهر 1399

پیشرانه- گروه صنعتی ایران خودرو هفته گذشته از آغاز عرضه خودرو رانا پلاس خبر داد.

پیشرانه- گروه صنعتی ایران خودرو هفته گذشته از آغاز عرضه خودرو رانا پلاس خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» خودرو رانا پلاس درواقع نسخه فیس لیفت و ارتقاء‌یافته خودرو رانا است که هشت سال پیش به بازار معرفی شد و لقب دومین خودرو ملی ایران خودرو را یدک می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رانا در تعریف ساده، نمایشی ملی از یک سدان جمع‌وجور شهری با تفکری مشابه مدل محبوب پژو ۲۰۶ است. حال نسخه پلاس این خودرو بیش از گذشته آماده است تا با امکانات مدرن از خانواده پژو ۲۰۶ فاصله بگیرد و با هویتی نوین به بازار سدان های کلاس C قدم بگذارد.

رانا پلاس در نمای ظاهر

رانا پلاس که درواقع فرزند خودرو رانا به‌حساب می‌آید از خانواده خودرو پژو ۲۰۶ است و در کلاس سدان سایز C قرار می‌گیرد.

این خودرو  در مقایسه با رانا معمولی در طراحی چراغ‌ها در جلو و عقب تغییر پیداکرده به‌این‌ترتیب که در جلو و عقب چراغ‌های LED به آن اضافه‌شده است.

جلوپنجره این خودرو تغییر کرده و دستگیره‌ها و زه جانبی همرنگ بدنه شده است، اضافه شدن راهنما به آینه‌های جانبی و قالپاق با طراحی جدید نیز از دیگر تفاوت‌های این خودرو با نسل پیشین آن است.

نمای داخلی و کابین

رانا پلاس ؛ قیمت، مشخصات فنی و هر آنچه باید درباره آن بدانیم

در نمای داخلی طراحی فرمان به‌طور کامل تغییر کرده و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و آپشن جدید کروز کنترل کامل مشخص است.

تریم داخلی با تغییرات محسوس رو دری‌ها و روکش صندلی‌ها جلوه‌ای تازه به خود گرفته به‌گونه‌ای که از طرح جدید پارچه برای رو دری‌ها استفاده‌شده و روکش صندلی‌ها مشابه پژو ۲۰۷ است.

از سوی دیگر طراحی مجموعه نمایشگرهای دیجیتال جدید پشت فرمان از دیگر تغییرات این خودرو اسما جدید است که آن‌طور که مدیر پروژه رانا پلاس گفته است قابلیت افزودن لوگوی سیستم‌های جدید مانند سیستم پایداری (ESC)، سیستم تنظیم باد تایرها (TPMS) و سیستم فرمان برقی (ESP) به آن اضافه‌شده است. همچنین ایران خودرو مدعی است بهبودهای قابل‌توجهی در سیستم عایق‌بندی و سیستم صوتی این خودرو اعمال کرده به‌گونه‌ای که عایق صداگیر موتور و موکت صندوق‌عقب با طراحی جدید در رانا پلاس نصب و سیستم صوتی و بلندگوها در نسخه جدید تقویت‌شده‌اند، البته امیدواریم.

مشخصات فنی رانا پلاس

رانا پلاس از پیشرانه TU5 با حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر نیرو بهره می‌برد. انتقال قدرت در این خودرو از طریق گیربکس ۵ سرعتِ دستی انجام می‌شود البته احتمال استفاده از گیربکس‌های جدید ۶ سرعتِ دستی، ۶ سرعتِ اتوماتیک و گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در این خودرو وجود دارد.

این خودرو ۱۱۳۴ کیلوگرم وزن دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۹ لیتر اعلام‌شده است.

مشخصات فنی این خودرو به‌شدت مشابه خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۲۰۷ صندوقدار است.

ایران خودرو در در این محصول جدید، از ترمزهای دیسکی و سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS در چرخ‌های جلو و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره می‌برد و امکانات دیگری نظیر سیستم عیب‌یابی هوشمند مالتی پلکس، سنسور عقب و مه شکن جلو و عقب نیز در فهرست آپشن‌های آن به چشم می‌خورد.

قیمت رانا پلاس

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت رانا پلاس را ۱۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان البته فعلاً اعلام کرده است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟