خودرو با شیب تند ارزان شد + جدول قیمت خودرو در بازار

خودرو با شیب تند ارزان شد + جدول قیمت خودرو در بازار

یکشنبه - 18 آبان 1399

پیشرانه- بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها متأثر از ریزش نرخ ارز با شیب تندی در حال کاهش است که این افت قیمت در بازار خودرو‌های خارجی بسیار چشمگیر بوده تا جایی که برخی نمایشگاه‌داران از ریزش بیش از یک میلیارد تومانی قیمت این خودرو‌ها خبر داده‌اند و باید گفت خودرو با شیب تند ارزان شده است.

پیشرانه- بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها متأثر از ریزش نرخ ارز با شیب تندی در حال کاهش است که این افت قیمت در بازار خودرو‌های خارجی بسیار چشمگیر بوده تا جایی که برخی نمایشگاه‌داران از ریزش بیش از یک میلیارد تومانی قیمت این خودرو‌ها خبر داده‌اند و باید گفت خودرو با شیب تند ارزان شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به نقل از اقتصاد آنلاین قیمت خودرو از هفته گذشته تحت تأثیر ریزش نرخ ارز و اخبار سیاسی مربوط به انتخابات آمریکا وارد مدار کاهشی شده بود، امروز هم با شروع کار بازار این روند تشدید شده و شاهد افت چشمگیر قیمت خودرو‌ها به‌ویژه خودرو‌های خارجی هستیم به‌طوری‌که برخی نمایشگاه‌داران اظهار کرده‌اند که قیمت این خودرو‌ها نسبت به هفته‌های گذشته به‌طور میانگین حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون و برخی خودرو‌های خارجی تا بیش از یک میلیارد تومان ارزان شده‌ است.

تب فروش خودرو افزایش یافت

در این راستا قیمت خودرو‌های داخلی هم کاهش قابل‌توجهی داشته‌اند به‌طوری‌که طبق گفته فعالان بازار، خودرو‌های داخلی و مونتاژی طی این مدت ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شده‌اند، اما آنچه اهمیت دارد این است که باوجود ریزش قیمت‌ها همچنان معاملات مربوط به خرید در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و تب فروش افزایش‌یافته است.

خروج سرمایه از بازار خودرو

همچنین به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، هم‌زمان با کاهش قیمت دلار دارندگان خودرو که اهل سرمایه‌گذاری در این بازار هستند به فکر خروج سرمایه خود از این بازار افتاده‌اند و از همین رو حجم فروش خودرو نسبت به قبل بیشتر شده، از طرفی با توجه به اینکه زمزمه ریزش قیمت‌ها در بازار وجود دارد خریداران در حد نظاره‌گر هستند و اتفاقاً توصیه فعالان بازار هم این است که خریداران خودرو فعلاً دست نگه‌دارند.

خودرو ارزان‌تر خواهد شد

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در ارتباط با عنوان این خبر یعنی خودرو با شیب تند ارزان شد تأکید کرده که اگر دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد، حباب قیمت خودرو تا حد زیادی از بین خواهد رفت و قیمت خودرو‌ها ارزان‌تر خواهد شد.

خودرو با شیب تند ارزان شد

نگاهی به قیمت‌های امروز خودرو در آگهی‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که دارندگان پراید ۱۱۱ قیمت این خودرو را تا ۱۲۷ میلیون، پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۹ میلیون و دارندگان پراید ۱۳۲ قیمت را تا ۱۱۱ میلیون تومان پایین آورده‌اند.

قیمت تیبا معمولی در این بازار به ۱۲۷ میلیون و تیبا ۲ به حدود ۱۴۰ میلیون تومان رسیده و قیمت ساینا نیز تقریباً ۱۳۸ میلیون تومان اعلام شد؛ قیمت کوییک و کوییک‌آر هم ۱۴۸ و ۱۵۸ میلیون تومان است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز حدود ۲۱۰ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تقریباً ۲۷۸ میلیون، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما حدود ۳۹۸ میلیون و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۳۹ میلیون تومان است.

امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس ساده در بازار آزاد تهران به ۱۹۳ میلیون و سمند سورن به ۲۴۷ میلیون تومان رسید.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

دارندگان دنا امروز قیمت دنا معمولی را ۲۷۸ میلیون، قیمت دنا پلاس دنده‌ای ساده را ۳۳۰ میلیون و قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو را ۳۸۱ میلیون تومان اعلام کردند.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

در بین خودرو‌های مونتاژی هم قیمت پژو ۲۰۰۸ در بازار امروز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون، هایما S۷ حدود ۷۸۸ میلیون، سیتروئن C3 حدود ۹۸۷ میلیون، سراتو ۹۰۰ میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک ۵۲۸ میلیون و ساندرو استپ‌وی حدود ۵۶۹ میلیون تومان است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟