مقایسه دیگنیتی با جک S7

مقایسه دیگنیتی با جک S7+ مشخصات فنی خودروها

دوشنبه - 19 آبان 1399

پیشرانه- مقایسه دیگنیتی با جک S7 این سؤالی است که ما در بخش «مقایسه خودرو» به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

پیشرانه- مقایسه دیگنیتی با جک S7 این سؤالی است که ما در بخش «مقایسه خودرو» به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» در بخش مقایسه‌ها همان‌طور که گفتیم، سراغ دو خودرویی می‌رویم که هنوز پای ثابت حضور در جاده‌های ایران نشده‌اند و قرار است به‌زودی توسط هر دو خودروساز ایرانی بهمن خودرو و کرمان خودرو در سال ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برسند.

جک s7 یا جک ۷KMC یک شاسی‌بلند چینی است که در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد و بافاصله کمی در بازار کشور چین عرضه شد.

جک S7 در جایگاهی بالاتر از جک S5 قرار می‌گیرد که در بازار کشورمان حضور دارد و به محبوبیت بالایی دست پیداکرده است.

جک S7 ازنظر ظاهری به‌نوعی از زبان جدید طراحی جک بهره برده است و از سویی نشان‌دهنده پیشرفت نسبی جک در طراحی خودرو است.

دانگ فنگ موتورز یکی از شرکت‌های دولتی چینی و جزو پنج خودروسازی بزرگ چین است. این شرکت در حال حاضر در کنار برندهایی مثل چانگان، فاو، جیلی و سایک یکی از ۵ خودروساز برتر چین ازنظر تعداد خودروهای تولیدی قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی ‌های منحصربه‌فرد دانگ فنگ موتورز سطح گسترده همکاری‌های بین‌المللی آن است. این شرکت با خودروسازانی مثل کیا، هوندا، رنو، پژو-سیتروئن همکاری‌های گسترده‌ای دارد.

همچنین برندهای دیگری ازجمله فنگ‌ شن، اینفینیتی، لوکسژن و ونوچیا زیر نظر شرکت Dongfeng چینی فعالیت می‌کنند.

دانگ فنگ ix5 یا همان دیگنیتی محصول سال ۲۰۱۸ است و نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش عمومی گذاشته شد.

طراحی داخلی و خارجی

مقایسه دیگنیتی با جک S7 در بخش طراحی داخلی و خارجی این دو خودرو نشان می‌دهد از نمای جانبی، شباهت زیادی میان جک S7 و S5 وجود دارد. حالت کشیده‌ی بدنه با ارتفاع نسبتاً کم، S7 را به کراس‌اورهای میان‌رده نزدیک می‌کند و اشتراک چندانی با شاسی بلندهای پهن‌پیکر ندارد. برخلاف نمای روبه‌رو، خطوط پرتعداد و حجم‌دهی‌ پیچیده در فضای جانبی دیده نمی‌شود.

خطی ساده و محو بالاتر از دستگیره‌ها کشیده شده و نزدیک رکاب هم برآمدگی جزئی به چشم می‌خورد. در این بخش هم پلاستیک سیاه با حجم کم وجود دارد و صرفاً به‌عنوان رابط سپرهای طرفین خودرو از حاشیه‌ی گِل‌گیرها و رکاب می‌گذرد.

جک S7 در مدل پایه، مجهز به ریل باربند، آینه‌بغل راهنمادار، بال عقب و آنتن کوسه‌ای است. قاب پنجره‌ها فریم کروم دارد و همراه آینه‌بغل‌هایی که بخش اصلی آن هم‌رنگ بدنه ارائه می‌شود، نمایی متفاوت از خودروهای چینی ارزان‌قیمت را برای S7 فراهم می‌کند. این محصول از رینگ‌های اسپرت هجده اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر در تمامی نسخه‌ها استفاده می‌کند.

شرکت دانگ فنگ با ارائه محصول فنگ گوانگ ix5 توانست یک کراس اوور کوپه زیبا و البته ارزان‌قیمت‌تر از ب ام و ایکس ۶ را روانه‌ بازار سازد و مشتریان متعددی را به سمت این شاسی‌بلند کوپه بکشاند. در قسمت جلو ترکیبی یکنواخت و زیبا بین چراغ‌ها و جلوپنجره پدید آمده که سراسر پهنای چهره این خودرو را در برگرفته است.

پیکربندی مجرای هواکش و چراغ‌های مه شکن نیز حالتی سراسری دارد و بخش عمده قسمت زیرین سپر را به تسخیر خود درآورده‌ تا نمایی خوشایند و مدرن، به‌دوراز پیچیدگی و آلایندگی بصری را رقم بزند.

مقایسه دیگنیتی با جک S7

مقایسه دیگنیتی با جک S7

در نمای جانبی شاهد قوس زیبای خط سقف و همچنین فریم پنجره‌ها (در قسمت درب عقب) هستیم که ظاهری متمایز از سایر کراس اوورهای معمولی را رقم‌زده و به این خودرو فرمی کوپه مانند اعطا کرده است. نمای پشت نیز در نوع خود آینده‌نگرانه جلوه می‌کند؛ به‌ویژه سبک طراحی چراغ‌های سراسری این خودرو به تبعیت از برخی تولیدات آلمانی نظیر محصولات پورشه، ظاهری نوین برای دانگ فنگ آی ایکس ۵ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است.

طرح سپر باوجود چراغ‌های مه شکن، قطعه دیفیوزر مانند نقره‌ای و سر اگزوز کرومی، در تکمیل زیبایی بصری نمای عقب بهمن دیگنیتی تأثیر قابل قبولی داشته‌اند.

به‌طور کل، شرکت دانگ فنگ با بهره‌گیری از دانش روز طراحی خودرو، محصولی زیبا خلق کرده که در صورت بهره‌مندی از قیمت‌گذاری مناسب در بازار ایران نظر بسیاری از مشتریان و حتی افرادی را که تمایل به خرید کراس‌ اوورهای محبوب کره‌ای دارند، به سمت خود جلب خواهد کرد.

در قسمت جلو ترکیبی یکنواخت و زیبا بین چراغ‌ها و جلوپنجره پدید آمده که سراسر پهنای چهره این خودرو را در برگرفته است. پیکربندی مجرای هواکش و چراغ‌های مه شکن نیز حالتی سراسری دارد و بخش عمده قسمت زیرین سپر را به تسخیر خود درآورده‌ تا نمایی خوشایند و مدرن، به‌دوراز پیچیدگی و آلایندگی بصری را رقم بزند.

در نمای جانبی شاهد قوس زیبای خط سقف و همچنین فریم پنجره‌ها (در قسمت درب عقب) هستیم که ظاهری متمایز از سایر کراس اوورهای معمولی را رقم‌زده و به این خودرو فرمی کوپه مانند اعطا کرده است.

نمای پشت نیز در نوع خود آینده‌نگرانه جلوه می‌کند؛ به‌ویژه سبک طراحی چراغ‌های سراسری این خودرو به تبعیت از برخی تولیدات آلمانی نظیر محصولات پورشه، ظاهری نوین برای دانگ فنگ آی ایکس ۵ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است. طرح سپر باوجود چراغ‌های مه شکن، قطعه دیفیوزر مانند نقره‌ای و سر اگزوز کرومی، در تکمیل زیبایی بصری نمای عقب بهمن دیگنیتی تأثیر قابل قبولی داشته‌اند.

به‌طور کل، شرکت دانگ فنگ با بهره‌گیری از دانش روز طراحی خودرو، محصولی زیبا خلق کرده که در صورت بهره‌مندی از قیمت‌گذاری مناسب در بازار ایران نظر بسیاری از مشتریان و حتی افرادی را که تمایل به خرید کراس‌ اوورهای محبوب کره‌ای دارند، به سمت خود جلب خواهد کرد

مقایسه دیگنیتی با جک S7

مقایسه دیگنیتی با جک S7

کابین دیگنیتی نیز به همان اندازهٔ بیرون خوب بوده و از ویژگی‌های قابل‌توجهی چون یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است.

غربیلک فرمان این خودرو بسیار خوش‌دست به نظر می‌رسد و طرح آن حس و حالی هیجان برانگیز را در راننده برمی‌انگیزد؛ به‌ویژه که کنسول کیلومتر شمار پشت فرمان هم باوجود پنل دیجیتال و گرافیک جذاب المان‌های آن، موجب ارتقای هیجان راننده هنگام رانندگی با دیگنیتی خواهد شد. نمایشگر بزرگ لمسی در میانه داشبورد اندکی به سمت راننده متمایل گردیده تا کار با آن حین رانندگی راحت‌تر باشد.

شرکت دانگ فنگ سعی کرده با به‌کارگیری پلاستیک‌های مشکی براق به همراه پوشش‌های چرمی در نیمه بالایی داشبورد و قسمتی از تودری‌ها که تماس دست در آنجا بیشتر است، حسی مشابه خودروهای لوکس را برای سرنشینان کابین این خودرو پدید آورد. ازجمله زیباترین بخش‌های کابین می‌توان به طرح زیبای پنل و اهرم تعویض دنده اشاره کرد که جلوه‌ای دلپسند را برای کابین ix5 فراهم آورده است.

در نمای جلو جک S7 کمی ناهماهنگی به چشم می‌خورد به‌طوری‌که جلوپنجره بسیار بزرگ بر روی سپر قرارگرفته و شکل نامتعارفی دارد. در نمای عقب، چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و پیکربندی آن‌ها کمی ما را یاد هیوندای توسان جدید و محصولات آئودی می‌اندازد.

از نمای جانبی، شباهت زیادی میان جک S7 و S5 وجود دارد. حالت کشیده‌ی بدنه با ارتفاع نسبتاً کم، S7 را به کراس‌اورهای میان‌رده نزدیک می‌کند و اشتراک چندانی با شاسی بلندهای پهن‌پیکر ندارد. برخلاف نمای روبه‌رو، خطوط پرتعداد و حجم‌دهی‌ پیچیده در فضای جانبی دیده نمی‌شود. خطی ساده و محو بالاتر از دستگیره‌ها کشیده شده و نزدیک رکاب هم برآمدگی جزئی به چشم می‌خورد. در این بخش هم پلاستیک سیاه با حجم کم وجود دارد و صرفاً به‌عنوان رابط سپرهای طرفین خودرو از حاشیه‌ی گِل‌گیرها و رکاب می‌گذرد.

مشابه بسیاری از خودروهای چینی، کابین داخلی جک اس ۷ بسیار لوکس و زیبا طراحی‌شده است. در قسمت‌های مختلف، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ با طرح شبیه به فیبر کربن وجود دارند که نشان‌دهنده از مواد فیبرکربن در خودروهای لوکس آلمانی را تداعی می‌کنند.

در بخش بالایی داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچ نمایی لوکس را به کابین تداعی بخشیده است. کمی پایین‌تر، چهار خروجی هوا برای تهویه‌ی مطبوع دیده می‌شوند که با توجه ‌به دو خروجی مشابه در طرفین داشبورد، مجموعاً با شش عدد، بیش‌ازحد به نظر می‌رسند.

در بعضی نسخه‌ها، تمامی بخش میانی داشبورد و فضای بین مجاری خروجی تهویه‌ی مطبوع، با چرم مصنوعی و حتی رنگ قرمز همراه است که در ترکیب با قطعات فلزی و نقره‌ای‌رنگ داشبورد، فضایی لوکس فراهم می‌کند. از نکات مثبت در این بخش، به ساعت عقربه‌ای با طرح کلاسیک باید اشاره کرد که دقیقاً در مرکز داشبورد و زیر نمایشگر اصلی جلب نظر می‌کند.

خروجی‌های گرد شش‌گانه تعبیه‌شده در قسمت منحنی میانه داشبورد دقیقاً همانی است که در محصولات مرسدس بنز سدان مورداستفاده قرارگرفته اما طراحان جک تشخیص داده‌اند این نوع طراحی برای کراس اور ها هم می‌تواند جذاب باشد.

جک S7 در مدل پایه، مجهز به ریل باربند، آینه‌بغل راهنمادار، بال عقب و آنتن کوسه‌ای است. قاب پنجره‌ها فریم کروم دارد و همراه آینه‌بغل‌هایی که بخش اصلی آن هم‌رنگ بدنه ارائه می‌شود، نمایی متفاوت از خودروهای چینی ارزان‌قیمت را برای S7 فراهم می‌کند.

جک اس ۷ خودرویی است که با طول ۴۷۹۰ میلی‌متری ساخته‌شده است که به نسبت رقبا طول کشیده‌تری دارد، اما دیگر ابعاد اتومبیل مثل عرض ۱۹۰۰ میلی‌متری، ارتفاع ۱۷۶۰ میلی‌متر و یا حتی فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلی‌متری اتومبیل تغییری پیدا نکرده است.

در طراحی عقب S7 شاهد یک کپی‌برداری بی‌نقص از محصولات لکسس و جنسیس هستیم که سعی شده تا این خودرو لوکس‌تر از قبل جلوه کند.

فضای صندوق‌عقب S7 حدود ۹۶۰ لیتر بوده و با تا کردنِ صندلی‌های ردیف دوم و سوم؛ این فضا به ۱۳۵۸ لیتر خواهد رسید.

معرفی امکانات رفاهی

مقایسه دیگنیتی با جک S7 در بخش امکانات رفاهی این دو خودرو نشان می‌دهد جک S7 لیست نسبتاً کاملی از آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC, HAS, EBP, CDP، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای صندلی‌های عقب، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانوراما، هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، اتو پارک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، نظیر هد آپ دیسپلی، گرم‌کن صندلی، سیستم ورود بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک خودکار، سیستم صوتی هارمن کاردون مجهز به ۱۰ بلندگو و موارد دیگر اشاره کرد.

از آپشن‌های دیگنیتی یا دانگ فنگ iX5 می‌توان به نظیر کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۹ اینچ لمسی، سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS و ترمز کمکی EBA، سیستم‌های کنترل پایداری EBD، PEPS و TCS، حفظ خودرو در شیب، کیسه هوا راننده و سرنشین، کیسه‌های هوای جانبی، کمربندهای قابل تنظیم ارتفاع، هشدار کمربند، دزدگیر ضد سرقت، ایزوفیکس، حسگرهای پارک جلو و عقب، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، روشنایی پیشواز و بدرقه، برف‌پاک‌کن خودکار با حسگر باران، یخ‌زدا شیشه جلو، آینه‌های برقی قابل تنظیم و تاشو الکتریکی، شیشه‌های برقی جلو و عقب، آنتن باله کوسه، بالچه عقب، شارژ ۱۲ ولت جلو و عقب، صندلی‌های اسپرت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، قابلیت تنظیم چهار جهت صندلی عقب و … اشاره کرد.

مشخصات فنی؛ مقایسه دیگنیتی با جک S7

مقایسه دیگنیتی با جک S7 در بخش مشخصات فنی این دو خودرو نشان می‌دهد دیگنیتی از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ نیرو می‌گیرد که البته دو نوع قوای مختلف را در اختیار قرار می‌دهد: مدل ۲۲۰T معادل ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه ۲۸۰T نیز ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

گیربکس ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT نیز این پیشرانه را همراهی خواهند کرد. میانگین مصرف سوخت نسخه ۱۵۰ اسب بخاری برابر با ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان‌شده و مخزن سوخت ۵۸ لیتری نیز به‌منظور تأمین بنزین این خودرو ۱۶۳۰ کیلوگرمی در نظر گرفته‌شده است. به‌احتمال‌زیاد و با توجه به شرایط بازار ایران، شرکت بهمن مدل دیگنیتی را با پیشرانه ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک CVT به دست مشتریان ایرانی خواهد رساند.

در بخش فنی جک اس ۷ کرمان موتور از موتور چهار سیلندر توربو شارژر ۱.۵ لیتری استفاده‌شده است که حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت که نیروی خود را با کمک یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها ارسال خواهد کرد.

توجه داشته باشید که با خرید جک اس ۷ هفت نفره نباید انتظار بالایی برای داشتن شتاب در این خودرو نداشته باشید و به خاطر وزن بالا خودرو، سرعت صفر تا صد کیلومتر آن در حدود ۱۰.۸ ثانیه طول می‌کشد. نداشتن سرعت‌بالا شاید کمی در مورد این خودرو آزاردهنده باشد و نهایت سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. در ضمن مصرف سوخت خودرو هم نسبتاً پایین است و در گزارش آن مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گزارش‌شده است.

قیمت؛ مقایسه دیگنیتی با جک S7

مقایسه دیگنیتی با جک S7 در بخش قیمت این دو خودرو نشان می‌دهد قیمت جک اس ۷ در بازار چین در مدل فول آپشن با موتور ۲ لیتری توربو حدود ۱۹۸ هزار یوان است و در بازار جهانی از ۲۱ هزار دلار شروع و به ۲۸ هزار دلار هم می‌رسد. با توجه به اینکه قیمت جک S5 در بازار حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است و با توجه به قیمت جدید دلار، بعید به نظر می‌رسد که جک S7 باقیمتی کمتر از یک میلیارد و چهارصد تومان وارد بازار شود؛ اما در آن روی بازار دانگ فنگ با توجه به قیمت کمتری که دارد می‌تواند رقیب سرسختی باشد برای جک اس ۷ باشد. قیمت دانگ فنگ ای ایکس ۵ در بازار جهانی حدود ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار برای مدل فول آپشن است که می‌توان قیمت حدودی ۹۰۰ تا یک میلیارد را برای این محصول جدید بهمن در نظر گرفت.

گفتنی است ما در پیشرانه دیگنیتی خودرو جدید بهمن موتور را با خودروهای دیگر در بازار مقایسه کرده ایم که می توانید در بخش «مقایسه خودرو» آن ها را مطالعه کنید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • حامد | ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۲ ب٫ظ

    دیگنیتی شاید جک بتونه بزنه ولی قابل قیاس با ۱۸۰ اسب بخاری هایما اس ۷ نمیتونه باشه