سودا SD01

خودرو سودا SD01 مشخصات فنی و معرفی تازه وارد چینی بازار

سه شنبه - 16 دی 1399

پیشرانه- سودا SD01 خودرو جدید بازار کشورمان است که به‌زودی از سوی خودروسازی کارمانیا به بازار عرضه خواهد شد.

پیشرانه- سودا SD01 خودرو جدید بازار کشورمان است که به‌زودی از سوی خودروسازی کارمانیا به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سودا SD01 ازجمله سدان های اقتصادی، ارزان‌قیمت و الکتریکی چینی است که برای استفاده در معابر درون‌شهری خودرویی کاربردی خواهد بود.

اگر بخواهیم نام این خودرو را به‌صورت کامل بگوییم این خودرو هنان سودا یا SD01 Henan Suda SD01 است که مربوط به شرکت حمل‌ونقل Suda است.

مشخصات فنی سودا SD01

وزن خالص آن نیز ۱۳۹۰ کیلوگرم است که برای یک خودرو الکتریکی با توجه به وزن باطری‌ها قابل‌قبول است.

ابعاد و اندازه سودا EV نیز کاملاً مناسب برای استفاده درون‌شهری است. این خودرو طولی برابر با ۴۴۱۷ میلی‌متر، عرضی برابر با ۱۷۳۷ میلی‌متر و ارتفاعی برابر با ۱۵۷۶ میلی‌متر دارد و به نظر می‌رسد با سدانی در ابعاد و اندازه جک J4 روبرو باشیم.

سدان الکتریکی سودا EV بر پایه پلتفرم مشترک با سوزوکی SX4 ساخته‌شده و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارد. سودا EV‌ به‌عنوان یک خودرو جدید در سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شده است.

باتری سودا SD01 ظرفیتی برابر با ۴۵ کیلووات ساعت دارد و به این سدان ریزنقش اجازه دست‌یابی به بردی در حدود ۳۰۵ کیلومتر مطابق چرخه NEDC را می‌دهد. همچنین این خودرو سدان با برق خانگی هم شارژ می‌شود و به زمان نزدیک به ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری‌هایش نیاز دارد.

موتور الکتریکی نصب‌شده روی سودا EV نیز حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. با توجه به وزن ۱۳۹۰ کیلوگرمی این خودرو، به نظر می‌رسد شتاب سودا EV در حد و اندازه سدان‌های اقتصادی با موتور درون‌سوز باشد.

کمپانی سودا سعی کرده تا SA01 را در بازه خودروهای اقتصادی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده نکرده است.

نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و… ازجمله امکانات این سدان برقی چینی است. یکی از نکات جالب در مورد سودا SA01، اخذ مجوزهای ایمنی و فروش محصولات در بازار اروپا است و همین مسئله نشان می‌دهد که خودروسازان چینی توانسته‌اند تا محصولاتی ارزان را با استانداردهای مورد تائید کشورهای اروپایی تولید کنند.

در بازار چین اما خودروهای چری آریزو ۵ الکتریکی، بی وای دی e5، جیلی امگرند EV450 و هورکی ۳۰۰E ازجمله رقبای این خودرو یعنی کارمانیا eK1 هستند که به‌زودی از سوی کارمانیا به بازار کشورمان عرضه خواهد شد.

گفتنی است کمپانی سودا در سال ۲۰۱۰ باهدف تولید خودروهای سرعت‌پایین الکتریکی تأسیس شد و در سال ۲۰۱۹ مجوز تولید خودروهای برقی را در چین به دست آورد. پیش‌ازاین هم نام برندهای پرآوازه چینی مثل بی وای دی را برای ورود به بازار اروپا شنیده بودیم؛ اما نشان سودا نشان جدیدی است و به‌تازگی تولید خودروهای الکتریکی را شروع کرده است.

گفتنی است این خودرو با نام کارمانیا eK1 به بازار عرضه خواهد شد.

سودا SD01

سودا SD01

سودا SD01

کارمانیا eK1

خودرو الکتریکی کارمانیا

خودرو الکتریکی کارمانیا

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟