مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو + جزییات خودروها

مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو + جزییات خودروها

شنبه - 20 دی 1399

پیشرانه – مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که سه محصول پر و سر و صدای این روزهای صنعت خودرو ایران، ضعف و قوت‌های خاص خود را دارند.

پیشرانه – مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که سه محصول پر و سر و صدای این روزهای صنعت خودرو ایران، ضعف و قوت‌های خاص خود را دارند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه»  مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو در حوزه‌های مختلف حاکی از آن است که همچنان برخی انتقاداتی که به بسیاری از محصولات عرضه شده در بازار داخلی ایران وارد بوده به این خودروها نیز وارد است اما در عین حال ویژگی‌های فنی و ظاهری این سه محصول تفاوت‌های جدی را نیز با دیگر محصولات موجود در بازار نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایپا، توان موتور شاهین ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتون متر است. در تارا که محصول جدید ایران خودرو به شمار می‌رود، توان موتور ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰نیوتون متر در نظر گرفته شده و در دنا پلاس توربو نیز توان موتور ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر اعلام شده و به این ترتیب در حوزه فنی، مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نشان می‌دهد که توان موتور دنا پلاس از دیگر محصولات با فاصله قابل توجهی بالاتر است. همچنین شاهین، ۱۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با رینگی ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شود، تارا ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و رینگ این خودرو نیز ۱۵ اینچ است و دناپلاس توربو نیز ۱۲۶۳ کیلوگرم وزن دارد و رینگی ۱۵ اینچی روی آن قرار می‌‌گیرد. به این ترتیب دنا پلاس توربو و شاهین با وجود آنکه تقریبا هموزن هستند، از نظر قدرت موتور با یکدیگر فاصله‌ای جدی دارند.

از نظر قیمتی اما شرایط بسیار متفاوت است. در شرایطی که قیمت احتمالی شاهین، بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده و قیمت دنا پلاس توربو در بازار آزاد ۳۵۰ میلیون تومان نیز اعلام می‌شود، قیمت تارا ایران خودرو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود که نشان دهنده فاصله قیمتی قابل توجه با دو خودرو دیگر است.

در مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو نحوه فعالیت موتور خودروها نیز اهمیت زیادی دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایپا، شاهین در هر صد کیلومتر حدودا ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۴ ثانیه پر می‌کند و گیربکس دستی پنج سرعته دارد. در مقابل تارا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲.۵ ثانیه پر می‌کند و با دو مدل گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته اتومات عرضه می‌شود و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر خواهد داشت. دنا پلاس توربور نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر هشت لیتر بنزین مصرف می‌کند، فاصله صفر تا ۱۰۰ را در ۱۱ ثانیه پر می‌کند و در دو مدل گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته اتومات عرضه می‌شود. این خودرو نیز حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

در میان آپشن‌های این سه خودرو نیز تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود دارد. هر سه خودرو مجهز به فرمان برقی هستند و سیستم صوتی مالتی مدیا با صفحه نمایش هفت اینچی روی آنها قرار داده شده، سیستم پایش فشار باد تایر، کروز کنترل، ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت و چراغ روز نیز روی هر سه محصول قرار دارد. در تفاوت‌ها، باید به عیب یابی هوشمند اشاره کرد که تنها تارا به آن مجهز است و آپشن سانروف در بعضی مدل‌های دناپلاس طراحی نشده و جز این دو مورد، دیگر آپشن‌های این سه خودرو با یکدیگر مشترک هستند.

مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو

مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو

مقایسه شاهین، تارا و دنا پلاس توربو

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟