فردا SX5 و هر آنچه باید درباره این خودرو بدانیم

فردا SX5 و هر آنچه باید درباره این خودرو بدانیم

یکشنبه - 21 دی 1399

پیشرانه- فردا SX5 به‌عنوان جدیدترین خودرو از گروه خودروسازی فردا یک کراس اوور شهری یا به قول برخی یک شاسی‌بلند جمع جور محصول سال ۲۰۱۸ از کشور چین و برند دانگ فنگ است.

پیشرانه- فردا SX5 به‌عنوان جدیدترین خودرو از گروه خودروسازی فردا یک کراس اوور شهری یا به قول برخی یک شاسی‌بلند جمع جور محصول سال ۲۰۱۸ و کشور چین و برند دانگ فنگ است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» فردا SX5 دومین خودرو از خودروسازی فردا است که به‌تازگی و بعد از فردا SX6 به بازار عرضه‌شده است.

کراس اوور خودروسازی فردادانگ فنگ SX5

فردا SX5

کراس اوور فردا SX5 از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که با حجم ۱۵۹۰ سی‌سی می‌تواند ۱۲۳ اسب بخار قدرت را در ۶ هزار دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۵۴ نیوتون متر را ۴ هزار ۴۰۰ دور دقیقه تولید و به چرخ‌ها منتقل کند.

برای این انتقال فردا SX5 از یک گیربکس CVT بهره می‌برد که خیلی گیربکس جذابی برای عشق خودرو‌ها نیست اما در برای شهرهایی مثل تهران که همیشه درگیری با ترافیک وجود دارد رانندگی ساده‌تری را ایجاد می‌کند.

محصول جدید خودروسازی فردا ۱۳۴۵ کیلوگرم وزن دارد و فاصله بین دو محور آن ۲ هزار ۲۷۰ میلی‌متر است. این خودرو ۴ هزار ۵۱۵ میلی‌متر طول، یک هزار و ۸۱۲ میلی‌متر عرض و یک هزار و ۷۲۵ میلی‌متر ارتفاع دارد.

از سوی دیگر باید گفت ترمز هر چهارچرخ این خودرو دیسکی بوده و مجهز به EBD – CBD – CBC است.

همچنین بر اساس اعلام خودروسازی فردا مصرف سوخت ترکیبی معادل ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد؛ حجم باک فردا SX5 معادل ۵۱ لیتر است و می‌تواند استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کند.

فردا SX5

دانگ فنگ SX5

فردا SX5

خودرو جدید خودروسازی فردا

درباره تجهیزات و امکانات این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و نمایشگر ۸ اینچی، دی لایت، اتولایت، برف‌پاک‌کن عقب، گرم‌کن شیشه عقب، رینگ آلومینیومی، آینه‌های تاشو برقی، سانروف، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و ایزوفیکس اشاره کرد.

این خودرو همچنین در بازار رقبایی مانند جک S3‌ و ام وی ام X22 را در برابر خودرو می‌بیند که البته می‌توان ام وی ام X33s را نیز به‌عنوان رقیب این خودرو دانست.

قیمت این خودرو در زمان انتشار این مطلب ۶۲۹ میلیون تومان از سوی خودروسازی فردا تعیین‌شده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟