پیش بینی قیمت خودرو در بازار

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار ادامه دارد

پنجشنبه - 14 شهریور 1398

پیشرانه- فعالان بازار خودرو معتقدند روند ادامه دار کاهش قیمت ها در بازار همچنان تداوم خواهد داشت. آن ها معتقدند با ثبات فعلی بازار ارز و نبود تقاضا در کنار افزایش عرضه شاهد رکود بیشتر بازار خودرو خواهیم بود. به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» به اعتقاد آن ها، کف قیمت خودرو به زودی به […]

پیشرانه- فعالان بازار خودرو معتقدند روند ادامه دار کاهش قیمت ها در بازار همچنان تداوم خواهد داشت. آن ها معتقدند با ثبات فعلی بازار ارز و نبود تقاضا در کنار افزایش عرضه شاهد رکود بیشتر بازار خودرو خواهیم بود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» به اعتقاد آن ها، کف قیمت خودرو به زودی به قیمت های سال گذشته نزدیک خواهد شد و کسانی که با هدف کسب سود در بازار خودرو وارد شده بودند، متحمل زیان بیشتری خواهند شد.

کاظم محمدی نیکخواه، فعال بازار خودرو دلیل روند کاهشی قیمت ها را افزایش عرضه دانست و گفت: همه خودروها هم اکنون همه خودروها در کف پارکینگ خودروسازان موجود است حتی خودروهایی نظیر پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن نیز که در هفته های اخیر با کاهش قیمت روبرو بوده اند، به دلیل عرضه بالا با کاهش قیمت مواجه بوده اند.

وی افزود: این در حالیست که بخشی از خودروهای عرضه شده در بازار متعلق به خریدارانی است که در اندازه های بالا اقدام به خرید کرده بودند و هم اکنون همزمان با کاهش قیمت ها، تصیم به فروش آن ها گرفته اند.

این فعال بازار خودرو با اشاره به عرضه بالا و تقاضای اندک اظهار کرد: کاهش قیمت خودروها در حالی است که هنوز فاصله زیادی با قیمت اولیه خودروها وجود دارد و حباب زیادی برای تخلیه وجود دارد.

محمدی نیکخواه پیش بینی کرد که روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه باشد و افزود: در همین حال پیش بینی می شود در نیمه دوم سال نیز بازار با رکود بیشتری مواجه شود این در حالیست که همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت خودروها به شکل چشمگیری بالا رفت و حال با کاهش نرخ ارز انتظار برای کاهش قیمت ها افزایش یافته که نشان می دهد اقتصاد، از ثباتی برخوردار نیست.

وی افزود: در چنین وضعیتی، بازار معنا و مفهومی ندارد و در کف بازار قیمت تعیین نمی شود بلکه عرضه و تقاضا بازار را کنترل می کند و حال که عرضه به مقدار زیادی انجام شده تقاضایی در بازار وجود ندارد.

این فعال صنعت قطعه با اشاره به تعهدات معوقه خودروسازان گفت: بخشی از این تعهدات در قالب مشارکت در تولید است که ارایه آن ها زمانبر است در چنین شرایطی پیش بینی می‌کنیم بازار تا پایان سال از ثبات نسبی برخوردار باشد.

او با تاکید بر این که بازار در شرایطی به ثبات می رسد که نرخ ارز نیز از ثباتی برخوردار باشد، تصریح کرد: می توانیم بخشی از کاهش قیمت های فعلی در بازار خودرو ناشی از قیمت ارز بدانیم این در حالیست که سالانه ۶۰ هزار خودرو وارد کشور می شد که هم اکنون با احتساب خودروهای دپویی در گمرک و همه خودروها وارداتی در سراسر کشور، حدود ۵۰ هزار خودروی خارجی در کف بازار وجود دارد که با ثبات قیمت ارز، خریداران این خودروها ناگزیر به فروش این خودروها با قیمت های زمان خرید هستند که در این شرایط بازار به ثبات خواهد رسید.

محمدی نیکخواه پیش بینی کرد که نیمه دوم سال روزهای آرامی در بازار خودرو باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟