جک S3

باز کردن گالری تصاویر
1.6 لیتری
107 اسب بخار
CVT
دیفرانسیل جلو
تنفس طبیعی
مشاهده سایر مشخصات
مزایا
5 ستاره ایمنی
طراحی داخلی متناسب
عدم حساسیت به بنزین معمولی
معایب
نفوذ صدای موتور به کابین
ردیف عقب با عرض کم

پیشرانه- کمپانی خودروسازی JAC یا جک در سال ۱۹۹۹ میلادی و در ماه سپتامبر در شهر هفئی واقع در استان آن هوئی با این نام تأسیس شد.

جک پیش‌ازاین با نام هفئی جیانگوای شناخته می‌شد که در سال ۱۹۶۴ تأسیس‌شده بود و تاکنون موفق به کسب موفقیت چشمگیری در ایران شده است.

کمپانی جک در ایران با شرکت رخش خودرو دیزل و کرمان موتور همکاری دارد، شرکت خودروسازی جک از زمان تأسیس بیشتر درزمینهٔ ساخت کامیون فعالیت داشت و تنها ۱۰ سال است که به ساخت خودروهای خانوادگی روی آورده است، سهام عمده جک متعلق به دولت چین است.

کمپانی جک که پس از حضور موفق خود در بازارهای جهانی ازجمله ایران، حال محصولاتش به یکی از پرفروش‌ترین‌های کشورمان نیز تبدیل‌شده است؛ چند سالی است برخی خودروهای خود مانند جک S3 را نیز یکی پس از دیگری وارد بازار می‌کند. Jac S3 خودرویی است که در دسته کراس اوورهای کامپکت شهری قرار می‌گیرد و از سال ۲۰۱۴ وارد بازارهای چین شده است.

جک S3 در جهت سیاست‌های کلان این خودروساز دولتی چین در جهت گسترش محصولات خود در بخش کراس اوور تولیدشده است چراکه قبل از این خودرو محصولاتی دیگر از این خودروساز نظیر S2 و S1 و همین S5 هم که در ایران و به نمایندگی کرمان موتور حضور داشت.

فیلم تست و بررسی جک S3 فیس لیفت در شب

 

طراحی داخلی و خارجی

طراحی ظاهری جک اس ۳ همانند دیگر محصولات شاسی‌بلند این خودروساز چینی به‌شدت تحت تأثیر محصولات هیوندای صورت گرفته است.

جلوپنجره بزرگ که توسط چندین ردیف خطوط کرمی رنگ تزیین‌شده تقریباً نمای جلو خودرو را کمی زشت کرده است بطوریکه طراحان این خودرو مجبور شده‌اند چراغ‌های مه شکن را در زیر سپر جلو به‌صورت افقی تعبیه کنند.

آنچه در ابتدا نظر بیننده را در مورد این جک S3 جلب می‌کند شباهت این خودرو با مدل جک S5 است که انگار در سایز کوچک‌تری طراحی‌شده است.

فرم جلوپنجره استفاده‌شده در این خودرو الهام گرفته‌شده از محصول الانترا کمپانی هیوندای است که با داشتن ۳ نوار کرومی منحنی شکل و قرار گرفتن لوگوی کمپانی JAC در وسط، فضای نسبتاً زیادی را از قسمت جلوی خودرو گرفته که با اجزای دیگر خودرو هماهنگی لازم را ندارد. فرم چراغ‌های جلو نسبت جک اس ۳ به نسبت جک S5 زیباتر و هماهنگی بیشتری با فرم کاپوت که دارای خطوط برجسته‌ای است دارد.

چراغ‌های مه شکن رو سپر مشکی جک S3 و زیر جلوپنجره‌ی خودرو طراحی‌شده که باعث ایجاد فضای خالی در زیر چراغ‌های جلوی خودرو می‌شود که نسبت به خودروی جک S5 امتیازی منفی در طراحی نمای جلوی خودرو محسوب می‌شود.

نمای پشتی جک S3 با توجه به طراحی ساده، از ظاهری معقول‌تر برخوردار است. وجود یک اسپویلر نسبتاً باریک در بخش بالایی شیشه عقب و چراغ‌ترمزهایی که به‌صورت نواری دراز و باریک زیر اسپویلر قرارگرفته و طراحی دوتکه چراغ‌ها و خطوط و تزیینات کرومی رنگی که روی سپر مشکی خودرو در نظر گرفته‌شده ظاهری نسبتاً اسپرت به بخش عقبی خودرو بخشیده است و به‌طورکلی در فرم بدنه شاهد طراحی ساده‌ای هستیم.

با ورود به S3 می‌توان حس بهتری در مقایسه با کراس‌اوورهای کوچک و چینی بازار تجربه کرد، هرچند قیمت این مدل از جک، به میزان قابل‌توجهی بالاتر از چانگان CS35 و لیفان X60 است. فرم کلی داشبورد، خصوصاً در قسمت مربوط به نمایشگر و مجاری هوای تهویه مطبوع باحالت پرانتزی، بی‌شباهت به شاسی‌بلندهای آمریکایی نیست.

مانیتور ۷ اینچ، جذابیت اصلی کابین است و البته قطعات نقره‌ای‌رنگ و شبه‌فلز، زیبایی فضای داخلی S3 را افزایش می‌دهند. یک نمایشگر باریک هم برای اطلاع‌رسانی ساعت و هشدارهایی مثل نبستن کمربند ایمنی، بالاتر از مانیتور اصلی و روی داشبورد قرار دارد.

مشخصات فنی جک S3

جک S3 کرمان موتور از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی در محدوده ۱۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متری تولید کند و آن را به‌وسیله جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

جک S3 دارای شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه‌ای است و سرعتش هم به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد، جک اس ۳ درزمینهٔ مصرف سوخت شرایط خوبی دارد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر می‌سوزاند که برای یک کراس اوور رقم خوبی محسوب می‌شود.

تجهیزات رفاهی

بعضی امکانات جک S3، مثل نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی ۶ بلندگو با درگاه‌های USB و AUX، امکان ارتباط تلفن همراه از طریق بلوتوث، شارژر ۱۲ ولت و سیستم ناوبری ماهواره‌ای، در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد. به نظر می‌رسد آپشن‌های ثابت این خودرو، آینه‌های با تنظیم برقی به همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، روشنایی روز (DAYLIGHT) با LED، کامپیوتر سفر، قابلیت مات شدن آینه وسط به‌صورت دستی، یخ‌زدای شیشه عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی و چهار شیشه‌ی برقی را شامل می‌شود.

ایمنی و خدمات پس از فروش

جک S3 کرمان خودرویی را می‌توان خودرویی ایمن دانست، این خودرو در تست ایمنی موسسه چینی C-NCAP نیز موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است که نشان‌دهنده وضعیت قابل‌قبول ایمنی آن است. تجهیزات ایمنی جک S3 شامل مواردی مثل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ارزشمند کنترل الکترونیک پایداری (ESP)، فناوری جلوگیری از حرکت خودرو در شیب (HSA) در کنار ترمز ضد قفل (ABS)، نیروی کمکی ترمز (BA)، تقسیم الکترونیک ترمز (EBD)، کنترل کشش (TCS) است و این خودرو توسط کرمان موتور ۲۴ ماه گارانتی شده است که با توجه به سابقه خوب کرمان موتور در رابطه با خدمات پس از فروش نگرانی بابت خدمات اصلی برای این خودرو وجود ندارد.

رقبای جک S3

جک S3 رقبایی همچون هایما S5، ام وی ام X22، لیفان X60، چانگان CS35 و ام وی ام X33 را در مقابل دارد. جک S3 یکی از بهترین خودروهای حاضر در این بازه قیمتی به شمار می‌رود چراکه در کنار کیفیت مناسب، بازار خریدوفروش خوبی دارد و راحت‌تر به فروش می‌رسد و خدمات پس از فروش بهتری برای آن عرضه می‌شود.

قیمت جک S3

قیمت جک اس ۳ در چین بین ۶۵۸۰۰ یوآن تا ۸۴۸۰۰ یوان است. سال ۹۶ وقتی کرمان خودرو جک اس ۳ را پیش‌فروش کرد قیمت این کراس اوور شهری در حدود ۷۰ میلیون تومان بود و در سال ۹۷ با توجه به متحول‌شدن صنعت خودروسازی کشور به دلیل تحریم‌ها و نوسانات صعودی قیمت‌ها در بازار آزاد، قیمت این جک کوچک به قیمتی ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان هم رسید. قیمت این خودرو برای مدل ۹۸ هم با شرایط تحویل فوری توسط کرمان موتور در بازار قیمتی ۲۱۰ میلیون تومان است که در بازار آزاد این خودرو زیر ۱۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. (البته زمانی که شما این مطلب رو می خوانید احتمالاً قیمت این خودرو بسیار بالاتر است)

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور 1.6 لیتری
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 107 اسب بخار
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر
جعبه دنده CVT
شتاب ۰ - ۱۰۰ 6.5 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 7.1
مصرف سوخت ترکیبی 5.9

موارد ایمنی

ايربگ راننده و سرنشين جلو - جلو و عقب ديسكي – ABS - EBD - سيستم كنترل پايداري ESC - ترمز كمكي هيدورليك HBA - سيستم كنترل ايستايي در سر بالايي HAC

ویژگی های رفاهی

6 بلندگو - سيستم پخش MP5 - بلوتوث - ورودی AUX و USB - ورودی iPod - سیستم صوتی از روی فرمان - مجهز به رینگ 16 اینچ آلومینیومی – فرمان برقی EPS با قابلیت تنظیم ارتفاع - كنترل فشار باد چرخ ها TPMS - سنسور پارك عقب - سانروف - سنسور پارك عقب - سان روف - Daylight - روشن شدن اتوماتيك چراغ هاي جلو با توجه به نور محيط - چراغ هاي جلو مجهز به سيستم مشايعت تا درب منزل، آينه هاي جانبي با تنظيم برقي و گرمكن، تنظیم - كامپيوتر سفري - تهويه مطبوع اتوماتيك - صندلی چرمی - برف پاک کن شیشه عقب - چراغ های مه شکن جلو و عقب - سوکت پاور 12 ولت روی داشبورد

نظر شما چیست؟