مرکز شتاب‌دهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه‌سازی کروز افتتاح شد

مرکز شتاب‌دهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه‌سازی کروز افتتاح شد

شنبه - 4 بهمن 1399

پیشرانه- مرکز شتاب‌دهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه‌سازی کروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

پیشرانه- مرکز شتاب‌دهنده تحقیق و نوآوری گروه قطعه‌سازی کروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» مرکز تحقیق و نوآوری شرکت کروز با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه در چهارم بهمن‌ماه افتتاح شد. بازدید از خطوط تولید و مراکز طراحی و تولید دستگاه‌های صنعتی و همچنین آشنایی با نحوه فعالیت‌ها و مدیریت بهره‌وری و نظارت بر کیفیت ازجمله دیگر برنامه‌های ستاری در شرکت کروز بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح مرکز تحقیق و نوآوری کروز گفت: بین کارخانه و صنعت تفاوت است؛ در حوزه خودرو اگر کارخانه‌داری کنیم، نتیجه می‌شود همین اتفاقاتی که در این سال‌ها افتاده است. درحالی‌که صنعت جایی است که باید طراحی و ماشین‌سازی کنیم و اگر بتوانیم تجهیزات را طراحی کنیم، آن موقع است که صنعت داریم و نمونه‌ای از آن را امروز در کروز دیدیم.

دکتر ستاری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت علمی اظهار کرد: در تلاشیم که صنعت خودرو داشته باشیم و خوشحالیم که شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز نوآوری برای تأمین قطعات دارند و در تلاش هستند که طراحی و نرم‌افزارها را خود داشته باشند. باید خودروهایمان را خودمان طراحی کنیم و از بحث مونتاژ بیرون بیاییم و در این زمینه دانشگاه، استادان و شرکت‌های فوق‌العاده داریم.

ستاری ضمن تشکر از همکاران وزارت صمت و همه افراد در تلاش برای انجام این تغییر نگرش گفت: در حوزه مکانیک و الکترونیک ظرفیت دانشجویی خوبی داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: صنعت جایی است که می‌تواند از دانشگاه استفاده کند. اگر طراحی و ماشین‌سازی دستمان نباشد، احتیاجی به دانشگاه نداریم و ارتباط با مراکز نوآوری نمی‌خواهیم و این صنعت است که می‌تواند از این ارتباط استفاده کند. توسعه مراکز نوآوری در این بخش بسیار مهم است چراکه در جهت توسعه داخلی سازی می‌توانیم گام برداریم و خودروهای طراحی خودمان را داشته باشیم.

وی گفت: این اتفاق مهم است که اکنون ECU و ACU را خودمان تولید می‌کنیم و تغییرات را خودمان انجام می‌دهیم.

گفتنی است مرکز شتاب‌دهنده تحقیق و نوآوری به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در هلدینگ کروز امروز به بزرگ‌ترین مجموعه این حوزه در خاورمیانه تبدیل‌شده و با ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات جدید پیشتاز در صنعت الکترونیک خودرو است. بدین منظور فضای ۲۴۰۰ متری مطابق با استانداردهای مراکز تحقیقاتی دنیا با سرمایه‌گذاری سه میلیون دلار و جدیدترین تجهیزات ایجادشده است. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را با بررسی قابلیت‌های قطعات تولیدشده در شرکت‌های معتبر دنیا آغاز کرد و اکنون به توانایی ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات خودرو همگام با دانش روز دنیا دست‌یافته است و درزمینهٔ داخلی سازی قطعات با سه دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارد و بالغ‌بر ۲۵۰ نفر از نخبگان مشغول به کار هستند. مرکز شتاب‌دهنده تخصصی کروز به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مطابق امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه سال موردحمایت آن قرارگرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟