سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری رایزکو

سرمایه گذاری ۱۳ میلیون دلاری در سیستم سوخت رسانی تارا

یکشنبه - 19 بهمن 1399

پیشرانه – سرمایه گذاری ۱۳ میلیون دلاری رایزکو در سیستم سوخت رسانی موجب شده بیش از ۸۵ درصد از قطعات جدیدترین محصول ایران خودرو – تارا – در داخل کشور طراحی و ساخته شود.

پیشرانه – سرمایه گذاری ۱۳ میلیون دلاری رایزکو در سیستم سوخت رسانی موجب شده بیش از ۸۵ درصد از قطعات جدیدترین محصول ایران خودرو – تارا – در داخل کشور طراحی و ساخته شود.

احمدرضا صمدی – مدیرعامل هلدینگ رایزکو – در گفت و گو با مدیرعامل رایزکو به «پیشرانه»خبر داد: با اشاره راه اندازی خطوط جدید تولید قطعات تارا در این شرکت، اظهار کرد: خوشبختانه چند روز قبل و با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو، خط تولید باک پلیمری و نوار آب بندی دینامیک خودرو تارا رسما آغاز به کار کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، قطعات مورد نیاز این خودرو در اختیار ایران خودرو قرار بگیرد.

وی درباره چگونگی تامین قطعات جدیدترین محصول ایران خودرو، توضیح داد: ما در رایزکو تلاش کردیم مجموعه قطعات تارا را طراحی کرده و بسازیم. در این مسیر سرمایه گذاری ۱۳ میلیون دلاری رایزکو  باعث شد بخش مهمی از قطعات مورد نیاز این خودرو ساخته شده و با آغاز به کار رسمی خط تولید، در اختیار ایران خودرو قرار بگیرد.

به گفته مدیرعامل رایزکو، بخش مهمی از این سرمایه گذاری صرف خرید و انتقال ماشین آلات و زیرساخت‌های لازم برای تولید شده و به این ترتیب حدود ۸۵ درصد از کل قطعات تارا داخلی سازی شده است.

صمدی درباره برنامه ریزی رایزکو برای سال ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: خوشبختانه کار بر روی محصولات جدید شرکت ادامه دارد و تلاش می‌کنیم در سال آینده چه در حوزه ارائه محصولات جدید و چه در زمینه تجهیز خطوط تولید گام برداریم. یکی از طرح‌های اصلی شرکت، توسعه خط تولید چراغ خودرو است که در تلاشیم که در جریان همکاری با شرکت‌های خارجی، دانش لازم برای ارتقای کیفیت محصولات را به کشور وارد کرده و ارائه محصولات جدید را تسهیل کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت لغو یا کاهش تحریم‌ها، آیا امکان همکاری مجدد با شرکت‌های اروپایی وجود دارد، بیان کرد: ما در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی با شرکای قبلی خود که پیش در قراردادهای مختلف با آنها همکاری داشته‌ایم را آغاز کردیم و دو طرف علاقه زیادی برای از سرگیری همکاری‌ها دارند. در واقع ما منتظر مشخص شدن شرایط سیاسی و اتخاذ تصمیمات جدید در این حوزه هستیم و در صورتی که تغییر مثبت به وجود آید، قطعا از آن استفاده خواهیم کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟