مشخصات فنی خودرو فیدلیتی

مشخصات فنی خودرو فیدلیتی به‌صورت رسمی اعلام شد

شنبه - 2 اسفند 1399

پیشرانه- مشخصات فنی خودرو فیدلیتی به همراه عکس‌های این خودرو به‌صورت رسمی از سوی گروه بهمن منتشر شد.

پیشرانه- مشخصات فنی خودرو فیدلیتی به همراه عکس‌های این خودرو به‌صورت رسمی از سوی گروه بهمن منتشر شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» خودرو فیدلیتی به‌عنوان محصول جدید گروه بهمن بعد از خودرو دیگنیتی از سوی این شرکت معرفی شد و بالاخره این شرکت مشخصات فنی این خودرو را به‌صورت رسمی منتشر کرد.

بر اساس اعلام گروه بهمن خطوط تولید فیدلیتی به‌طور کامل در داخل کشور ایجادشده و بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی برای توسعه داخلی سازی این خودرو زیبا، مدرن و لوکس در کشور برنامه‌ای بلندمدت دارد. این SUV خانوادگی دارای موتور ۵/۱ لیتری توربوشارژ است که با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به دو صورت ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه می‌شود.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی

ترکیب چراغ‌های اصلی و جلوپنجره چشم‌نواز و عامه‌پسند است. ادوات کروم با خطوط افقی فیدلیتی را به خودرویی لوکس تبدیل کرده که با چراغ‌های اسپرت و نسبتاً بزرگ در نمای رو‌به‌رو هماهنگ است. حفره‌های طرفین سپر و فضای زیر جلوپنجره نزدیک به زمین هم به قطعات براق کروم مزین هستند. خط در امتداد دستگیر‌ه‌ها از چراغ عقب تا گِل‌گیر جلو نمایانگر خودرویی مدرن است. نزدیک رکاب نیز حجم‌دهی بسیار خوبی وجود دارد و حالت سقف با شیب ملایم و همراه ریل باربند از مشخصه‌های اسپرت این خودرو است. فرم درپوش صندوق و چراغ‌های عقب و سپر نیز هماهنگ به ‌نظر می‌رسند. طول و عرض و ارتفاع و فاصله‌ی بین محورهای فیدلیتی به ترتیب ۴۷۳۵، ۱۹۰۰، ۱۷۱۰ و ۲۷۲۰ میلی‌متر است.

طراحی داخلی و کابین

مشابه نمای بیرونی، طراحی داشبورد، نمایشگر ایستاده، پنل دیجیتال برای تنظیمات تهویه مطبوع و کلیدهای داخلی نیز هماهنگی بسیار خوبی دارند. صندلی‌ها و تودری های چرم با پوشش نرم و نور محیط ملایم و همچنین ادوات براق با طرح مشابه آلومینیوم، دیگر نکات مثبت طراحی داخلی فیدلیتی هستند. استارت دکمه‌ای و ترمز‌دستی برقی نیز امکانات این خودرو هستند که زیبایی کابین را افزایش می‌دهند. فیدلیتی یک SUV لوکس خانوادگی که به دو صورت ۵ و ۷ نفره و صندوق‌عقب آن نیز دارای فضای ۱۶۸۰ لیتری است.

پیشرانه و مشخصات فنی خودرو فیدلیتی

پیشرانه مورداستفاده از نوع ۵/۱ لیتری توربو شارژر است. این پیشرانه قادر است تا حداکثر ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در فاصله دور موتور ۱۷۵۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. از دیگر مشخصات فنی خودرو فیدلیتی باید گفت برای سیستم انتقال قدرت از گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچ استفاده‌شده و انتقال قدرت نیز دیفرانسیل جلو است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع مستقل چند میله‌ای است. این خودرو با دو نوع رینگ آلومینیومی ۲۰ اینچی و سایز لاستیک ۴۵/۲۲۵ همراه که انتخاب نوع رینگ بر عهده مشتری است.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

از امکانات فیدلیتی می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرم‌کن، برف‌پاک‌کن با سنسور باران، فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی‌مدیا، صفحه نمایشگر لمسی ۲۵/۱۰ اینچی، انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی‌مدیا (میرور لینک)، شارژ وایرلس تلفن همراه، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، جلو آمپر ۳/۱۲ اینچی دیجیتال، تثبیت‌کننده سرعت خودرو، چراغ‌ها با تکنولوژی Full LED، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، سان روف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق‌عقب (توسط پا)، کالیپرهای قرمز سیستم ترمز و… اشاره کرد. در بحث ایمنی نیز به ترمز ضد قفل، کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز BA-EBD-EBA، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، کنترل پایداری الکتریکی، هشداردهنده انحراف از خطوط، تشخیص نقاط کور، ترمز پارک برقی به همراه توقف خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی و سیستم تشخیص مانع مجهز است.

گروه بهمن در سال جهش تولید با راه‌اندازی خطوط تولید و انجام تست‌های لازم، آماده تولید و عرضه دو SUV جدید با نام فیدلیتی و دیگنیتی است. فیدلیتی یکی از خودروهای موفق داخلی است که گروه بهمن با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای اولین بار در کشور پلتفرم این خودرو را که در سال ۲۰۱۹ طراحی‌شده، خریداری کرده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟