کامیونت شیلر هشت تن را بشناسیم

کامیونت شیلر هشت تن را بشناسیم

یکشنبه - 10 اسفند 1399

پیشرانه- حمل‌ونقل ایران به کامیونت‌ها با ظرفیت بار پایین و ظاهر کوچک‌تر از قدیم نیازمند بوده و است که این موضوع علت‌های مختلفی را دارد ازجمله آب‌وهوای متفاوت بخش‌های مختلف کشور که پخش انواع میوه و نیازهای غذایی کشور را به شهر و روستاهای کوچک‌تر ضروری می‌کند.

پیشرانه- حمل‌ونقل ایران به کامیونت‌ها با ظرفیت بار پایین و ظاهر کوچک‌تر از قدیم نیازمند بوده و است که این موضوع علت‌های مختلفی را دارد ازجمله آب‌وهوای متفاوت بخش‌های مختلف کشور که پخش انواع میوه و نیازهای غذایی کشور را به شهر و روستاهای کوچک‌تر ضروری می‌کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» از سالیان دور حمل‌ونقل سبک توسط کامیونت‌های بنز ۶۰۸ و ۸۰۸ انجام می‌شد که با توجه به آلاینده و فرسوده بودن این کامیونت‌ها، نیاز بازار حمل‌ونقل سبک به کامیونت‌های جدید و به‌روز بالا است.

بهمن دیزل، برند نام‌آشنای صنعت حمل‌ونقل ایران درزمینهٔ کامیونت بوده که با تولید کامیونت‌های خوب ایسوزو به شهرت خوبی رسیده است.

پس از تحریم‌ها و مشکلات کشور درزمینهٔ تولیدات برندهای خارجی، این شرکت در سال ۹۷ طی همکاری با شرکت شیلر اقدام به تولید کامیونت‌های نام‌آشنای شیلر کرده که کامیونت‌های این برند نیز الهام گیری بسیاری را از برند ایسوزو داشته و ازنظر شاسی و موتور و کابین به کامیونت‌های ایسوزو کاملاً مشابه‌اند.

گروه بهمن در ابتدا اقدام به تولید موردنیازترین کامیونت بازار، یعنی مدل شش تن را کرد که این کامیونت‌ها با توجه به قدرت و استحکام خوب، شاسی و کابین الهام گرفته‌شده از ایسوزو مشهور و مهم‌ترین نکته یعنی خدمات پس از فروش خوب و جامع گروه بهمن گروه بهمن، به فروش بسیار خوبی رسید و در حمل نقل سبک رتبه قابل قبولی را کسب کرد.

از این نکته نمی‌شود چشم‌پوشی کرد که شرایط خوب فروش اقساطی این کامیونت‌ها توسط گروه بهمن، در فروش بالای این کامیونت‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

حال پس از مدتی که از تولید کامیونت‌های شش تن می‌گذرد، شیلر اقدام به عرضه کامیونت‌های هشت تن خودکرده است که می‌تواند به حمل نقل سبک و جلوگیری از ترافیک جاده‌ای بسیار کمک کند، این کامیونت‌ها نیز مانند سری شش تن الهامات زیادی را از کامیون‌های ایسوزو داشته و قرار بر این است که سری‌های جرثقیل‌دار درون‌شهری، حمل زباله، آتش‌نشان نیز از این نسخه تولید شود که گامی بزرگ در حمل‌ونقل سبک به شمار می‌رود.

نکته مهم و جالب‌تر اینکه کامیونت‌های جدید شیلر استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارا بوده که برای حمل‌ونقل درون‌شهری آلودگی بسیار پایینی را تولید می‌کنند.

جالب است بدانید کامیونت‌های جدید هشت تن شیلر تا ۶۰ درصد داخلی سازی شده‌اند که می‌تواند نکته مثبت در جهت تولید مداوم این نسخه نیز باشد.

خدمات پس فروش خوب گروه بهمن و ایجاد بیش از ۳۰ نمایندگی در سراسر کشور، شرایط خرید کامیونت‌های شیلر را بسیار مساعد کرده است.

مشخصات فنی کامیونت شیلر هشت تن

موتور نسخه جدید هشت تن مدل Cummins isf 3.8 لیتری است که ۴ سیلندر خطی بوده و ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند که برای وزن هشت تن موتور خوب و پرقدرتی به‌حساب می‌آید.

همان‌طور که در بالا اشاره گردیم استاندارد تولید آلایندگی این موتور یورو ۵ بوده و مجهز به پی‌دی‌اف نیز شده است.

این موتور همچنین مجهز به سیستم اینتر کولر و افتر کولر نیز است.

کامیونت شیلر هشت تن گیربکس شش سرعته دستی نسخه ۶s را دارد با سیستم کلاچ feb را داراست که گیربکس با کلاچ همخوانی خوبی را باهم داشته و باعث سهولت در تعویض دنده می‌شوند.

سیستم تعلیق: فنر

سیستم فرمان: هیدرولیک ساچمه‌ای‌

سیستم ترمز: هر چهارچرخ دیسکی، تمام بادی، مجهز به abs

کامیونت‌های شیلر همچنین دارای ترمز اگزوز یا خفه کن موتور نیز است.

کابین شیلر

کابین کامیونت‌های جدید شیلر در دو نوع خواب‌دار و یا ساده تولید خواهد شد و از نکات جالب این کابین می‌توانیم به استقامت و نرمی بسیار خوب، جادار بودن و فضای دید عالی اشاره‌کنیم.

ظاهر بیرون کابین، طراحی به‌روز، مدرن و آئرودینامیکی را داراست.

چراغ‌های جلو دارای دیلایت بوده و همراه با چراغ‌راهنما و چراغ اصلی همه در یک قاب قرارگرفته‌اند که باعث سهولت تعمیر آن نیز می‌شود.

کابین کامیونت‌های شیلر دارای امکاناتی ازجمله کولر، تنظیم آینه برقی، سیستم صوتی سی دی و یو اس بی نیز است.

رقبای کامیونت شیلر هشت تن

رقبای اصلی شیلر هشت تن فوتون هشت تن و فاو هشت تن است که شیلر نسبت به این دو طراحی زیبا و مدرن‌تری را دارد و البته در نسخه کابین جای خواب‌دار فضا بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

برتری کامیونت‌های شیلر نسبت به دیگر رقبا خدمات و نمایندگی‌های متعدد گروه بهمن در نقاط مختلف کشور است که انجام سرویس‌های دوره و دسترسی به قطعات مصرفی را آسان می‌کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟