وعده‌های خودرویی رزم حسینی

وعده‌های خودرویی رزم حسینی در مهرماه

شنبه - 7 فروردین 1400

پیشرانه – وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از چند ماه سرانجام در مهر ماه صاحب وزیر شد و در این بین وعده‌های خودرویی رزم حسینی در مرکز توجه قرار داشت.

پیشرانه – وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از چند ماه سرانجام در مهر ماه صاحب وزیر شد و در این بین وعده‌های خودرویی رزم حسینی در مرکز توجه قرار داشت.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در بررسی وضعیت صنعت خودرو در شش ماهه نخست سال گذشته گفتیم که با برکناری رضا رحمانی در اردیبهشت ماه، وزارت صمت برای چند ماه با سرپرست اداره شد و سرانجام و پس از گذشت بیش از نیمی از سال۹۹، در روزهای ابتدایی پاییز، مجلس به گزینه دولت روحانی رای اعتماد داد.

بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی روز هشت مهرماه مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی از خود، نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ مخالف و ۹ رای ممتنع، به وی اعتماد کردند. به این ترتیب پس از حدود پنج ماه در جا زدن، سرانجام وزارت صمت وزیری جدید پیدا کرد تا لااقل مدیریت صنعت خودرو در سال ۹۹ با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر جدید صمت در نخستین موضع گیری خود درباره خودرو در ششم مهر ماه، گفته بود: خودرو هزینه‌های مالی بالایی دارد و احتمال دارد طی سه تا چهار ماه آینده براساس بررسی کارشناسی که پیش از قبول مسئولیت و با استفاده از ظرفیت تیمی انجام دادم با همکاری کارشناسان دولت و مجلس تدابیری اتخاذ کنیم که براساس آن قیمت‌های مناسبت‌تری برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات خودرو تعیین کنیم تا قیمت خودرو تا حدودی کاهش یابد. رزم حسینی با بیان اینکه نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو به هم خورده است، افزود: بخشی از این مشکل مربوط به سیاست‌های پولی و مالی کشور و جریان یا هدایت نقدینگی به سمت بورس است که در این رابطه باید با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نشست‌هایی داشته باشیم تا بتوان وضعیت خودرو را بهبود بخشید. تلاش خواهیم کرد بر اساس شرایط موجود و به صورت همزمان هم تولید را افزایش دهیم و هم فضا را برای رقابت مهیا کنیم تا قیمت‌ها در بازار به تعادل برسد. به این ترتیب وزیر جدید نیز مانند گذشتگان از طرح‌هایی پر سر و صدا خبر داد، هرچند با رسیدن به پایان سال ۹۹، مشخص شد از وعده‌های خودرویی رزم حسینی نیز آبی گرم نمی‌شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟