کیا K8

کیا K8 را بیشتر بشناسید+ تصاویر

سه شنبه - 10 فروردین 1400

پیشرانه – حدودا یک ماه پیش بود که کیاموتورز تصاویر رسمی اما محدودی از سدان لوکس و سایز بزرگ جدیدش  کیا K8 را منتشر کرد که بناست جانشین کدنزا شود.

پیشرانه – حدودا یک ماه پیش بود که کیاموتورز تصاویر رسمی اما محدودی از سدان لوکس و سایز بزرگ جدیدش  کیا K8 را منتشر کرد که بناست جانشین کدنزا شود.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» این تصاویر که تنها شامل نمای خارجی خودرو می‌شد، خبر از آخرین تحولات و تغییرات زبان طراحی کیا تحت هدایت و سرپرستی کریم حبیب می‌داد. علاوه بر اینها قرارگیری لوگوی جدید کیا ( که آن هم به تازگی رونمایی شده) نیز بر روی خودرو از دیگر نکات جالب توجه بود (K8 اولین سدان کیاست که با این لوگوی جدید معرفی می‌شود)؛ همچنین به نظر می‌رسد تجدیدنظر کیا در سیستم نام‌گذاری سدان‌هایش تنها به اپتیما/K5 محدود نبوده و سیستم حرف-عدد برای سایر سدان های کیا و در بازارهای بین‌المللی بیشتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در یک ماه اخیر تصاویر جاسوسی مختلفی از کابین خودرو در رسانه‌ها منتشر شد تا اینکه کیاموتورز بالاخره و به تازگی برخی اطلاعات تکمیلی و مشخصات فنی کیا K8 همراه با تصاویر رسمی از کابین و همچنین تصاویر بیشتری از نمای خارجی خودرو را منتشر کرد.

کیا K8

کیا K8

کیا K8

همانطور که از قبل هم اخباری در این باره به گوش رسیده بود، کیاموتورز قصد بازنشسته کردن یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت ترین ساخته‌هایش یعنی K7/ کدنزا (که آخرین نسل آن در سال ۲۰۱۶ معرفی شده بود) را دارد و بنابراین K8 قرار است جانشین این خودرو شده و به عنوان یکی از خودروهای پرچمدار برند کیا ایفای نقش کند. ابعاد خودرو در مقایسه با کدنزا کمی رشد داشته و طول K8 برابر با ۵۰۱۵ میلی‌متر است.

در کابین خودرو با فضایی طرف هستیم که از لحاظ راحتی، کیفیت و شکیل بودن، مطابق استانداردهای رایج و فعلی خودروهای لوکس و پریمیوم این رده شکل گرفته و شامل برخی عناصر مدرن و تکنولوژیک نظیر یک جفت مانیتور ۱۲ اینچی( شامل سامانه ارتباطی-سرگرمی و صفحه پشت آمپر دیجیتالی) با صفحه نمایش خمیده، کروز کنترل تطبیق پذیر و همگام با سامانه ناوبری و سیستم صوتی حرفه‌ای Meridian با ۱۴ بلندگو می‌شود.

کابین کیا کی۸

همچنین پترن های لوزی شکلی که در گرافیک جلوپنجره و چراغ های روشنایی روز (DRL) خودرو به چشم می‌خوردند، در پوشش صندلی‌ها و تریم داخلی خودرو نیز با ظرافت چشم‌نوازی تکرار شده‌اند. صندلی‌های خودرو به تکنولوژی نوینی تحت عنوان Smart Support یا “پشتیبانی هوشمند” مجهز هستند که در صورت انتخاب حالت رانندگی “اسپرت” یا گذر از مرز سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، فعال شده و علاوه بر کاهش ارتفاع نشیمنگاه، سفتی لبه‌­های جانبی صندلی را نیز افزایش می‌­دهد.

نمای داخلی کیا کی۸

اگرچه K8 بر روی پلتفرمی با آرایش دیفرانسیل جلو توسعه یافته اما نسخه چهارچرخ متحرک( AWD) آن نیز قابل سفارش خواهد بود. سیستم تعلیق خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

چندین گزینه برای پیشرانه خودرو ارائه شده که شامل پیشرانه های بنزینی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری(در نسخه پایه خودرو) و ۲.۵ لیتری توربوشارژردار می‌شود اما قویترین پیشرانه قابل عرضه بر روی K8، یک واحد شش سیلندر V شکل با ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۹ نیوتن متر گشتاور است.

تمامی این پیشرانه‌ها به صورت استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته خودکار جفت و جور می‌شوند. علاوه بر اینها، مکان سفارش K8 با پیشرانه ۳.۵ لیتری سازگار با سوخت پروپان مایع  (LPI)  نیز فراهم شده که قدرت و گشتاوری معادل ۲۳۷ اسب‌بخار و ۳۱۴ نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان می آورد.

فروش K8 از ماه آوریل سال ۲۰۲۱ ابتدا در بازار بومی کره جنوبی آغاز خواهد شد و سپس نوبت به سایر مقاصد صادراتی و بازارهای هدف منتخب خواهد رسید اما با توجه به عملکرد نه چندان امیدوارکننده کدنزا و K900 در بازار ایالات متحده و حذف این دو مدل از طیف محصولات کیا در آمریکا در سال ۲۰۲۱، K8 فعلا شانس چندانی برای حضور در ینگه دنیا ندارد. در صورت عرضه به بازار آمریکا، K8 در برابر رقبایی همچون لکسس ES و آئودی A6 قرار می‌گرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟