Aiways چین

هدف گذاری Aiways چین برای فروش ۱۰ هزار دستگاهی در قاره سبز

شنبه - 28 فروردین 1400

پیشرانه – کمپانی Aiways چین که در حوزه خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، اعلام کرده که  فروش ۱۰ هزار دستگاهی در بازار اروپا را هدف گذاری کرده است.

پیشرانه – کمپانی Aiways چین که در حوزه خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند، اعلام کرده که  فروش ۱۰ هزار دستگاهی در بازار اروپا را هدف گذاری کرده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» این رقم  حدودا ۱۰ برابر فروش سال ۲۰۲۰ این استارتاپ چینی در قاره سبز محسوب می‌شود. البته آیویز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، موفق شده آمار فروش بیش از هزار دستگاهی در اروپا را به ثبت برساند و رکورد فروش سال گذشته خود را پشت سر بگذارد.

Aiways چین

در ماه مه سال ۲۰۲۰، آیویز اولین محموله صادراتی‌اش به بازار اروپا ( که شامل کراس اوور کامپکت U5 می‌شد) را روانه قاره سبز کرد و تا پایان سال ۲۰۲۰، خودروهای آیویز به خریداران در کشورهایی همچون فرانسه، هلند و آلمان تحویل داده شدند. در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ نیز آیویز توانست وارد بازار دانمارک و بلژیک شود و به مرور تعداد بازارهای هدف خود را افزایش دهد.

کراس‌اوور تمام الکتریکی آیویز U5، که ابعاد و اندازه‌هایی تقریبا مشابه با آئودی Q5 دارد، از یک موتور الکتریکی ۱۴۰ کیلوواتی بهره‌ مند است که در مجموع حدودا ۱۹۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۱۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پکیج باتری ۶۳ کیلووات ساعتی خودرو نیز همانند بسیاری دیگر از خودروهای الکتریکی در کف شاسی قرار گرفته است و Aiways چین ادعا می‌کند که U5 به ازای هربار شارژ کامل باتری‌ها برد پیمایشی معادل بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر خواهد داشت( مطابق چرخه WLTP اروپایی). همچنین در حالت شارژ سریع، باتری خودرو در عرض کمتر از یک ساعت از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

Aiways چین

Aiways چین

اگرچه به عنوان اولین محصول از یک کمپانی نوپا، آیویز U5 محصولی نسبتا شایسته و قابل دفاع است اما اگر آیویز سودای موفقیتی روزافزون و کسب اعتبار در بازار رقابتی و فشرده اروپا را در سر دارد، باید بر روی برخی ویژگی‌های فنی، ساختاری، ایمنی و کیفی محصولاتش بیشتر کار کند؛ چرا که برای مثال، عملکرد متوسط U5 در تست تصادف یوروانکاپ (کسب سه ستاره از پنج ستاره ممکن) چیزی نیست که چندان خوشایند خریداران اروپایی ( خصوصا در این سگمنت از بازار) باشد.

آیویز چین

دومین محصول آیویز نیز یک کراس‌اوور کوپه و کامپکت تمام الکتریکی به نام U6 ion خواهد بود که اواخر سال جاری میلادی وارد بازار چین خواهد شد.

Aiways چین

آیویز در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و بنیانگذاران آن، فو کیانگ(مدیر فروش سابق ولوو در چین) و گو فنگ (مدیرعامل سابق SAIC موتورز) هستند.

جالب است بدانید که Aiways چین در حال حاضر  پس از سایک موتورز، دومین صادرکننده بزرگ چینی خودروهای تمام الکتریکی به بازار اروپا محسوب می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟