گارانتی شاهین

سایپا و ارائه گارانتی سه‌ساله/ ۶۰ هزار کیلومتر برای شاهین؛ به رنگ اطمینان

سه شنبه - 31 فروردین 1400

پیشرانه- از قضیه الزام نصب کاتالیست اگزوز، ایربگ و ABS گرفته تا قصه اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو ۴ و …، قانون همیشه ابزار و اهرم فشاری بوده است تا خودروسازان داخلی را به احترام قائل شدن برای خریداران و تکریم حقوق مصرف‌کننده وادارد.

پیشرانه- از قضیه الزام نصب کاتالیست اگزوز، ایربگ و ABS گرفته تا قصه اجباری شدن استاندارد آلایندگی یورو ۴ و …، قانون همیشه ابزار و اهرم فشاری بوده است تا خودروسازان داخلی را به احترام قائل شدن برای خریداران و تکریم حقوق مصرف‌کننده وادارد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال ۱۳۹۶ نیز مجلس شورای اسلامی قانونی را مبنی بر اجباری بودن ارائه گارانتی حداقل ۲ ساله یا ۴۰ هزار کیلومتری (هرکدام که زودتر فرا برسد) برای خودروهای داخلی و وارداتی، تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ کرده بود.

در بازار خودرو محدود و غیررقابتی کشورمان، حقوق مصرف‌کننده غالباً پایمال‌شده و مورد بی‌توجهی خودروسازان و واردکنندگان قرار می‌گیرد. درنتیجه و با توجه به اوضاع موجود و این جو غیررقابتی، کمتر خودروسازی را می‌بینیم که برای جلب رضایت مشتریان خود را به آب‌وآتش بزند و پا را فراتر از الزامات قانونی بگذارد؛ الزاماتی که اگر نبودند، همین بندهای سست تعهد هم احتمالاً بارها گسسته شده بود…

در چنین شرایط و وضعیتی اما یک خودروساز پیداشده که آن‌قدر به محصولش اطمینان دارد و آن‌قدر برای مشتریانش احترام قائل است که حاضرشده پا را از الزامات قانونی فراتر بگذارد و برای خودروی خود گارانتی ۳ ساله یا ۶۰ هزار کیلومتری در نظر بگیرد.

از گروه خودروسازی سایپا و محصول جدید و جذابش یعنی سایپا شاهین صحبت می‌کنیم که اواخر سال ۹۹ بالاخره به خریدارانش تحویل داده‌شده و به‌طور رسمی پایش به جاده‌های کشورمان باز شد.

ذکر این نکته لازم و ضروری به نظر می‌رسد که افزایش مدت‌زمان گارانتی علاوه بر بحث اطمینان سازنده به محصولش ازلحاظ کارکرد فنی، خواه ناخواه سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر یک خودروساز در حوزه کیفی سازی (مرحله تولید) و حوزه تأمین قطعات و پوشش هرچه بیشتر هزینه‌های خدمات پس از فروش و تعمیرات دوره‌ای را طلب می‌کند که ظاهراً سایپا با اطمینان از این موارد و پشت سر گذاشتن این مراحل، اقدام به اجرای این طرح و ارائه گارانتی سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتری برای شاهین کرده است.

بررسی گارانتی شاهین نشان می دهد ارائه گارانتی سه‌ساله / ۶۰ هزار کیلومتری برای شاهین، بار دیگر مهر تأییدی بر تحول سایپا و گام برداشتن این خودروساز در جهتی مثبت و آینده‌ای روشن است.

نمودهای دیگر تحول سایپا و شکل‌گیری سایپای نوین پیش‌تر در موارد دیگری نیز رخ‌نمایی و جلب‌توجه کرده بود. برای مثال می‌توان به تصمیم شجاعانه و قابل‌تقدیر مدیریت این خودروساز برای خروج پراید از خط تولید و همچنین عزم جزم نارنجی پوشان برای تولید محصولی کاملاً جدید مانند شاهین (در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی) اشاره کرد.

فراموش نکنید که شاهین خود خودرویی است که در بخش‌هایی همچون طراحی ظاهری، پلتفرم، شاسی و ایمنی توانسته فراتر و به‌مراتب بهتر از تقریباً تمامی دیگر خودروهای داخلی پیشین و در حد و اندازه استانداردهای بین‌المللی ظاهر شود؛ به‌عنوان نمونه این خودرو توانسته تست‌های ایمنی سخت‌گیرانه ECE اروپا را با موفقیت پشت سر بگذارد (گذراندن این تست‌ها برای کسب مجوز حضور خودرو در بازار اروپا الزامی است) و طراحی ظاهری بدنه و حجم پردازی پیکره آن نیز در مقایسه با سایر خودروهای حاضر در بازه قیمتی زیر ۳۰۰ میلیون تومان، به‌طور واضحی به‌روزتر و مدرن‌تر به چشم می‌آید.

سایپا در سال جاری معرفی و عرضه دو خودروی هاچ بک-کراس‌اوور دیگر با برند خودش را نیز در برنامه دارد؛ آریا و اطلس. باید منتظر ماند و دید نارنجی پوشان جاده مخصوص در این دو محصول جدیدشان چه‌ حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند و سودای چه سنت‌شکنی‌هایی را در سر می‌پرورانند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟