نسل جدید تویوتا لندکروزر پیش از رونمایی رسمی شکار عکاسان شد

نسل جدید تویوتا لندکروزر پیش از رونمایی رسمی شکار عکاسان شد + تصاویر و اطلاعات اولیه

یکشنبه - 5 اردیبهشت 1400

پیشرانه- اعتبارِ نام و نشان لندکروزر در صنعت خودرو، موفقیت و محبوبیت فراوان این خودرو در نزد کارشناسان و مشتریان و اهمیت آن به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و باسابقه‌ترین ساخته‌های تویوتا، چیزی است که امروزه دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ شاسی‌بلندی جان‌سخت و بادوام که علیرغم برخورداری از توانمندی مناسب در بیراهه نوردی، فضای کابین جادار و سواری راحتی داشته و استهلاک و هزینه‌های نگهداری بالایی را به مالکانش تحمیل نمی‌کند.

پیشرانه- اعتبارِ نام و نشان لندکروزر در صنعت خودرو، موفقیت و محبوبیت فراوان این خودرو در نزد کارشناسان و مشتریان و اهمیت آن به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و باسابقه‌ترین ساخته‌های تویوتا، چیزی است که امروزه دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ شاسی‌بلندی جان‌سخت و بادوام که علیرغم برخورداری از توانمندی مناسب در بیراهه نوردی، فضای کابین جادار و سواری راحتی داشته و استهلاک و هزینه‌های نگهداری بالایی را به مالکانش تحمیل نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «پیشرانه» آخرین نسل از لندکروزر یا همان سری J200 در سال ۲۰۰۷ (و به‌عنوان مدل ۲۰۰۸) معرفی و روانه بازارهای جهانی شد.

در حدود ۱۴ سالی که از عمر این نسل می‌گذرد، تویوتا برخی به‌روزرسانی‌های جزئی و کلی را بر روی آن اِعمال کرد که شاخص‌ترین و مهم‌ترین این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، فیس‌لیفت سال ۲۰۱۵ این خودرو بود که شامل تغییراتی ملموس اما نه‌چندان گسترده در نمای ظاهری و تغییراتی اساسی در طراحی داخلی و کابین آن می‌شد.

نسل جدید لندکروز

جالب است بدانید که این نسل از لندکروزر، در مقایسه با دو نسل پیشین خود (J100، J80) بیشترین مدت‌زمان دوام بر روی خط تولید و استمرار حضور در بازار را داشته است (اگرچه از این حیث قطعاً به گرد پای نسل افسانه‌ای J70 نمی‌رسد!).

اما پس از گذشت حدوداً ۱۴ سال، ظاهراً قرار است بالاخره فصل تحول لندکروزر از راه برسد و در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی نسل جدید تویوتا لندکروزر از سوی تویوتا خواهیم بود که احتمالاً با کد J300 شناخته خواهد شد.

نسل جدید تویوتا لندکروزر

در ماه‌های اخیر، انواع و اقسام اطلاعات اولیه و رندرهای احتمالی از نسل جدید لندکروزر انتشاریافته است اما تصاویری غیررسمی که به‌تازگی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود تا حدود زیادی به انتظار و کنجکاوی علاقه‌مندان و کارشناسان برای آشنایی اولیه با چهره نسل جدید این خودرو، پایان می‌دهد. تصاویری که در خاورمیانه شکار شده و راه خود را به صدر اخبار خودرویی جهان گشوده است. فراموش نکنید که خاورمیانه (و خصوصاً کشورهای حاشیه خلیج‌فارس)، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بازارهای هدف لندکروزر در جهان محسوب می‌شود.

در نمای ظاهری خودرو نسل جدید تویوتا لندکروزر همانند بسیاری از خودروهای مدرن (و بخصوص محصولات جدید تویوتا) شاهد رشد ابعادی جلوپنجره هستیم و چراغ‌های جلو (که در اثر همین رشد چشمگیر ابعاد جلوپنجره، کوچک‌تر شده‌اند) به‌وسیله یک قطعه پلاستیکی تیره‌رنگ (و گرافیک U شکل آن) به یکدیگر متصل شده‌اند. در بدنه لندکروزر J300 و در مقایسه با نسل قبل این خودرو، شاهد حجم پردازی‌های عضلانی‌تری هستیم و درمجموع می‌توان گفت که طراحی ظاهری نسل جدید لندکروزر، نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو با محافظه‌کاری کمتری صورت پذیرفته و به سرانجام رسیده است. بد نیست بدانید که حتی زمزمه‌هایی جدی مبنی بر عرضه نسخه اسپرت و تریم GR این خودرو (مخفف Gazoo Racing که شاخه موتور اسپرت تویوتاست) نیز به گوش می‌رسد.

نسل جدید تویوتا لندکروزر

کابین خودرو نیز دچار تغییر و تحولی اساسی شده و حالا لوکس‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌آید. در پنل کاربری مرکزی جلوداشبورد یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جاخوش کرده است و در صفحه جلو آمپر خودرو نیز یک نمایشگر ۷ اینچی در بین دورشمار موتور و سرعت شمار آنالوگ خودنمایی می‌کند.

نسل جدید تویوتا لندکروزر

در بخش ابعاد و اندازه‌های بدنه، لندکروزر J300 فاصله بین دو محور بیشتر و اوورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تری در مقایسه با نسل قبل خواهد داشت.

در بخش قابلیت‌های آفرودی نیز مثل همیشه انتظارات از لندکروزر بالاست و احتمال دارد که در کنار توانمندی‌های مجموعه فنی خودرو و تجهیز خودرو به تکنولوژی‌های مخصوص و مرتبط، مهندسان و طراحان تویوتا زاویه حمله و فرار خودرو را نیز بهبود بخشیده باشند.

لندکروزر J300 و نسل جدید و بعدی لکسس LX (که بر مبنای لندکروزر J300 طراحی و توسعه‌یافته است)، به پیشرانه بنزینی ۳.۵ لیتری V6 تویین توربو مجهز خواهند بود که در جدیدترین نسخه لکسس LS نیز مورداستفاده قرارگرفته است. این پیشرانه قادر است قدرت و گشتاوری به ترتیب معادل ۴۱۵ اسب بخار و ۵۸۹ نیوتن‌متر را برای خودرو فراهم آورد.

تویوتا لندکروزر جدید

همچنین گفتنی است که عرضه نسخه‌ای هایبریدی از نسل جدید تویوتا لندکروزر و لکسس LX نیز تقریباً قطعی به نظر می‌رسد.

در نسل جدید تویوتا لندکروزر دیگر خبری از پیشرانه V8 توربو دیزل نخواهد بود و تویوتا در بخش پیشرانه‌های دیزلی قابل سفارش برای خودرو، احتمالاً تنها به یک قوای محرکه V6 توربو دیزل بسنده خواهد کرد. پ

پیشرانه‌ای که گفته می‌شود قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با ۳۰۴ اسب بخار و ۶۸۷ نیوتن‌متر داشته و درمجموع قدرتمندتر و کارآمدتر از پیشرانه دیزلی نسل قبل خواهد بود.

البته این قوای محرکه دیزلی همانند گذشته تنها در برخی از بازارها در دسترس خریداران قرار خواهد داشت.

گفته می‌شود که پس از رونمایی قریب‌الوقوع خودرو و احتمالاً از آگوست سال ۲۰۲۱، لندکروزر J300 وارد نمایندگی‌های تویوتا در برخی بازارهای منتخب خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟