Sokon SF5 شریک تجاری بهمن

عزم جدی شریک تجاری بهمن برای تولید خودرو الکتریکی

شنبه - 11 اردیبهشت 1400

پیشرانه- نمایشگاه خودرو شانگهای نشان از عزم جدی شریک تجاری بهمن برای تولید خودرو الکتریکی دارد.

پیشرانه- نمایشگاه خودرو شانگهای نشان از عزم جدی شریک تجاری بهمن برای تولید خودرو الکتریکی دارد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در جریان نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۱، Huawei با مشارکت گروه خودروسازی Sokon شریک تجاری بهمن از خودروی Seres SF5 که یک کراس اوور است، رونمایی کرد.

ازنظر طراحی، SF5 از ظاهری آراسته و تناسبات یک کراس اوور مدرن برخوردار است. در نمای جلو، مجموعه چراغ‌های با تکنولوژی DRL LED در ترکیب با جلوپنجره مشبک یکپارچه که برای کاهش ضریب آئرودینامیک که به زیبایی در سپر جلو ادغام‌شده‌اند وجه شاخص این نما محسوب می‌شود.

Sokon SF5 شریک تجاری بهمن

همچنین در نمای جانبی، حجم پردازی‌های سیال، دستگیره‌های پنهان در و ستون انتهایی تهاجمی عناصر طراحی اصلی SF5 را شکل داده‌اند. در انتها، چراغ‌های عقب باریک LED که توسط یک نوار عرضی به هم متصل می‌شوند نشانگر حضور این خودروی الکتریکی در کلاس خودروهای لوکس- اسپرت است.

Sokon SF5

توسعه بخش الکتریک پیشرانه این خودرو که از دو موتور الکتریکی و یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تشکیل‌شده توسط Huawei صورت پذیرفته است. خروجی ترکیبی این سیستم حدود ۵۵۰ اسب بخار (۴۱۰ کیلووات) است که شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت‌زمان ۴.۷ ثانیه فراهم می‌کند.

Sokon SF5 شریک تجاری بهمن

اما فاکتور تحسین‌برانگیز در این خصوص توانایی پیمایش خودرو جدید شریک تجاری بهمن است که با تکنولوژی “Extender Range” Huawei می‌تواند به‌صورت تمام الکتریک تا ۱۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند و البته با شارژ کامل باتری و کامل بودن مخزن سوخت، SF5 دارای برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است.

Huawei و Sokon در صنعت خودروسازی به یک طراحی فوق‌العاده دست‌یافته‌اند و با تعبیه یک صفحه نمایشگر infotainment بزرگ باکیفیت تصویری بالا که امروزه به‌عنوان روند غالب در کابین خودروهای الکتریکی است، به چشم می‌آید و توجه ویژه به سیستم صوتی این کراس اوور که بهره‌مندی از ۱۱ واحد صوتی برای ارائه «کیفیت صدای اپرا مانند«در داخل کابین، آن را از سایر رقبا در این زمینه متمایز ساخته است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب SF5 عملکرد شارژ «خودرو به خودرو» است که می‌تواند شارژ وسایل نقلیه دیگر یا سایر وسایل خارجی الکتریکی مانند اجاق‌های القایی، استریوها و سایر تجهیزات کمپینگ مسافرتی را تأمین کند.

پنج هزار دستگاه از این خودرو در روز نخست به فروش رسیده و با توجه به استقبال صورت پذیرفته از آن، ورود Huawei نویددهنده ظهور رقیبی قدرتمند برای تسلا در سال‌های پیش رو خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟