برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل محمد محمدی

همکاری با ایسوزو ادامه می‌یابد/ تولید دو محصول جدید با همکاری چینی‌ها

شنبه - 18 اردیبهشت 1400

پیشرانه-مدیرعامل بهمن دیزل گفت: پس از رفع تحریم‌ها و بازگشت شرکای خارجی به‌طورقطع همکاری با ایسوزو، شریک قدیمی این شرکت ادامه خواهد یافت.

پیشرانه-مدیرعامل بهمن دیزل گفت: پس از رفع تحریم‌ها و بازگشت شرکای خارجی به‌طورقطع همکاری با ایسوزو، شریک قدیمی این شرکت ادامه خواهد یافت.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» محمد محمدی در نشست خبری مجازی این شرکت با محوریت تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل در سال ۱۴۰۰ بابیان این خبر افزود: شریک قدیمی ما شرکت ژاپنی ایسوزو بود که بر اساس همکاری خوبی که با این شرکت داشته‌ایم، با شریک قدیمی ارتباط خواهیم داشت این در حالی است که برای همکاری جدید به نتیجه‌گیری مشخصی نرسیده‌ایم.

وی افزود: دو محصول جدید نیز با همکاری شرکای چینی در حال تولید است که برندسازی این محصولات همانند شیلر ادامه خواهد یافت اما مذاکره با شریک جدید دیگری در دست اقدام نیست.

محمدی در پاسخ به «پیشرانه» مبنی بر چگونگی تأمین قطعات ایسوزو نیز اظهار کرد: تحریم‌ها تأثیری در تأمین قطعات ایسوزو نداشته و همواره قطعات این خودرو برای بازار به‌راحتی تأمین‌شده است.

وی در ادامه از احتمال مذاکرات این شرکت با مکسوس در صورت رفع تحریم‌ها خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شیلر ۶ تن محور اصلی تولیدات این شرکت بوده و ظرفیت عمده این شرکت را پوشش می‌دهد که در حال حاضر ۵۶ درصد داخلی سازی داشته و این میزان در سال جاری به ۶۰ درصد می‌رسد.

مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه از افزایش میزان داخلی سازی شیلر ۸ تن از ۴۵ درصد به ۵۰ درصد خبر داد و افزود: میزان داخلی سازی مینی‌بوس پگاسوس نیز در حال حاضر ۴۱ درصد است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها این میزان در سال جاری به ۵۰ درصد خواهد رسید.

محمدی همچنین درباره برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل از افزایش ۵۰ درصدی کاربری سازی در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت توانسته تاکنون ۲۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی تولید و تحویل دهد.

مدیرعامل بهمن دیزل در پاسخ به برنامه ریزی این شرکت با هدف سوددهی سهامداران خدیزل نیز گفت: سال گذشته نوسانات بازار سهام به شدت افزایش یافت این در حالی بود که بهمن دیزل نوسانات کمتری را تجربه کرد بر این اساس سود پرداختی سال ۹۹ به سهامداران این شرکت به مراتب بیشتر از سال ۹۸ خواهد بود بنابراین سهامداران این شرکت زیانی نسبت به حال حاضر نخواهند کرد.

محمدی ادامه داد: در همین حال با تحقق برنامه افزایش تولید در سال جاری بدون شک سوددهی سهامداران نیز افزایش می یابد این در حالیست که با سود انباشته به زودی شاهد افزایش سرمایه این شرکت خواهیم بود.

محمدی از برنامه ریزی برای افزایش دوبرابری تولید محصولات بهمن دیزل در سال جاری به عنوان برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل خبر داد و گفت: بهمن دیزل در سال جاری دو محصول جدید در سگمنت های مختلف به تولید خواهد رساند که نخستین خودرو در سگمنت فعلی این گروه بوده و دومین خودرو در سگمنت بالاتر بوده و در حوزه کشنده ها است که تاییدیه ها آن در تیرماه دریافت شده و تولید آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد.

وی این تولیدات را نقطه عطف بهمن دیزل عنوان و اظهار کرد: نمونه های اولیه این خودروها در حال تست است و تولید آن در شش ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه از راه اندازی برنامه تست جاده ای این گروه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته آزمایشگاه مرجع راه اندازی شده و با راه اندازی سیستم نظام ارزیابی کیفی گروه بهمن تست های جاده ای تکمیل و خودروهایی که به دست مشتری می رسد، مطابق با استانداردهای بین المللی خواهد بود.

تدوین برنامه بنیادی صادرات توسط گروه بهمن

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه این مراسم درباره برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل از برنامه بنیادی برای صادرات محصولات بهمن موتور خبر داد و گفت: مذاکرات با عراق در حال انجام است اما به طور قطع شکلی که قرار است برای صادرات کار کنیم متفاوت خواهد بود و محصولی که بازار آن گسترش می یابد باید با تعاریف بازار منطبق بوده و اصلاحات لازم بر روی آن انجان تا پس زدگی محصول نداشته باشیم.

بیوک علیمرادلو در ادامه این نشست خبری مجازی اظهار کرد: در همین حال درخواست هایی در زمینه بحث تولید تحت لیسانس در یکی از کشورهای نزدیک در دست بررسی است اما زمانی کار را آغاز خواهیم کرد که کیفیت و تطابق محصول با بازار هدف انجام شده باشد چرا که بازارهای قدرتمندی وجود دارند و باید در گام نخست ارزیابی درستی از محصول داشته باشیم تا منطبق با نیاز بازار نسبت به تولید اقدام کنیم.

وی از برنامه های توسعه ای میان مدت این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال بر روی افزایش ظرفیت و ایجاد خطوط جدید سرمایه گذاری کرده ایم این در حالیست که عرضه در اختیار شرکت هم اکنون به ۳۳ هکتار رسیده و با اجرای برنامه های کاملی، بهمن دیزل در آینده نه چندان دور در عمل پیشرو و پیشتاز صنعت خودروی تجاری کشور خواهد بود.

وی افزود: در سال ۹۹ با وجود تمام مشکلات عملکرد ها بهبود یافته و هم اکنون بالای ۵۰ درصد کامیونت کشور در اختیار بهمن دیزل است که با پروژه ها و محصولات جدید به ویژه شیلر که به صورت گسترده وارد بازار می شود، اینده تضمین شده ای برای شرکت رقم خواهد خورد.

وی در خصوص نقش بهمن دیزل در نوسازی ناوگان حمل و نقل اظهار کرد: دولت باید اراده نوسازی داشته و برنامه ای در این خصوص تدوین کند هرچند که معتقدیم باید حمل و نقل جاده ای از شکل فعلی راننده مالکی تغیر کرده و استاندارد مشخصی برای حل و نقل وجود داشته باشد.

علیمرادلو با تاکید بر پیش بینی تعرفه ای با هدف نوسازی کامیون های فرسوده گفت: با سیستم جدید حمل ونقل این امکان ایجاد شود تا خودروهای جدید درآمدزایی مناسبی داشته باشند ضمن آن که باید نسبت به تعیین تکلیف ارزش اسقاط خودروهای فرسوده نیز اقدام شود.

مدیرعامل گروه بهمن کیفیت و رضایت مشتری را دو مقوله بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: هم اکنون این گروه در حال فعالیت بر برروی در سیستم های نظرات مشتری است و امسال مرکز خوشحالی مشتریان را راه اندازی خواهد کرد تا همه مجموعه های شرکت پاسخگوی باشند چرا که پایان کیفیت، رضایت مشتری است و در هیچ نقطه ای کیفیت را قربانی تولید نخواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص نقش ایسوزو در انتقال فناوری به این شرکت نیز گفت: ایسوزو شریک با ارزشی برای این گروه است و ساختار مهندسی ما از همکاری با ایسوزو شکل گرفته و استانداردهای این شرکت در بهمن دیزل جاری است که نتیجه این همکاری تعداد مشتریان راضی است که کامیونت ایسوزو خریداری کرده اند که امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟