بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت + جدول

پنجشنبه - 13 خرداد 1400

پیشرانه- بررسی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد طی ۱۰ روز گذشته یک‌بار بازار شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی بود ولی با ورود دلار به کانال ۲۳ هزار تومان رشد مجدد را در بازار به خود دید.

پیشرانه- بررسی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد طی ۱۰ روز گذشته یک‌بار بازار شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی بود ولی با ورود دلار به کانال ۲۳ هزار تومان رشد مجدد را در بازار به خود دید.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» باوجوداینکه صنعت خودرو در ایران سابقه نیم‌قرن را دارد اما چالش‌های پیش روی آن موجب شده که صنعت خودروسازی در ایران‌ همگام با تحولات تکنولوژی جهانی حرکت نکند از سوء مدیریت گرفته تا تحریم‌های یکجانبِه تا تأثیرات مستقیم سیاست‌های جهانی.

در بررسی شرایط بازار خودرو در ده روز نخست خرداد سال ۱۴۰۰ تفاوت‌های را نسبت به اوایل سال شاهد هستیم و دلیل اصلی آن بحث انتخابات ریاست جمهوری و تنور داغ کاندیداها و سیاست‌های بعدی در خصوص صنعت خودرو و نگاه دولت به این امر است در این میان نیز نوسان نرخ ارز در بازار خودروهای داخلی و خارجی تأثیر مستقیم خود را بر روی افت‌وخیز قیمت‌ها گذاشت و همچنین با تصمیم شورای رقابت شرکت سایپا ۸.۲% محصولات خود را در اردیبهشت‌ماه جاری و ایران خودرو نیز با افزایش ۸.۹% روانه بازار کردند.

اما همچنان بازار خودرو در یک رکود نسبی به سر می‌برد و تنها محصولات داخلی با افزایش قیمت روبرو شدند آن‌هم به لطف عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار و محصولات خارجی و خودروهای لوکس نسبت به ماه‌های قبل‌تر خود تفاوت فاحشی را در بازار به خود ندیدند تا زمانی که واردات خودرو به کشور تصمیم‌گیری و آزاد نشود، شرایط بازار بلاتکلیف خودرو به همین منوال است البته باید منظر انتخابات و تعیین تکلیف ۴ ساله دیگر باشیم!

در اینجا چند نمونه قیمت خودروهای امروز را می‌بینیم و در جدول نگاهی بیشتر به قیمت ها خواهیم داشت لازم به ذکر است در این ۱۰ روز یک‌بار بازار شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی بودیم ولی با ورود دلار به کانال ۲۳ هزار تومان رشد مجدد را در بازار به خود دید.

هر دستگاه خودروی سانتافه صفرکیلومتر مدل ۲۰۱۷ نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، هر دستگاه فولکس‌واگن تیگوان مشکی‌رنگ صفرکیلومتر مدل ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، رنو تلیسمان صفرکیلومتر مدل ۲۰۱۸ نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، همچنین در دسته مونتاژی‌ها هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ سفیدرنگ مدل ۹۸ صفرکیلومتر ۸۳۰ میلیون تومان و هر دستگاه مزدا ۳ مدل ۹۸ کمتر از ۸۷۰ میلیون تومان قیمت داشتند.

 

مدل و نوع خودرو اردیبهشت ۱۴۰۰ خرداد ۱۴۰۰
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ ۲۰۰ میلیون تومان ۲۰۶ میلیون تومان
۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۰ ۲۵۰ میلیون تومان ۲۶۳ میلیون تومان
۲۰۷ پانوراما مدل ۱۴۰۰ ۲۸۵ میلیون تومان ۳۲۰ میلیون تومان
تیبا EX2 مدل ۱۴۰۰ ۱۲۸ میلیون تومان ۱۳۲ میلیون تومان
کوئیک دنده ای مدل ۱۴۰۰ ۱۴۸ میلیون تومان ۱۵۰ میلیون تومان
کوئیک R مدل ۱۴۰۰ ۱۵۵ میلیون تومان ۱۵۶ میلیون تومان
جک S5 مدل ۱۴۰۰ ۶۵۰ میلیون تومان ۶۷۸ میلون تومان
اپتیما مدل ۲۰۱۸ ۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان ۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان
سوناتا هیبریدی مدل ۲۰۱۸ ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان
توسان IX35  مدل ۲۰۱۸ ۱ میلیلارد و ۷۹۰ میلیون تومان ۱ میلیلارد و ۷۹۰ میلیون تومان
هایما S7 مدل ۱۴۰۰ ۶۶۰ میلیون تومان ۶۷۴ میلیون تومان
راوفور مدل ۲۰۱۸ امارت : ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون نومان امارت : ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون نومان
راوفور مدل ۲۰۱۸ عمان : ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عمان : ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
لکسوس NXهیبرید مدل ۲۰۱۷ ۳ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان ۳ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان
دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ ۴۲۳ میلیون تومان ۴۳۰ میلیون تومان
دنا پلاس با کروز مدل ۱۳۹۹ ۲۶۲ میلیون تومان ۲۷۰ میلیون تومان

 

نوشته: پیشرانه

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟