آریزو 5 توربو جدید

شمارش معکوس برای معرفی آریزو ۵ توربو جدید توسط مدیران خودرو

یکشنبه - 3 مرداد 1400

پیشرانه- چری آریزو ۵ اولین بار در سال ۱۳۹۵ وارد بازار کشورمان شد و حالا پس از گذشت ۵ سال، مدیران خودرو نسخه به‌روزرسانی شده آن را مهیای حضور در کارزار رقابت کرده است.

پیشرانه- چری آریزو ۵ اولین بار در سال ۱۳۹۵ وارد بازار کشورمان شد و حالا پس از گذشت ۵ سال، مدیران خودرو نسخه به‌روزرسانی شده آن یعنی آریزو ۵ توربو جدید را مهیای حضور در کارزار رقابت کرده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» مطابق اطلاعات و تصاویری که در حساب‌رسمی اینستاگرم مدیران خودرو انتشاریافته، آریزو ۵ توربو جدید در نمای ظاهری تفاوت عمده و چشمگیری با نسخه قبلی این خودرو ندارد و تنها به بازنگری در برخی جزییات نمای ظاهری نظیر گرافیک جلوپنجره و طرح جدید رینگ‌ها اکتفا شده است.

نمای پشتی آریزو 5 توربو جدید

در نمای داخلی آریزو ۵ جدید اما تغییر و تحولات کاملاً شاخص و جالب‌توجه است؛ چراکه طرح جلوداشبورد به‌کلی دگرگون‌شده و حالا شباهت بیشتری به برادر بزرگ‌تر و گران‌تر این خودرو (آریزو ۶) دارد. در پنل کاربری جلوداشبورد خودرو یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی خودنمایی می‌کند (که جایگزین نمایشگر ۷ اینچی در مدل قبلی شده) و همچنین برخلاف نسخه قبلی، دریچه‌های تهویه مطبوع آریزو ۵ جدید در این بخش به‌صورت افقی جانمایی شده‌اند.

صفحه نمایش آریزو 5 توربو جدید

علاوه بر این‌ها (و بازهم مانند آریزو ۶)، کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو از طریق یک صفحه لمسی صورت می‌پذیرد که البته دو کنترل‌گر دوار را نیز شامل می‌شود و شباهت زیادی به طراحی همین بخش در محصولات جدید جگوار و لندروور دارد. درواقع طراحی داخلی نسخه قبلی آریزو ۵ مطابق ترندهای زمان عرضه این خودرو سال ۲۰۱۶ بود و طراحی داخلی نسخه فیس‌لیفت طبعاً مطابقت بیشتری با ترندهای رایج و فراگیر فعلی دارد.

کابین آریزو 5 جدید

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز آریزو ۵ جدید حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد و امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی (EPB)، فرمان برقی (EPS) و اتو هلد (Auto Hold) نیز به لیست تجهیزات این خودرو اضافه‌شده است.

در بخش فنی، آریزو ۵ کماکان با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه خواهد شد که قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن‌متر را برای این خودرو فراهم می‌آورد. بااین‌حال، مشخصات فنی آریزو ۵ جدید آن‌قدرها هم بدون تغییر باقی نمانده است؛ چراکه این خودرو به نسل جدید و مدرن‌تری از گیربکس‌های اتوماتیک چری مجهز شده است و آن، گیربکس CVT 9 سرعته‌ای است که به نظر می‌رسد همانند نمونه بکار گرفته‌شده در چری آریزو ۶ باشد.

پیش‌ازاین، مدیران خودرو محصولات سری آریزو و تیگو را با نشان اصلی چری عرضه می‌کرد اما به دلیل تحولات دو سال اخیر و رویکرد و سیاست جدید خودروسازان چینی و شرکای داخلی آن‌ها، به نظر می‌رسد که آریزو ۵ جدید نیز قرار است با لوگوی MVM روانه بازار کشورمان شود.

طبق اخبار واصله از منابع آگاه، آریزو ۵ جدید احتمالاً تا اواخر تابستان سال ۱۴۰۰ به‌طور رسمی معرفی و رونمایی خواهد شد. در حال حاضر آریزو ۵ توربو برچسب قیمتی ۶۲۶.۷ میلیون تومانی را روی شیشه خود دارد و با توجه به تغییرات و به‌روزرسانی‌های اعمال‌شده، پیش‌بینی می‌شود نسخه جدید آریزو ۵ توربو قیمتی در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان (و شاید هم فراتر!) داشته باشد.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟