ام وی ام ایکس 55

ام وی ام ایکس ۵۵ محصول جدید مدیران خودرو را بشناسیم

شنبه - 13 مهر 1398

پیشرانه- مدیران خودرو عرضه‌کننده خودروهای چری و ام وی ام در شرایطی که بیشتر خودروسازان چینی و حتی داخلی‌ها به‌شدت درگیر مشکلات تولید و تنها به دنبال گذران روزمره هستند به دنبال آن است محصول جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کند.

پیشرانه- مدیران خودرو عرضه‌کننده خودروهای چری و ام وی ام در شرایطی که بیشتر خودروسازان چینی و حتی داخلی‌ها به‌شدت درگیر مشکلات تولید و تنها به دنبال گذران روزمره هستند به دنبال آن است محصول جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اخبار رسیده نشان می‌دهد پاییز امسال شاهد عرضه ایکس ۵۵ خواهیم بود. همچنین احتمالاً تیگو ۸  نیز اسفندماه و اکسید TX هم‌سال آینده معرفی خواهد شد.

شرکت خودروسازی چری یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که در چند دهه فعالیت خود توانست پله‌های ترقی را سریع‌تر از برخی دیگر برندها، در چین طی کند و خود را به جایگاه قابل قبولی برساند.

این شرکت چینی با بکار گیری طراحان برتر جهان (طراحانی مثل فورد، لوتوس و کرایسلر) تغییر قابل‌توجهی را در محصولات تولید خود ایجاد کرده است و به‌سرعت گستره فروش محصولات خود را به چندین کشور جهان ازجمله ایران، مسکو، هند، امارات و برزیل افزایش داده است.

شرکت چری خودرو چری تیگو ۴ نسل دوم را در ۲۰۱۸ رونمایی کرده است و مدیران خودرو اعلام کرده است که قصد دارد این خودرو را با نام ام وی ام X55 روانه بازار داخلی کند. در این مقاله به معرفی کامل ام وی ام ایکس ۵۵ یا tiggo 4 پرداخته و مشخصات فنی، تجهیزات و قیمت آن را بررسی کنیم.

چری در راستای پیشرفت خود سال گذشته از نسل دوم چری تیگو ۵ رونمایی کرد. نسل قدیم تیگو ۵ که در ایران با مدل‌های تیگو ۵ اکسلنت و تیگو ۵ لاکچری اسپرت معرفی شد، اکنون دو سالی است در کشورمان فروش قابل‌توجهی داشته و حالا قرار است نسل دوم آن وارد بازار کشورمان شود.

با توجه به اینکه مدیران خودرو محصولات ام وی ام را با پیشوند X نام‌گذاری می‌کند، احتمالاً خودرو تیگو ۴ نیز با نام ام وی ام ایکس ۵۵ (MVM X55) به بازار عرضه خواهد شد. همچنین درگذشته از سوی مدیران این شرکت خبری مبنی بر عرضه خودرو با نام ۵۵ x منتشرشده بود.

مشخصات فنی

خودرو چری تیگو ۴ که نام دیگرش ایکس ۵۵ است، با دو نسخه پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو در کشور چین به فروش می‌رسد. نمونه‌ ۲‌لیتری تنفس طبیعی، قدرت ۱۲۰ اسب بخار در ۵۵۰۰‌دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این مدل با وزن خالص ۱۳۷۶‌کیلوگرم درزمانی حدود ۱۵ تا ۱۶‌ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰‌کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

ام وی ام ایکس ۵۵ (MVM X55) با پیشرانه ۲‌ لیتری، مجهز به جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT است، ضمن اینکه میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

نسخه‌ اصلی تیگو ۴ در چین مجهز به پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند.

این مدل، در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

خریداران در چین می‌توانند برای Tiggo 4 قادر به سفارش جعبه‌دنده‌های دستی CVT و ۶ سرعته‌ دو کلاچه خواهند بود. پیشرانه نسل جدید تیگو ۴ یا ام وی ام ایکس ۵۵ حدود ۸ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت تیگو ۷ تولید خواهد کرد و شتاب بسیار بهتری هم به نسبت تیگو ۷ خواهد داشت.

با توجه به تغییراتی که ۲ شرکت مدیران خودرو و چری در تیگو ۴ اعمال کرده‌اند، می‌توان مدعی شد ایکس ۵۵ در ایران نسبت به تیگو ۴ رونمایی شده در چین خودرو بهبودیافته‌ای خواهد بود که برای شرایط آب و هوایی و بازار ایران مناسب‌سازی شده است.

امکانات رفاهی و اندازه و ظاهری

ام وی ام ایکس 55

چری تیگو ۴ جدید یا ام وی ام X55 به نسبت نسل قدیم خود، پیشرفت قابل قبولی مواجه بوده و طراحی بدنه و فرم عقب خودرو، هماهنگی زبان طراحی این محصول را نشان می‌دهد

علاوه بر تغییرات ظاهری بیرون خودرو، داخل کابین نیز با تغییراتی نظیر فرمان جدید شبیه تیگو غ، شکل مینیمال کنسول وسطی، زیبا‌تر شدن دسته‌دنده و دکمه‌های متفاوت اطراف آن همراه شده است.

حال با نگاه به ام وی ام ایکس ۵۵ (MVM X55) می‌توان ردپای زبان طراحی جدید چری را مشاهده کرد و در نمای جلو به‌کارگیری جلوپنجره مشبک و چراغ‌های پیشانی بزرگ با طراحی داخلی تیره، ظاهری مدرن و اسپرت را به آن بخشیده است.

با نگاه به خطوط عضلانی نقش بسته روی سپرها و استفاده از ادوات کرومی در بخش‌هایی از آن، می‌توان به روحیه اسپرت و خشن تیگو ۴ پی برد.

طراحی چراغ‌های عقب ام وی ام ایکس ۵۵ نیز کاملاً جدید بوده و به‌نوعی تحول در محصولات این برند به شمار می‌رود.

اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان زبان طراحی جدید محصولات چری را در تیگو ۴ مشاهده کرد. درواقع هنگام روشن شدن چراغ‌ها، شمایلی از حرف C نمایان می‌شود که یادآور حرف اول چری به مخاطبان است.

ابعاد خودرو شامل طول ۴۳۳۸‌میلی‌متر با عرض ۱۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۴۵ میلی‌متر است که فاصله محوری ۲۶۳۰ میلی‌متر فراهم می‌کند. ایکس ۵۵ ازنظر سایز بدنه، کمی بزرگ‌تر از ام وی ام ایکس ۲۲ و از ایکس ۳۳ کوچک‌تر است. این خودرو حتی از تیگو ۵ موجود در ایران نیز کوچک‌تر است.

از امکانات و تجهیزات ایمنی تیگو ۴ قبل از فیس لیفت می‌توان به مواردی مثل سیستم ESP ساخت بوش، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها، حس‌گر پارک، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سازه مستحکم در بخش کابین، ایربگ های جلو، جانبی و پرده‌ای ساخت شرکت سوئدی Autoliv اشاره کرد.

نمایشگر لمسی ۹ اینچی HD، پنل ۴.۸ اینچی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات خودرو، پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، استارت دکمه‌ای، بلوتوث هندزفری و شیشه‌های برقی هر چهار پنجره برخی دیگر از تجهیزات رفاهی تیگو ۴ است.

این خودرو به تجهیزات رفاهی شامل ترمزدستی برقی، اتوهولد، سیستم ورود بدون کلید، دکمه روشن و خاموش، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی‌ها، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، تهویه خودکار و غیره مجهز شده است.

 رقبای قیمتی ام وی ام ایکس ۵۵

ام وی ام X55 با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی و از سویی دیگر مشخصات فنی می‌تواند در بازار فعلی کشور با کراس اوورهایی چون هاوال H2، جک S5، بی وای دی S6 و هایما S7 توربو رقابت کند که از بعضی جهات از رقبای خود کمی عقب‌تر است و باید منتظر ماند که ازلحاظ قیمتی بتواند رقیب سرسختی مثل جک اس ۵ توربو را از سر راه بردارد.

قیمت ام وی ام ایکس ۵۵ در ایران

مدیران خودرو هنوز این خودرو را به‌طور رسمی معرفی نکرده‌اند اما با توجه به قیمت تیگو ۵ اسپرت اکسلنت جدید که در بازه قیمتی ۳۲۵ میلیون تومان است، احتمال می‌دهیم که تیگو ۴ در نسخه فول و موتور توربو یک ونیم لیتری حدود ۳۶۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

البته درزمانی که شما این مطلب را می‌خوانید قیمت این خودرو قطعاً بالاتر رفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟