چانگان UNI-V

اولین تصاویر رسمی از چانگان UNI-V منتشر شد

شنبه - 30 مرداد 1400

پیشرانه- کمپانی چینی چانگان به‌تازگی اولین تصاویر رسمی از سدان فست‌بک جدید خود با نام UNI-V را منتشر کرده است که شمایل کلی آن، آئودی A7 اسپرت‌بک را در ذهن تداعی می‌کند و حتی در نمای عقب خودرو، این شباهت بیشتر به چشم می‌آید.

پیشرانه- کمپانی چینی چانگان به‌تازگی اولین تصاویر رسمی از سدان فست‌بک جدید خود با نام UNI-V را منتشر کرده است که شمایل کلی آن، آئودی A7 اسپرت‌بک را در ذهن تداعی می‌کند و حتی در نمای عقب خودرو، این شباهت بیشتر به چشم می‌آید.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» چانگان ازجمله خودروسازان چینی است که تشکیلات گسترده‌ای را در خارج از مرزهای چین برای تیم تحقیق و توسعه خود تدارک دیده است و در حال حاضر فرآیند تعریف، تبیین و توسعه زبان و فلسفه طراحی بسیاری از محصولات جدید چانگان، در دیزاین‌سنتر اروپایی این خودروساز (واقع در تورین ایتالیا) انجام می‌شود و چانگان UNI-V هم طبعاً از این قاعده مستثنا نیست (علاوه بر این‌ها، چانگان مراکز R&D دیگری در ایالات‌متحده، انگلستان و ژاپن دارد که هرکدام بر روی بخش و حوزه خاصی تمرکز دارند). UNI-V همچنین سومین عضو از خانواده خودروهای UNI (سری محصولات پریمیوم چانگان) به‌حساب می‌آید.

چانگان UNI-V

پیش‌ازاین، چانگان از کراس‌اوورهای UNI-T و UNI-K رونمایی کرده بود که از یک زبان طراحی مدرن و کاملاً جدید بهره‌مند بودند و حالا همان DNA به سدان UNI-V نیز به ارث رسیده است.

چانگان UNI-V

در نمای ظاهری چانگان یونی وی با سدان فست‌بکی اسپرت طرف هستیم که ظاهر ‌کلی آن، آئودی A7 اسپرت‌بک را در ذهن تداعی می‌کند و در نمای عقب خودرو، این تداعی‌گری و شباهت به‌مراتب ملموس‌تر و محسوس‌تر است. دیگر نکته جالب‌توجه در نمای عقب UNI-V را باید اسپویلر مخفی و متحرک خودرو برشمرد.

چانگان یونی وی

همانند دیگر عضو خانواده یعنی کراس‌اوور UNI-K، در جلوپنجره UNI-V نیز با گرافیک خاصی مواجهیم که در آن تراکم اِلِمان‌های تیره‌رنگ با فاصله گرفتن از لوگوی چانگان به‌تدریج کم‌تر شده و نهایتاً به‌طور کامل در بدنه محو می‌شوند. طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب برابر با ۴۶۸۰، ۱۸۳۸ و ۱۴۳۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز معادل ۲۷۵۰ میلی‌متر است.

چانگان یونی وی

بهره‌مندی از چنین ابعاد و اندازه‌هایی بدین معناست که چانگان یونی وی ازلحاظ سگمنت و ابعاد در یک رده پایین‌تر از امثال کیا K5 و پژو ۵۰۸ قرار خواهد گرفت و درنتیجه این ساخته چانگان در برابر امثال مزدا ۳ و اشکودا اکتاویا صف‌آرایی خواهد کرد.

یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۵ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت UNI-V جا خوش کرده است که با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خودکار جفت‌وجور می‌شود. این قوای فنی می‌تواند خودرو را به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت برساند.

هنوز مشخص نیست که آیا چانگان برنامه‌ای برای عرضه چانگان یونی وی با پیشرانه قوی‌تر ۲ لیتری توربو و گیربکس ۸ سرعته دارد یا خیر. بااین‌وجود معرفی نسخه هایبرید یا پلاگین- هایبرید UNI-V را تقریباً می‌توان محتمل دانست.

چانگان UNI-K

چانگان UNI-K

چانگان با خانواده خودروهای UNI تنها مشتری‌های جوان چینی را هدف قرار نداده بلکه این سری خودروها را با رویکرد و نگاهی ویژه به بازارهای بین‌المللی (و خصوصاً مشتریان اروپایی) ساخته‌وپرداخته کرده است.

دو عضو دیگر این خانواده یعنی UNI-T (کراس‌اوور کامپکت) و UNI-K(کراس‌اوور میدسایز) در نیمه اول سال ۲۰۲۱ درمجموع فروشی برابر با ۶۳.۷۵۶ دستگاه را تجربه کردند که برایشان اعداد و ارقام قابل‌قبولی به‌حساب می‌آید. UNI-V

احتمالاً اواخر سال جاری میلادی و در اتوشو گوانگژو به‌طور رسمی رونمایی و معرفی می‌شود و با مدل ۲۰۲۲ روانه نمایندگی‌های چانگان خواهد شد.

نوشته: علی کریمی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟