شاهين اتومات، اطلس و آريا نيمه دوم سال جاري وارد بازار مي شود

چهارشنبه - 3 شهریور 1400

پیشرانه – مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: از ابتداي سال جاري گروه خودروسازي سايپا به سمت صفر شدن معوقات خودروهاي خود حركت كرده و در تلاش است كه با افزايش توليد خودروي شاهين و ورود محصولات جديد از نيمه دوم سال جاري، صنعت خودرو را متحول كند.

پیشرانه – مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: از ابتداي سال جاري گروه خودروسازي سايپا به سمت صفر شدن معوقات خودروهاي خود حركت كرده و در تلاش است كه با افزايش توليد خودروي شاهين و ورود محصولات جديد از نيمه دوم سال جاري، صنعت خودرو را متحول كند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» سيد جواد سليماني در حاشيه آغاز به كار مركز جديد واكسيناسيون صنعت قطعه سازي درخصوص آخرين ميزان معوقات گروه خودروسازي سايپا و اينكه چه زماني معوقات اين مجموعه به صفر نزديك مي شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶ هزار دستگاه خودرو معوق داریم که اميدوارم با برنامه جامع و دقيقي كه در اين بخش ديده شده از ۱۰شهريورماه این معوقات به صفر برسد و خودروها به روز تحويل مشتريان شود.

وي با پيش بيني اينكه با ادامه روند افزايشي توليد خودرو ديگر شاهد تعهد معوق نخواهيم بود، تصريح كرد: بيش از دو سال طول کشید تا مجموعه سايپا بتواند ۳۰۰ هزار دستگاه خودرویی كه در مديريت هاي گذشته معوق شده بود را تحويل دهد. صفر شدن معوقات خودرويي از هفته آينده، اقدام مهمی است که با تلاش و همت مهندسان و كارگران خط توليد سايپا و قطعه سازان به دست مي آيد.

سليماني درباره افزايش قيمت خودرو در بازار و اينكه عنوان مي شود كاهش عرضه شركت هاي خودروسازي منجر به رشد صعودي قيمت ها شده است، خاطرنشان كرد: بيان كاهش عرضه خودرو توسط شركت هاي  خودروسازي مساله انحرافي است؛ بحث افزايش نرخ ارز، رشد قيمت نهاده هاي توليد و ساير مسايل جانبي باعث شده كه قيمت خودرو در بازار تحت الشعاع قرار گيرد و به سمت افزايش حركت كند و اين امر تنها در مورد خودرو اتفاق نيفتاده است.

وي ادامه داد: تمام تلاش ما اين است كه عرضه خودرو در بازار افزايش پيدا كند تا عرضه و تقاضا به تناسب برسد و دست دلالان از بازار خودرو كوتاه شود؛ بر اين اساس از ابتداي سال جاري تاكنون ۱۷۰ هزار خودرو تحويل مشتريان شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزايش ۲۵درصدي داشته است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا درباره قيمت گذاري خودرو در شواري رقابت و اينكه اين امر تا چه حد باعث ضرر و زيان شركت هاي خودروسازي مي شود، تصريح كرد: قيمت خودرو بر اساس نرخ تورم تعيين مي شود اما مشكل اين است كه پس از افزايش نرخ تورم و فشارهايی كه بعضي از مولفه هاي اقتصادي وارد مي كند، نسبت به قيمت خودرو تجديد نظر مي شود، اين در حالي است كه بايد در همان زمان كه نرخ تورم افزايشي مي شود، قيمت خودرو بازنگري شود تا شركت هاي خودروساي با ضرر و زيان روبرو نشوند.

وي در خصوص رشد توليد در سال جاري نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزي كه در زمينه توليد صورت گرفت از ابتداي سال جاري حدود ۴درصد بيشتر از برنامه ابلاغ شده توليد خودرو صورت گرفته و از نظر تحويل خودرو هم افزايش ۲۵ درصدي و بيشتر از برنامه مصوب، ثبت شده است.

سليماني درباره تحويل خودروي شاهين و روندي كه اين بخش وجود دارد، گفت: از روز شنبه هفته جاري توليد خودروي شاهين به ۱۵۰ دستگاه در روز رسيده است و اين در حالي است كه هفته هاي گذشته ميزان توليد اين خودرو كمتر از ۱۰۰دستگاه در روز بود؛ اين امر نويد بخش آن است كه مشكلي در تامين و تدارك قطعات مورد نياز خودروي شاهين نداريم و تحويل اين خودرو به مشتريان نيز با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد.

وي با بيان اينكه تحريم و فضاي اقتصاد باعث شد كه روند تامين قطعات خودرو با چالش هايی مواجه شود، افزود: با همكاري و همدلي تمام بخش ها روند تامين قطعات بهبود يافته است و با افزايش توليد محصولات و ورود محصولات جديد به خط توليد سايپا، محصولات قديمي كنار گذاشته خواهند شد.

سلیمانی گفت: اين امر كمك مي كند تا ضمن تامين خواسته هاي مردم، بازار خودرو متحول شود؛ بر اين اساس اميدوارم كه در ۶ ماهه دوم سال جاري، محصولات جديد سايپا شامل شاهين اتومات، آريا و اطلس، تجاري سازي و به بازار عرضه شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟