اکتان بوستر

اکتان بوستر چیست و چه کاربردی دارد؟

شنبه - 27 شهریور 1400

پیشرانه -اسپری دریچه گاز چیست و چه کاربردی دارد؟ عنوان مطلب پیشین درباره استفاده از انواع مکمل‌ها در خودرو بود، در ادامه امروز به بررسی اکتان بوستر پرداخته‌ایم.

پیشرانه -اسپری دریچه گاز چیست و چه کاربردی دارد؟ عنوان مطلب پیشین درباره استفاده از انواع مکمل‌ها در خودرو بود، در ادامه امروز به بررسی اکتان بوستر پرداخته‌ایم.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» بسیاری از خودروهای مدرن بازار، طوری طراحی‌شده‌اند که برای ارائه بهترین عملکرد خود به سوخت باکیفیت یعنی با عدد اکتان بالاتر نیاز دارند. این خودروها شامل اتومبیل‌های توربو و مجهز به سیستم GDI می‌شود. عدد اکتان به‌طورکلی مقاومت سوخت در برابر مشتعل‌شدن را نشان می‌دهد و هرچه بالاتر باشد یعنی سوخت مرغوب‌تری داریم. در عوض پایین بودن عدد اکتان یعنی توان کم‌تر موتور و مصرف سوخت بیشتر. سوخت اکتان پایین به دلیل اینکه سبب بروز خودسوزی یا اصطلاحاً ناک در موتور خودرو می‌شود، می‌تواند در درازمدت برای موتور خودرو مضر و آسیب‌زننده باشد.

اکتان بوستر GAT

محلول اکتان افزا (اکتان بوستر) GAT طوری طراحی‌شده است که با اضافه کردن آن به باک بنزین خودرو می‌توانید عدد اکتان بنزین را افزایش دهید. (هر قوطی ۳۰۰ میلی لیتری از این محصول برای باک ۴۵ لیتری کافی است )برای این منظور کافی است تا به ازای هر ۱۵ لیتر بنزین تنها ۱۰۰ میلی‌لیتر از اکتان بوستر GAT را به باک خودرو بریزید تا عدد اکتان بنزین شما تا ۸ واحد افزایش پیدا کند. استفاده از این اکتان بوستر به‌خصوص در مواردی که به بنزین سوپر و مرغوب دسترسی ندارید توصیه می‌شود.

استفاده از محلول اکتان بوستر مزایای دیگری نیز دارد که بین آن‌ها می‌توان به حفاظت از سایش سیت هاى سوپاپ، بهبود عملکرد موتور در لحظه استارت، بهبود عملکرد موتور در زمان افزایش بار، نرم کار کردن موتور در دور آرام، برطرف کردن رسوبات روى سوپاپ‌ها و محفظه احتراق، جلوگیری از رسوب‌گیری سوپاپ‌ها و محفظه احتراق، کاهش آلایندگی موتور و بالا بردن قابلیت اطمینان عملکردی موتور اشاره کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟