می‌توان اواخر زمستان شاهد واردات خودروهای خارجی بود

مردم به دام کلاه‌برداران نیافتند/ می‌توان اواخر زمستان شاهد واردات خودروهای خارجی بود

یکشنبه - 4 مهر 1400

پیشرانه- با ارسال طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، کلاه‌برداران برای پیش‌فروش خودروهای خارجی وارد عمل شده‌اند.

پیشرانه- با ارسال طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، کلاه‌برداران برای پیش‌فروش خودروهای خارجی وارد عمل شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با برگشت مصوبه طرح ساماندهی صنعت خودرو از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی جهت رفع ابهامات، برخی کلاه‌برداران نیز دست بکار شده و پیش‌فروش خودروهای خارجی را شروع کرده‌اند.

روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه شورای نگهبان مصوبه طرح ساماندهی صنعت خودرو را برای رفع ابهامات به مجلس ارسال کرد. اعضای شورای نگهبان نسبت به مصوبه در چند مورد ابهاماتی داشتند. به‌عنوان‌مثال «واردات بدون انتقال ارز» یکی از مواردی بود که شورای نگهبان معتقد است باید ابهامات درباره آن برطرف شود زیرا روش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد و باید درباره آن شفاف‌سازی صورت بگیرد.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره این موضوع به «پیشرانه» گفت: متأسفانه در شرایط فعلی عده‌ای با عنوان پیش‌فروش خودروهای خارجی اقدام به کلاه‌برداری از مردم کرده‌اند.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است تا زمانی که خودرو را به‌صورت حضوری مشاهده نکردند اقدام به خرید نکنند زیرا اگر خودروهای جدید وارد گمرک نشده و کد شناسایی خودرو ثبت سفارش نداشته باشد درواقع خردی خودروی خارجی، خرید خودروهای خارجی بی‌معنا خواهد بود. به همین دلیل مردم باید به این موضوع دقت و توجه ویژه داشته باشند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: بررسی سریع ابهامات از سوی مجلس شورای اسلامی می‌تواند از بروز چنین کلاه‌برداری‌هایی جلوگیری کند.

دادفر همچنین با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو، بیان کرد: خوشبختانه قیمت‌ها در وضعیت رکود و رو به کاهش قرار دارند و شرایط به نفع مردم است.

وی گفت: امیدوار هستیم با تصویب این طرح شاهد سرعت کاهش قیمت‌ها باشیم و بازار ساماندهی شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در پاسخ به سؤال پیشرانه مبنی بر اینکه می‌توان تا پایان سال شاهد واردات خودرو بود، اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم اگر در چند روز آینده مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو را تصویب کند، می‌توان برای اواسط بهمن‌ماه یا اوایل اسفند شاهد واردات خودروهای خارجی به کشور باشیم.

نوشته: مرسده امیرپناهی

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟