تا پایان سال خبری از واردات خودرو نیست

تا پایان سال خبری از واردات خودرو نیست

جمعه - 9 مهر 1400

پیشرانه- سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودرو تا پایان سال را اشتباه دانست و گفت: در شرایط فعلی واردات خودرو تنها حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر خواهد کرد.

پیشرانه- سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودرو تا پایان سال را اشتباه دانست و گفت: در شرایط فعلی واردات خودرو تنها حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر خواهد کرد و تا پایان سال خبری از واردات خودرو نیست.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» درحالی‌که مجلس شورای اسلامی طی دو هفته آتی ابهامات موجود در طرح ساماندهی صنعت خودرو را برطرف و بار دیگر برای تائید به شورای نگهبان ارسال می‌کند، وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات خودرو تا پایان سال را اشتباه می‌داند.

سید رضا فاطمی امین درباره واردات خودرو، اظهار کرد: در شرایط عادی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودرو خارجی می‌تواند مفید و به‌نوعی فضای رقابتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که در تراز تجاری به توازن دست پیدا کنیم، واردات خودرو اقدامی اشتباه خواهد بود، زیرا حجم زیادی از منابع ارزی درگیر این موضوع شده و قیمت ارز افزایشی می‌شود. درواقع تورمی ایجاد می‌شود که به ضرر کل جامعه خواهد بود.

فاطمی امین افزود: در شرایط عادی که صادرات غیرنفتی مناسبی داریم، واردات خودرو می‌تواند به رقابت‌پذیری و کیفیت کمک کند اما تا رسیدن به این زمان با چالش ارزی همراه خواهیم بود.

وزیر صمت تصریح کرد: ما به دنبال دست‌یابی به توازن ارزی هستیم که پس‌ازآن واردات خودرو قابل‌اجرا خواهد بود.

صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع واردات خودرو حاکی از آن است که با تصویب نهایی طرح آزادسازی واردات، این وزارتخانه تا پایان سال برنامه‌ای برای اجرای این طرح نخواهد داشت. این در حالی است که پیش‌تر مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرده بود، با تصویب این طرح می‌توان از اواخر بهمن یا ابتدای اسفند سال جاری شاهد واردات خودرو بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟