مقایسه چری تیگو 8 پرو و کی ام سی k7

مقایسه چری تیگو ۸ پرو و کی ام سی k7

چهارشنبه - 21 مهر 1400

پیشرانه- این روزها شرکت مدیران خودرو مشغول آماده‌سازی جدیدترین محصول خود یعنی چری تیگو ۸ پرو جهت عرضه به بازار است.

پیشرانه- این روزها شرکت مدیران خودرو مشغول آماده‌سازی جدیدترین محصول خود یعنی چری تیگو ۸ پرو جهت عرضه به بازار است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» این شاسی‌بلند لوکس و مجلل چینی بعد از ورود به بازار ایران باید به‌طور مستقیم با کی ام سی کی ۷ کرمان موتور به رقابت بپردازد. ما نیز پیش‌دستی کرده‌ و مقاله مقایسه چری تیگو ۸ پرو و کی ام سی k7 را برای شما مخاطبان گرامی وب‌سایت پیشرانه آماده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید با ویژگی‌های این دو رقیب لوکس و نسبتاً گران‌قیمت بیشتر آشنا شوید، دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه چری تیگو ۸ پرو و کی ام سی k7 ازنظر طراحی

هر دو کراس‌اوور چینی موردنظر ما درواقع نسخه‌های فیس‌لیفت مدل‌های اولیه خود محسوب می‌شوند. چری تیگو ۸ پرو نسخه فیس‌لیفت تیگو ۸ معمولی به‌حساب می‌آید و کی ام سی کی ۷ هم در اصل همان جک s7 است که حالا با شمایل جدید و چهره‌ای کاملاً آینده‌نگرانه و اسپرت به بازار آمده است.

استایل ظاهری هر دو خودرو کاملاً شیک و مجلل به نظر می‌رسد اما در این میان شاید بسیاری از مشتریان چهره نسبتاً ساده اما دلرباتر چری تیگو ۸ پرو را به‌ظاهر مدرن و اصطلاحاً رباتیک کی هفت ترجیح بدهند. به‌طورکلی خطوط به‌کاررفته در چهره و سایر بخش‌های بدنه تیگو ۸ پرو بیشتر باسلیقه مشتریان امروزی، به‌ویژه متقاضیان داخلی جور درمی‌آید و احتمالاً خریداران ایرانی ظاهر تیگو ۸ را به دلیل ارائه تجلل بیشتر به همراه بهره‌مندی از المان‌های اسپرت‌تر تا حدودی به‌ظاهر کی ام سی k7 ترجیح بدهند. به‌ویژه که نمای چهره محصول کرمان موتور از هماهنگی کمتری با طراحی نمای جانبی و قسمت عقب خودرو برخوردار است؛ بنابراین همان‌طور که گفتیم هر دو خودرو ظاهری نسبتاً شیک و مجلل ارائه می‌دهند اما چری تیگو ۸ پرو می‌تواند طرفداران بیشتری در کشورمان داشته باشد.

ازلحاظ فضای داخلی نیز باید بگوییم که وضعیت تقریباً مشابه طراحی بیرونی است و هر دو خودرو نمایی نسبتاً به‌روز، مجلل و جذاب را ارائه داده‌اند. دراین‌بین صفحه نمایشگرهای دوگانه یکپارچه در بالای داشبورد تیگو ۸ بسیار جلب‌توجه می‌کند و کی ام سی K7 نیز فضایی به سبک کابین خلبان را برای سرنشینان خود به‌ویژه در ردیف جلو فراهم آورده است. استفاده به‌جا و مناسب از ترکیب چرم و پلاستیک درون کابین هر دو خودرو نیز بر تجلل کابین چری تیگو ۸ پرو و رقیبش افزوده است.

همچنین به دلیل آن‌که فاصله بین دو محور کی ام سی کی هفت حدود ۴ سانت بزرگ‌تر از تیگو ۸ است، بنابراین درون کابین محصول کرمان موتور فضای بیشتر در اختیار سرنشینان ردیف عقب خودرو قرار دارد اما درمجموع سرنشینان بزرگ‌سال می‌توانند به‌راحتی از صندلی‌های ردیف اول و دوم هر دو خودرو استفاده کنند و با محدودیت‌های زیادی مواجه نشوند. ضمناً تیگو ۸ دارای صندلی‌های ردیف سوم نیز هست که بیشتر مناسب استفاده کودکان خواهند بود.

مقایسه چری تیگو ۸ پرو و کی ام سی k7 ازلحاظ فنی

خوشبختانه چری تیگو ۸ برخلاف رسم معمول اکثر خودروهای چینی به سراغ موتور ۱.۵ لیتری نرفته و در عوض پیشرانه توانمندتر ۱.۶ لیتری توربوشارژ را به‌عنوان منبع اصلی تأمین قدرت خود به خدمت گرفته است. این موتور چهار سیلندر می‌تواند حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و طبق ادعای شرکت سازنده شتاب ۸.۹ ثانیه را برای این شاسی‌بلند سنگین‌وزن چینی رقم بزند. ‌ البته در عمل و با توجه به کیفیت بنزین داخلی، احتمالاً شتاب این خودرو نزدیک ۱۰ ثانیه خواهد بود. این در حالی است که موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ کی ام سی کی ۷ توان ۱۷۱ اسب بخار به‌علاوه ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور را توسط گیربکس دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌رساند و شتاب صفر تا صد آن چیزی در حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ ثانیه برآورد می‌شود؛ بنابراین محصول مدیران خودرو چابک‌تر بوده و رانندگی مهیج‌تری را از خود ارائه می‌دهد.

ازنظر مصرف سوخت انتظار داریم که موتور حجیم‌تر چری تیگو ۸ بنزین بیشتری نیاز داشته باشد اما به‌هرحال هنوز به‌طور رسمی میانگین مصرف سوخت این خودروها اعلام‌نشده است. بااین‌حال گمان می‌رود که چیزی در حدود ۷.۵ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر توسط موتور این کراس‌اوورهای لوکس بنزین مصرف شود.

کیفیت سواری هر دو خودرو به دلیل کلاس بدنه آن‌ها چندان نرم ارزیابی نمی‌شود اما به‌هرحال در قیاس با سایر خودروهای هم‌رده، سواری نسبتاً نرم و با حداقل میزان کوبش را از این دو شاسی‌بلند جدید بازار شاهد هستیم. در ادامه می‌توانید جدول مشخصات فنی هر دو خودرو را در قیاس با یکدیگر مطالعه کنید.

نوع خودرو KMC K7 تیگو ۸ پرو
پیشرانه ۱.۵L/ چهار سیلندر/ TGDi ۱.۶L / چهار سیلندر/ TGDi
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو / گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک دیفرانسیل جلو / گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک
توان خروجی ۱۷۱ اسب بخار / ۲۵۱ نیوتن‌متر ۱۹۷ اسب بخار / ۲۹۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ – ۱۰۰ ۱۱– ۱۱.۵ ثانیه ۸.۹ – ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت

مقایسه امکانات

در حال حاضر لیست امکانات قطعی و نهایی چری تیگو ۸ پرو که با نام ام وی ام تیگو ۸ به بازار ما راه خواهد یافت، مشخص نشده اما به‌احتمال‌قوی تجهیزاتی به شرح زیر در آن وجود خواهد داشت:

رادارهای هشدار نقاط کور و هشدار تصادف از پشت سر، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار انحراف از مسیر، سنسور‌های پارک جلو و عقب، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف پانوراما، نمایشگرهای دیجیتال دوگانه ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب و جانبی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی‌های چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و مموری، نویگیشن، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، درب صندوق‌عقب برقی، کروز کنترل، گرم‌کن صندلی‌های جلو و…

همچنین کی ام سی کی ۷ نیز به امکانات زیر مجهز شده است بنابراین هر دو خودرو ازلحاظ سطح تجهیزات در جایگاه بالایی قرار داشته و امکانات نسبتاً به‌روز و مطلوبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند:

سانروف پانوراما، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، اتولایت، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرم‌کن، آینه وسط الکتروکرومیک، پشت آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه‌های عقب، درب صندوق‌عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، دیلایت، روکش صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم برقی صندلی شاگرد در ۴ جهت، حافظه و ماساژور صندلی راننده، نمایشگر ۱۲،۳ اینچی مالتی مدیا + بلوتوث و USB، سیستم باز شدن درب صندوق‌عقب با حسگر پا، سیستم صوتی Infinity با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، مجهز به چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی HSA، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم جلوگیری از هرز گردی چرخ‌ها TCS، سنسور فشار باد تایرها TPMS، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه.

نتیجه‌گیری

پیش از آنکه به سراغ نتیجه مقایسه چری تیگو ۸ پرو و کی ام سی k7 برویم، ابتدا بهتر است نگاهی به قیمت این خودروها بیندازیم. قیمت کارخانه‌ای کی ام سی K7 حدود ۹۵۰ میلیون تومان تعیین‌شده بود که اخیراً توسط کرمان موتور تا حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز افزایش پیداکرده است.

از طرف دیگر گفته می‌شود مدیران خودرو نیز بهایی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای شاسی‌بلند جدید خود یعنی تیگو ۸ پرو در نظر گرفته است.

حالا باید دید این محصول مدیران خودرو می‌تواند نسبت به حریف تا حدودی موفق‌تر ظاهر شود و به‌ویژه با توجه به توان فنی بالاتر و چابکی بیشتر، پتانسیل جذب مشتریان پرشمارتری را دارد.

هرچند که کی ام سی کی ۷ هم یک شاسی‌بلند زیبا و با وقار است و توانسته تا اینجای کار جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای لوکس چینی موجود در ایران برای خود فراهم آورد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟