فونیکس

معرفی برند فونیکس و محصولات آن در ایران

پنجشنبه - 9 دی 1400

پیشرانه- شرکت مدیران خودرو که از ابتدا بر مبنای شراکت با کمپانی چری بنا گذاشته شد، اخیرا نشان تجاری جدیدی به نام فونیکس را جهت عرضه محصولات لوکس چری در ایران معرفی کرد.

پیشرانه- شرکت مدیران خودرو که از ابتدا بر مبنای شراکت با کمپانی چری بنا گذاشته شد، اخیرا نشان تجاری جدیدی به نام فونیکس را جهت عرضه محصولات لوکس چری در ایران معرفی کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» لوگوی این برند قرار است جای نشان چری را در تولیدات مدیران خودرو بگیرد و دیگر محصولی با لوگوی کمپانی چینی مذکور به بازار کشور عرضه نخواهد شد.

البته همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، طبق روال گذشته محصولات ام وی ام نیز به بازار ایران راه پیدا خواهند کرد، با این تفاوت که صرفاً خودروهای میان‌رده و غیر لوکس شرکت چری با نشان ام وی ام به مشتریان ایرانی تحویل داده می‌شوند و محصولات نسبتاً لوکس این کمپانی لوگوی فونیکس را روی جلوپنجره خود خواهند داشت.

به گفته مسئولان مدیران خودرو ازآنجاکه بازار ایران به دلیل برخی محدودیت‌ها، امکان عرضه محصولات مدرن و خودروهای روز را نداشته است، این شرکت بر آن شده تا خلأ مذکور را با ارائه مدل‌های لوکس و مدرن تا حدودی برطرف کند. طبق صحبت‌های مسئول بازاریابی مدیران خودرو، محصولات فونیکس مشتریانی را هدف قرار می‌دهند که به دنبال کسب موفقیت هستند و از روبرو شدن با چالش‌های اقتصادی ابایی ندارند.

به‌هرحال معرفی برند فونیکس مرحله جدیدی را در بازار خودرو کشور آغاز کرده و امید می‌رود که این نشان تجاری بتواند خودروهای مدرن و با فناوری بالا را به بازار نسبتاً محدود خودرو کشور تزریق کند تا بدین ترتیب مشتریان ایرانی نیز این امکان را داشته باشند که طعم سوارشدن بر ماشین‌های متنوع و البته امروزی را بیش‌ازپیش بچشند.

در ادامه نگاهی به معرفی اختصاری سه محصول برند فونیکس می‌پردازیم که در آینده نزدیک وارد بازار ایران خواهند شد.

فونیکس تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو در حال حاضر لوکس‌ترین کراس‌اوور کمپانی چری به‌حساب می‌آید که شرکت مدیران خودرو قصد عرضه آن با برند فونیکس به بازار ایران را در سر می‌پروراند و احتمالاً طی یکی دو ماه آینده شاهد آغاز فروش رسمی این شاسی‌بلند شهری در کشورمان خواهیم بود.

فونیکس تیگو ۸ پرو ازلحاظ ظاهری نسخه فیس‌لیفت تیگو ۸ معمولی به‌حساب می‌آید. چهره این خودرو نسبت به مدل اولیه، حالتی تهاجمی و اسپرت تر گرفته و حضور جلوپنجره بزرگ کهکشانی جلوه خاصی به نمای روبه روی این محصول فونیکس بخشیده است. درون کابین نیز با انبوهی از امکانات مدرن شامل انواع سیستم‌های راداری و هشداردهنده روبرو هستید که به‌خوبی می‌توانند به‌روز بودن و تجلل خاص این محصول را به رخ بکشند. نمایشگرهای دوگانه به هم چسبیده در بالای داشبورد، استفاده از رویه‌های چرمی در بخش‌های مختلف و طراحی داخلی نوین و دل‌نشین، از ویژگی‌های کابین فونیکس تیگو ۸ پرو به‌حساب می‌آیند.

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر به همراه گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه تر، اجزای اصلی بخش فنی این محصول را تشکیل می‌دهند که درنتیجه شاهد عملکرد فنی قابل‌قبول و مناسب این شاسی‌بلند شهری، به دلیل توان مناسب موتور و گیربکس آن خواهیم بود.

فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو درواقع نسل دوم چری تیگو ۷ محسوب می‌شود و همچون برادر بزرگ‌ترش یعنی تیگو ۸ پرو، اساس خود را بر پلتفرم t1x چری بنا گذاشته است. این کراس‌اوور تک دیفرانسیل جمع‌وجور ازلحاظ ظاهری شباهت زیادی به تیگو ۸ پرو دارد و همچون برادرش چهره‌ای اسپرت، تهاجمی و ستیزه‌جویانه از خود به نمایش می‌گذارد؛ به‌نحوی‌که بیشتر مشتریان از ظاهر این محصول رضایت خواهند داشت.

درون کابین نیز فضایی مدرن و اصطلاحاً مینیمالیستی را شاهد هستیم که چه ازلحاظ کیفیت و چه ازلحاظ سبک طراحی، کاملاً دل‌نشین و مطابق نیاز روز مشتریان ساخته شده است.

در بحث فنی، فونیکس تیگو ۷ پرو با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر به‌علاوه گیربکس سی وی تی ۹ سرعته روانه بازار خواهد شد؛ بنابراین این کراس‌اوور کامپکت می‌تواند عملکردی متعادل ازلحاظ فنی و مصرف سوخت را ارائه داده و درمجموع خودرویی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه برای افراد لوکس پسند باشد.

فونیکس آریزو ۶ پرو

تا پیش‌ازاین شاهد حضور آریزو ۶ در بازار کشور با نشان چری بودیم، اما از این به بعد قرار است برند فونیکس نسخه به‌روز شده این محصول را به فهرست تولیدات خود اضافه کرده و آن را راهی جاده‌های کشور و خانه‌های مشتریان ایرانی کند.

آریزو ۶ پرو ازلحاظ ظاهری دستخوش تغییراتی شده که موجب پخته‌تر به نظر رسیدن نمای بیرونی این محصول نسبت به قبل خواهد شد. طراحی چراغ‌های عقب به‌صورت به‌هم‌پیوسته درآمده و بخش‌هایی از سپر آن تغییر کرده است. در قسمت جلو نیز یک جلوپنجره جدید با استایل متفاوت برای این سدان چینی در نظر گرفته‌شده است. درون کابین تغییرات اندکی را شاهد هستیم که البته ضمن ارتقای سطح کیفی متریال، فضایی مجلل‌تر را برای سرنشینان این محصول فراهم خواهد آورد. چری آریزو ۶ پرو ازلحاظ فنی با تیگو ۷ پرو اشتراک کامل دارد و از همان پیشرانه و گیربکس استفاده می‌کند.

بدین ترتیب طی ماه‌های آتی محصولات فونیکس به‌تدریج به بازار کشور عرضه‌شده و خودروهایی با نشان این برند لوکس بیشتر در کوچه و خیابان دیده خواهند شد.

در پایان هم باید اشاره‌کنیم که علاوه بر مدل‌های ذکرشده، شرکت مدیران خودرو تصمیم دارد تا برخی از تولیدات جدیدتر چری را هم راهی بازار کشورمان کند؛‌ ازجمله گفته‌شده که کراس‌اوور جمع‌وجور چری اومودا ۵ که به‌تازگی از سوی کمپانی مادر به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است، احتمالاً طی دو سال آینده رنگ بازار ایران را با لوگوی فونیکس به خود خواهد دید. اومودا ۵ از طراحی ظاهری کاملاً به‌روزی برخوردار بوده و زبان طراحی جدیدی را برای محصولات چری خلق کرده است. ازلحاظ فنی نیز گفته می‌شود با همان پیشرانه و جعبه‌دنده تیگو ۸ پرو به بازار راه پیدا می‌کند.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟