صادرات ۱۴ ميليون دلاري گروه خودروسازي سايپا

جمعه - 9 اردیبهشت 1401

پیشرانه – گروه خودروسازي سايپا موفق شد با وجود سخت ترين تحريم ها و شرايط محدود كننده اي كه در زمينه صادرات كالاهاي ايراني وجود دارد، سال گذشته به ارزش حدود ۱۴ ميليون دلار صادرات داشته باشد.

پیشرانه – گروه خودروسازي سايپا موفق شد با وجود سخت ترين تحريم ها و شرايط محدود كننده اي كه در زمينه صادرات كالاهاي ايراني وجود دارد، سال گذشته به ارزش حدود ۱۴ ميليون دلار صادرات داشته باشد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه»در ۸ فرماني كه رئيس جمهور به خودروسازان ابلاغ كرد به صادرات خودرو و قطعه اشاره شده است، از همين رو گروه خودروسازي سايپا در راستاي تحقق اهداف صادراتي كشور در سال جاري اين موضوع را با جديت بيشتري دنبال خواهد كرد و در اين خصوص به بازار كشورهاي همسايه نگاه مضاعفي دارد.

بر اين اساس بايد اعلام كرد كه در سال گذشته ارزش كل صادرات قطعه و خودرو گروه خودروسازي سايپا ۱۳ ميليون و ۷۳۵ هزار و ۲۲۳ دلار بوده و ارزش تجمعي صادرات خودرو رقم ۸ ميليون و ۲۳۹ هزار و ۱۹۲ دلار ثبت شده است و تعداد خودروهای صادرشده توسط گروه سایپا نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از  ۴۰ درصد افزایش داشته است.

با توجه به اينكه در دوره جديد مديريت گروه خودروسازي سايپا، توليد اقتصادي خودروهاي كوييك و شاهين دنبال مي شود، اين مجموعه در صدد است كه در زمينه صادرات محصول نهايي و قطعات خودرو اعداد بالايي را ثبت كند، از همين رو مذاكرات با كشورهاي همسايه براي صادرات محصولات سايپا آغاز شده است كه در اين ميان مي توان به حضور هيات مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه از مجموعه سایپا و توسعه همكاري با خودروسازان روسيه اشاره كرد.

بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، اين گروه خودروساز ۶۵۰ هزار دستگاه توليد خواهد كرد، لذا به نظر مي رسد با روند صعودي توليد خودرو در ماه هاي ابتداي سال جاري (حداقل ۳۶ هزار خودرو تحويل مشتريان شده است) مي توان عدد توليد را با هدف رونق صادرات، افزايش داد.

در حال حاضر ۷ مجموعه گروه خودروسازي سايپا در زمينه صادرات قطعه و خودرو فعاليت مي كنند كه از جمله آن مي توان به سايپا، سايپا يدك، فنرسازي زر، رادياتور ايران، ماليبل، رينگ سايپا و سايپا آذربايجان اشاره كرد.

گفتنی است سایپا به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر کشوری از سال های گذشته تاکنون مطرح بوده و تا کنون ۲ عنوان صادرکننده ممتاز ، ۷ عنوان صادرکننده نمونه در سطح ملی و ۳ عنوان صادرکننده نمونه در سطح استان در حوزه صنعت خودرو را کسب کرده است و در سال ۱۴۰۰ هم توانسته حائز رتبه برتر صادر کننده نمونه در سطح استان تهران شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟