صنعت خودرو دست بکار شود

سه شنبه - 17 خرداد 1401

پیشرانه – با ورود خودروهای خارجی بدون شک رقابت برای خودروسازان ایران سخت خواهد شد و آنها باید از امروز برای افزایش توان رقابتی خود دست بکار شوند.

پیشرانه – با ورود خودروهای خارجی بدون شک رقابت برای خودروسازان ایران سخت خواهد شد و آنها باید از امروز برای افزایش توان رقابتی خود دست بکار شوند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه در بازدید از یک واحد خودروسازی در تبریز بر افزایش تولید خودروسازان تاکید کرده است و‌ تولید ۳۰ درصدی را مناسب کشور نمی داند.

از سویی دیگر وی معتقد است خودروسازان داخلی باید عمق نفوذ خود در بازار داخلی را افزایش دهند.

این در حالی است که واردات خودرو با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مرحله اجرا نزدیک تر شده و می تواند رقابت در بازار داخلی را برای خودروسازان سخت کند.

در سال های اخیر ممنوعیت واردات توانست بازار را در انحصار خودروسازان ایرانی در بیاورد، اما حالا با ورود خودروهای خارجی بی شک ذائقه مصرف کنندگان نیز تغییر خواهد کرد و این اتفاق می تواند بر میزان تولید خودروسازان نیز اثر گذار باشد.
البته فراموش نکنیم با توجه به مخالفت های اولیه وزارت صمت با واردات خودرو، بدون شک آیین نامه واردات به نحوی تدوین می شود که حیات خودروسازان داخلی چندان به خطر نیافتد.

از سویی دیگر خودروسازی کشور باید هم زمان با افزایش تولید، برای توسعه حضور خود در بازار داخلی و همچنین نفوذ در بازارهای صادراتی، برروی پلتفرم های خود کار کرده و به سراغ پلتفرم های جدید تولید برود. در چنین شرایطی صنعت خودروی کشور می تواند بازارهای هدف خود را توسعه داده و به سراغ تولید محصولات جدید برود. همانطور که وزیر کشور نیز بر این موضوع تاکید دارد، هرچه بیشتر بتوان ظرفیت تولید داخل را افزایش داد و موتور گیربکس را هم تولید کرد، گام‌های موثری در این زمینه برداشته‌ می شود.

اما لازمه تحقق این موضوع بدون شک توسعه تکنولوژی و دانش در صنعت خودروسازی کشور است که می تواند با همکاری شرکت های دانش بنیان که یکی از ریئس شعار سال هم است، محقق شود.

بدون شک صنعت خودرو باید پیش از اجرایی شدن واردات خودرو، قدرت رقابتی خود را افزایش دهد در غیر این صورت با ورود خودروهای جدید شرایط این صنعت دشوار تر از حال خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟