فونیکس آریزو۶ پرو به بازار عرضه شد

سه شنبه - 11 مرداد 1401

پیشرانه – در روزهایی که بازار سدان های متوسط و لوکس در بازار کشورمان گرم شده است، آریزو۶ پرو از برند فونیکس با ظاهر اسپرت­تر و امکانات بیشتر و پیشرفته­­تر معرفی شد.

پیشرانه – در روزهایی که بازار سدان های متوسط و لوکس در بازار کشورمان گرم شده است، آریزو۶ پرو از برند فونیکس با ظاهر اسپرت­تر و امکانات بیشتر و پیشرفته­­تر معرفی شد.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» آریزو۶ پرو سومین خودرو از محصولات برند فونیکس و اولین سدان لوکس فونیکس در بازار ایران است که نسبت به نسل قبلی خود (آریزو۶) از جهات بسیاری ارتقا پیدا کرده و به زودی شاهد حضور آن به عنوان خودرویی مدرن، پرشتاب و برخوردار از طیف وسیعی از آپشن های مهم و کاربردی در بازار خودرو کشورمان خواهیم بود.

ویژگی های ظاهری

در نمای جلو خودرو، فونیکس آریزو۶ پرو نه تنها جذابیت های ظاهری نسل قبلی خود را که یکی از عوامل موفقیت آن در بازار بود را حفظ کرده، بلکه نظر پختگی و اصول طراحی هم کامل­تر شده و ظاهری خشن تر و البته شکیل تر و مدرن تر پیدا کرده است.

جلوپنجره خودرو از قبل بزرگ تر شده و با ظاهر خودرو بسیار هماهنگ شده است. خطوط سپر جلو طراحی اسپرت­تری پیدا کرده و چراغ های جلو هم به لامپ های پرقدرت LED مجهز شده اند. اما عقب خودرو جایی است که بیشترین و مفیدترین تغییرات را شاهد هستیم، جایی که استفاده از چراغ های جدید با طرح پیوسته خودنمایی می کند. علاوه بر چراغ های جدید، سر اگزوزهای دوگانه و دیفیوزر اسپرت در پایین سپر هم به جذابیت بیشتر در نمای عقب فونیکس آریزو ۶ پرو کمک کرده اند و ظاهری عضلانی تر به این خودرو بخشیدند.

طراحی داخلی

با ورود به کابین فونیکس آریزو۶ پرو قطعا فضایی مجلل و با کیفیت را احساس خواهید کرد. استفاده از المان های لوکس و اسپرت باعث شده فضایی کاملا متفاوت نسبت به رقبا خلق شود. تودوزی چرم دورنگ حس مرغوبیت و فرمان دی کات حس راندن خودرویی اسپرت را تداعی می کند. پشتِ فرمان فونیکس آریزو ۶ پرو دیگر خبری از نشانگرهای آنالوگ نیست و جای خود را به نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی داده که گرافیک بسیار جذاب و مدرنی داشته و اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نمایش می دهد. ضمن این که در قسمت کنسول مرکزی هم حالا شاهد اهرم تعویض دنده برقی هستیم.

آپشن های رفاهی

در زمینه آپشن های رفاهی نیز فونیکس آریزو۶ پرو حرف های زیادی برای گفتن دارد. سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مجهز به مسیریاب همراه با قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات تلفن همراه، قابلیت شارژ بیسیم تلفن همراه، گرم کن صندلی برای هر دو سرنشین جلو، ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلدو سنسور نور از جمله امکانات رفاهی و کاربردی فونیکس آریزو۶ پرو هستند.

در ضمن بد نیست بدانیم که سیستم تهویه مطبوع فونیکس آریزو۶ پرو مجهز به فیلتر تصفیه هوا است. به تمام آپشن های رفاهی این خودرو باید امکان روشن کردن خودرو با ریموت کنترل از راه دور و چراغ بدرقه را هم اضافه کرد.

آپشن های ایمنی

فونیکس آریزو۶ پرو با برخورداری از سیستم کنترل پایداری (ٍESP)، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) و با داشتن ۶ ایربگ برای راننده، سرنشین جلو و ایربگ های جانبی و پرده ای خیال راننده و سرنشینان را تا حد زیادی از ایمنی خودرو راحت می کند. در ضمن آریزو۶ پرو به دوربین ۳۶۰ درجه هم مجهز هست که در زمان پارک خودرو و در زمان دور زدن هنگام پیچ ها گزینه ی کاربردی محسوب می شود.

 

فناوری های همیار راننده (ADAS)

اما شاید جذاب ترین بخش ایمنی فونیکس آریزو۶ پرو تجهیز این خودرو به برخی از فناوری های همیار راننده باشد. سیستم تشخیص نقطه کور (BSD) در آریزو۶ پرو با استفاده از رادارها و دوربین­های نصب شده بر روی خودرو با اسکن فواصل طولی خودرو با سایر خودروهای هم­مسیر نسبت به وجود وسیله نقلیه­ای در نقطه کور خودرو اعلام هشدار می کند و با تکیه بر رادار تعویض لاین (LCA) اگر خودرو مذکور از حدی به خودرو شما نزدیکتر گردد هشدار صوتی دریافت می کنید.

یک از چالش برانگیزترین شرایط رانندگی، خروج به صورت دنده عقب از پارک می باشد، خصوصا اگر خودرو در کنار یک خیابان شلوغ و پر تردد پارک شده باشد. در این زمان سیستم هشدار ترافیک جانبی (RCTA) با اسکن فواصل جانبی انتهای خودرو به طول ۳۰ متر در صورت مشاهده هر جسم متحرکی نسبت به اعلام هشدار صوتی به راننده اقدام می نماید.

مشخصات فنی

در بخش فنی، فونیکس آریزو ۶ پرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گیربکس CVT 9 سرعته استفاده می کند که در هماهنگی کامل با یکدیگر عمل کرده و شتابگیری خوبی ارائه می دهد. در واقع، این ترکیب توازن خوبی بین سرعت، راحتی و ویژگی های اقتصادی ایجاد می کند.

در مجموع باید گفت فونیکس آریزو ۶ پرو خودرویی تازه نفس و جذاب برای بازار ایران است که می تواند کلاس سدان های لوکس و اسپرت را احیا کند. این خودرو با برخورداری از ظاهر جوان پسند، موتور قدرتمند، امکانات مناسب و کیفیت ساخت بالا، قطعا نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب خواهد کرد.

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟