با خودروهای وارداتی نیسان به کشور در سال 1401 آشنا شوید

با خودروهای وارداتی نیسان به کشور در سال ۱۴۰۱ آشنا شوید

دوشنبه - 21 شهریور 1401

پیشرانه- حالا که واردات خودرو به‌طور رسمی تائید شده، گمانه‌زنی‌های زیادی برای معرفی خودروهای وارداتی جدید بین محافل مختلف در جریان است.

پیشرانه- حالا که واردات خودرو به‌طور رسمی تائید شده، گمانه‌زنی‌های زیادی برای معرفی خودروهای وارداتی جدید بین محافل مختلف در جریان است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نکته اصلی آیین‌نامه واردات خودرو محدودیت سقف قیمتی این محصولات تا حدود ۲۰ هزار دلار بوده که همین نکته باعث می‌شود تنوع مدل‌های وارداتی به کشور کمی محدود باشد. برند نیسان یکی از خوش‌نام‌ترین تولیدکنندگان خودرو در دنیاست که قطعاً ورود محصولات آن به کشور با استقبال گسترده ایرانیان مواجه خواهد شد. در این مطلب به سراغ آن دسته از خودروهای وارداتی نیسان در بازار کشورهای خلیج‌فارس رفته‌ایم که می‌توانند مجوز ورود به کشور ما را دریافت کنند.

کدام خودروهای وارداتی نیسان مجوز واردات به کشور می‌گیرند؟

در ادامه این بحث می‌توانید خودروهای وارداتی جدید نیسان که با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس وجود دارند، آشنا شوید.

نیسان سنترا مدل ۲۰۲۲

خودروهای وارداتی نیسان سنترا

نیسان سنترا اولین خودرو وارداتی نیسان است که به معرفی آن خواهیم پرداخت. این خودرو یک سدان جمع‌وجور شهری است که طراحی دل‌چسب آن موجب خواهد شد به‌عنوان یک خودرو وارداتی جدید مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد. این ماشین ژاپنی به‌طور متوسط در بازار عمان قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار دارد و تنها با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار کشور مذکور شده است.

نیسان سنترا مدل ۲۰۲۲

پیشرانه این سدان ژاپنی قادر به تولید ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۸ نیوتن‌متر گشتاور است که آن را در همکاری با گیربکس اتوماتیک سی وی تی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد این نسخه سنترا معادل ۱۱ ثانیه برآورد می‌شود و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی نیز نزدیک به ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. بیشینه سرعت نیسان سنترا موردنظر هم حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

 

نیسان کیکس ۲۰۲۲

بازار کراس اوورهای جمع‌وجور شهری روزبه‌روز در حال گسترش است و مشتریان همچنان بی‌صبرانه منتظر ورود مدل‌های جدید این‌گونه خودروها به بازار هستند. نیسان کیکس یکی از مناسب‌ترین کراس اوورهای کوچک شهری برای ورود به بازار ایران به شمار می‌رود. حتی مدتی مطرح شده بود که سایپا قصد مونتاژ و عرضه آن در سال‌های پیش را داشته اما به دلیل شروع تحریم نتوانست این هدف را عملی کند. به هر ترتیب در حال حاضر نیسان کیکس مدل ۲۰۲۲ در بازار کشور عمان با دو تیپ به قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار حاضر شده است.

خودروهای وارداتی نیسان کیکس

تیپ پایه نیسان کیکس با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قیمتی حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلار دارد و بهای نسخه مجهزتر آن نیز به حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد. موتور ۱.۶ لیتری این خودرو چیزی حدود ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۹ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند که به‌وسیله گیربکس اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور به محور چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نیسان کیکس ۲۰۲۲

شتاب صفر تا ۱۰۰ نیسان کیکس برابر ۱۱.۵ ثانیه ذکر شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز معادل ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. امکاناتی مثل نمایشگر مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری وسیله نقلیه، سانروف، ترمز ضد قفل ABS و EBD و…، در لیست آپشن‌های نسخه گران‌تر نیسان کیکس دیده می‌شود. با این حساب نیسان کیکس می‌تواند به‌عنوان یک خودرو وارداتی ارزان و جدید در اختیار خریداران ایرانی قرار بگیرد.

 

نیسان سانی ۲۰۲۲

خودروهای وارداتی نیسان سانی

سانی یکی دیگر از محصولات ارزان‌قیمت کمپانی ژاپنی نیسان است که در سگمنت خودروهای سدان نسبتاً کوچک وارد بازار شده و قیمت تمامی نسخه‌های آن در بازار امارات کمتر از ۲۰ هزار دلار است. این خودرو چیزی حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار قیمت‌گذاری شده که همه آن‌ها همچون نیسان کیکس به موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹ نیوتن‌متر مجهز هستند.

نیسان سانی ۲۰۲۲

وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به گیربکس اتوماتیک سی وی تی سپرده شده و میانگین مصرف سوخت نیسان سانی را به حدود ۵.۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر رسانده است که رقمی کاملاً اقتصادی و کم‌مصرف برآورد می‌شود. پس نیسان ثانی هم می‌تواند در قالب یک خودرو وارداتی ارزان در دسترس ایرانیان قرار بگیرد.

 

 

نیسان جوک مدل ۲۰۲۲

خودروهای وارداتی نیسان جوک

نسل دوم نیسان جوک با طراحی کاملاً متفاوت و جذاب از سال ۲۰۲۰ در دسترس مشتریان بین‌المللی قرار گرفته است. در حال حاضر این خودرو با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار در بازار کشور عمان موجود بوده و بنابراین می‌تواند مجوز ورود به کشور ما را هم دریافت کند.

نیسان جوک ۲۰۲۲

نسخه ویژه بازار عمان تنها با موتور ۱ لیتری توربوشارژ سه سیلندر به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر به همراه گیربکس اتوماتیک سی وی تی عرضه شده است. این خودرو حدود ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا شتابگیری صفر تا ۱۰۰ را انجام دهد و قادر است تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

 

حرف آخر

در پایان باید تأکید کنیم که علاوه بر محدودیت قیمتی برای خودروهای وارداتی، این وسایل نقلیه باید حتماً استانداردهای ۸۵ گانه سازمان استاندارد ایران را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از محصولات ذکر شده نیسان در بالا می‌توانند درنهایت مجوزهای سازمان استاندارد کشورمان را دریافت کرده و به‌صورت قطعی آسفالت جاده‌های ایران را لمس کنند.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟