معرفی سه خودرو وارداتی هوندا با احتمال حضور در ایران

چهارشنبه - 30 شهریور 1401

پیشرانه- حالا که واردات خودرو به‌صورت کلی تصویب و آیین‌نامه آن نیز ابلاغ شده است، به‌تدریج انتظار داریم تا شرکت‌های بزرگ و کوچک برای واردات محصولات برندهای مختلف دست‌به‌کار شوند.

پیشرانه- حالا که واردات خودرو به‌صورت کلی تصویب و آیین‌نامه آن نیز ابلاغ شده است، به‌تدریج انتظار داریم تا شرکت‌های بزرگ و کوچک برای واردات محصولات برندهای مختلف دست‌به‌کار شوند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» ازجمله برندهای معروف جهانی که پیش‌ازاین سابقه حضور در بازار ایران را داشته است، کمپانی هوندا بوده که در این مرحله نیز انتظار داریم برخی خودروهای وارداتی هوندا که با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حضور دارند، به بازار ایران نیز راه پیدا کنند. در ادامه به معرفی سه مدل خودرو هوندا با احتمال واردات به کشور پرداخته‌ایم.

معرفی سه خودرو وارداتی هوندا با احتمال حضور در ایران

کدام خودرو وارداتی هوندا می‌تواند به کشور ما بیاید؟

همان‌طور که اشاره کردیم برخی محصولات شرکت ژاپنی هوندا در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با قیمت فوب کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می‌رسند که از این حیث می‌توانند مجوز ورود به بازار ایران را کسب کنند. سه مدل از این خودروها در ادامه آورده شده است.

خودرو وارداتی هوندا

هوندا HR-V مدل ۲۰۲۲

 

نسل سوم هوندا اچ آر وی در قالب بدنه یک کراس اوور ساب کامپک از سال ۲۰۲۱ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. این خودرو از طراحی ظاهری نسبتاً عضلانی و اسپرت سود می‌برد که قاعدتاً انتظار داریم موردپسند مشتری ایرانی نیز قرار بگیرد. طراحی داخل کابین هوندا HR-V نیز به نوبه خود جذاب و مدرن جلوه می‌کند.

خودرو وارداتی هوندا

هوندا اچ آر وی در بازار کشور عمان با سه نسخه مختلف عرضه شده که دو تیپ از آن زیر ۲۰ هزار دلار قیمت دارند. این دو نسخه ازلحاظ فنی کاملاً مشابه هستند و با موتور ۱.۸ لیتری بنزینی چهار سیلندر به قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متر روانه بازار شده‌اند. گیربکس اتوماتیک سی وی تی نیز قدرت موتور را به محور چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هوندا HR-V مدل ۲۰۲۲

هوندا اچ آر وی موردنظر ما می‌تواند تا ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. گفته‌شده که شتاب صفر تا صد این خودرو کمی بیش از ۱۰ ثانیه است که در صورت صحت، یک کراس اوورهای چابک در بازار کشور ما لقب خواهد گرفت. همچنین میانگین مصرف سوخت هوندا HR-V معادل ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه‌گیری شده که برای یک موتور ۱.۸ لیتری رقمی بسیار مناسب خواهد بود.

فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی‌متر، ظرفیت باک ۵۰ لیتر و گنجایش صندوق‌عقب ۶۸۸ لیتر از دیگر ویژگی‌های آماری هوندا اچ آر وی به شمار می‌روند. دراین‌بین برخورداری از صندوق‌عقب ۶۸۸ لیتری، کاربردپذیری این خودرو را در مصارف خانوادگی به حد مطلوب افزایش می‌دهد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی تبدیل می‌کند. امیدواریم هوندا اچ آر وی مدل ۲۰۲۲ با قیمت مناسب در بازار ایران عرضه شود تا مشتریان داخلی نیز بتوانند از این کراس اوور کوچک اما باکیفیت ژاپنی بهره‌مند شوند.

هوندا HR-V مدل ۲۰۲۲

گفتنی است امکاناتی مثل کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، صندلی‌های برقی، ترمز کمکی، بلوتوث و USB، صندلی عقب تاشونده و شش کیسه هوا، ازجمله مهم‌ترین امکانات نسخه گران‌تر هوندا اچ آر وی به‌حساب می‌آیند.

خودرو وارداتی هوندا

هوندا سیویک ۲۰۲۲

یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین سدان‌هایی که می‌تواند در بازار ایران خوش بدرخشد، هوندا سیویک ۲۰۲۲ خواهد بود. این خودرو با طراحی ظاهری جذاب خود که هم زیبایی و هم جسارت را به بیننده القا می‌کند، قطعاً موردتوجه خریداران داخلی قرار خواهد گرفت. خصوصاً که محصولات هوندا ازلحاظ کیفی نیز سابقه خوبی در بازار ایران به دست آورده‌اند؛ اما متأسفانه به دلیل واردات نامنظم و خدمات پس از فروش سطح پایین‌تر از رقبا، محصولات پیشین هوندا نتوانستند جایگاه مناسبی در جدول فروش نسبت به محصولات کره‌ای یا تولیدات کمپانی ژاپنی تویوتا در ایران به دست آورند.

 

خودرو وارداتی هوندا

نسخه اولیه نسل یازدهم هوندا سیویک در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و مدل نهایی آن نیز یک سال بعد در معرض دید عموم قرار گرفت. هوندا سیویک ۲۰۲۲ سدان در بازار کشور عمان با پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و دو لیتری عرضه شده است. قیمت مدل‌های ۱.۶ لیتری این خودرو چیزی بین ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار بوده و می‌توانند در دسترس مشتری ایرانی نیز قرار بگیرند.

موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این خودرو قادر است توانی برابر با ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر تولید کند. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز برای این ماشین ژاپنی در نظر گرفته‌شده که بتواند توان حرکتی نسبتاً متعادل اما نه‌چندان هیجان‌انگیز را در اختیار کاربران خود قرار دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۱.۶ ثانیه برآورد شده که احتمالاً در عمل و با توجه به کیفیت بنزین در ایران تا ۱۲ ثانیه یا بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

هوندا سیویک ۲۰۲۲

نکته قابل‌توجه برای این مدل از هوندا سیویک ۲۰۲۲ مصرف سوخت بسیار مقرون‌به‌صرفه آن است؛ چراکه گفته‌شده این مدل می‌تواند با ۵.۴ لیتر بنزین مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را در سیکل ترکیبی طی کند. قاعدتاً این رقم در بزرگراه و جاده‌های بین‌شهری به زیر ۵ لیتر نیز می‌تواند کاهش پیدا کند و این خودرو را به محصولی مناسب برای کاربردهای مسافرتی بدل سازد.

فضای بسیار جادار کابین به دلیل فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری و همچنین ظرفیت ۵۲۵ لیتری صندوق‌عقب نیز بر مزیت این خودرو در استفاده‌های خانوادگی و مسافرتی خواهند افزود. ضمناً حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برای هوندا سیویک ۲۰۲۲ ذکر شده است.

خودرو وارداتی هوندا

امکاناتی مانند کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دیجیتال بلوتوث،USB، نمایشگر مالتی مدیا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، چهار کیسه هوا و…، ازجمله مهم‌ترین تجهیزات رفاهی این خودرو به‌حساب می‌آیند. گفتنی است سیویک ۲۰۲۲ موفق به کسب بالاترین امتیازهای ایمنی از مؤسسات بسیار معتبر جهانی شده و درنتیجه می‌تواند به‌عنوان یک ماشین کم‌مصرف، ایمن و باکیفیت در دسترس مشتریان ایرانی نیز قرار بگیرد.

خودرو وارداتی هوندا

هوندا سیتی مدل ۲۰۲۲

هوندا سیتی مدل ۲۰۲۲ به‌عنوان یک سدان کوچک خانوادگی روانه بازار شده است. این خودرو در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار دارد و با موتور ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۱۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر به فروش می‌رسد. گیربکس اتوماتیک سی وی تی نیز عهده‌دار انتقال قدرت به‌سوی چرخ‌های جلوی هوندا سیتی مدل ۲۰۲۲ خواهد بود.

خودرو وارداتی هوندا

طراحی ظاهری و نمای داخلی هوندا سیتی شاید خیلی به‌اندازه رقبا دلچسب و مهیج به نظر نرسد اما کیفیت و دوام فنی بالای این خودرو باعث شده تا در بازارهای جهانی خوش بدرخشد و به‌عنوان یک محصول خانوادگی نه‌چندان گران‌قیمت مورد استقبال کاربران و مشتریان قرار بگیرد. شتاب صفر تا صد هوندا سیتی ۲۰۲۲ برابر ۱۱.۵ ثانیه است و بیشترین سرعت آن نیز معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. ظرفیت باک سوخت هوندا سیتی معادل ۴۰ لیتر بوده و درون صندوق‌عقب آن فضایی در حد ۵۱۰ لیتر تعبیه شده است.

هوندا سیتی مدل ۲۰۲۲

امکاناتی مثل کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، دو تا چهار کیسه هوا، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان و…، شاخص‌ترین امکانات هوندا سیتی را تشکیل می‌دهند.

سخن پایانی

در انتها باید تأکید کنیم که خودروهای وارداتی به کشور باید ضمن برخورداری از استانداردهای ۸۵ گانه موردنظر سازمان استاندارد کل کشور، حتماً ازلحاظ خدمات پس از فروش و مواردی ازاین‌دست واجد شرایط شناخته شوند تا بتوانند به کشور راه پیدا کنند؛ بنابراین فعلاً باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت داخلی می‌تواند محصولات هوندا را به بازار ایران وارد و خدمات پس از فروش موردنیاز مشتریان را فراهم کند.

نوشته: حسین باباپور

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟