فصل جدید تولید در ایران خودرو با پروژه «TF21»

دوشنبه - 2 آبان 1401

پیشرانه – پلتفرم محصول پروژه TF21 متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو، که سال آینده روانه بازار می شود، حاکی از فصل جدیدی از توسعه صنعت خودروسازی است که با همکاری شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

پیشرانه – پلتفرم محصول پروژه TF21 متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو، که سال آینده روانه بازار می شود، حاکی از فصل جدیدی از توسعه صنعت خودروسازی است که با همکاری شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، ایران خودرو در راستای توسعه صنعت خودروی کشور و همچنین ایجاد تنوع در سبد محصولاتی خود به سراغ طراحی پلتفرم جدیدی رفته است که می تواند مشتریان و سهامداران خود را نسبت به آینده امیدوار کند. ایران خودرو اعلام کرده که قصد دارد خودروهای قدیمی را از خط تولید خارج کند و به جای آنها خودروهایی مدرن و جدید با استانداردهای روز دنیا رو تولید کند. خودرو TF21 حاصل همین سیاست بوده و دومین محصول جدید ایران خودرو پس از کراس اوور ری را محسوب شده که قادر به پاس کردن تمامی استانداردهای ۸۵ گانه است.

خودرو TF21 روی پلتفرم P200 توسعه یافته که مالکیت معنوی آن برای گروه صنعتی ایران خودرو بوده و با ظرفیت های دانش بنیان موجود در کشور طراحی و توسعه پیدا کرده است. ایران خودرو قصد دارد که در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو TF21 را در مدل تولیدی رونمایی کند و در شهریور همان سال نیز تولید انبوه این خودرو آغاز می شود.

تولید این محصول نتیجه همکاری مشترک ایران خودر‌و و شرکت های دانش بنیان آن، یعنی شرکت جتکو و شرکت تام است که نشان داد ایران خودرو می تواند به صورت مستقل، پلتفرم جدیدی را طراحی کند. ایران خودرو در راستای تحقق شعار دانش بنیان همکاری گسترده ای را با شرکت های دانش بنیان داخل کشور و فارق التحصیلان دانشگاهی آغاز کرده که همین خودرو TF21 حاصل همکاری ایران خودرو با مجموعه های دانش بنیان بوده و از هیچ خودروی خارجی کپی برداری نشده است.

این در حالی است که محصولات چینی کپی از محصولات حرفه ای دنیا هستند اما ایران خودرو با طراحی این پلتفرم نشان داد، دیگر به دنبال سرمایه گذاری برای محصولات قدیمی خود نیست و واحد تحقیق و توسعه این مجموعه تلاش می کند تا محصولات جدید را هم راستا با استانداردهای جهانی تولید کند. با توان بالایی که در ایران خودرو برای توسعه محصول ایجاد شده، در آینده شاهد طراحی و توسعه محصولاتی جدیدتر و جذابتر هم خواهیم بود و قطعا طی سالهای آتی سبد محصولات ایران خودرو متحول خواهد شد.

این همان چیزی است که مصرف کننده نهایی به دنبال آن است و هزینه می دهد تا خودرویی در رده استانداردهای جهانی را در اختیار داشته باشد.
نکته جالب این است که خودروسازان چینی که امروز محصولاتشان در بازار خودرویی ایران و در نبود برند های معتبر جهانی، یکه تازی می کنند، کپی برداری از خودروهای معروف را نقصی برای خود نمی دانند و با چنین سیاستی در بازار برخی کشورها از جمله ایران و عراق و… موفق به جذب مشتری شده اند، اما درست در شرایطی که صنعت خودروی ایران با مشکلاتی به ویژه در بحث ارتباط با برندهای معتبر جهانی مواجه است، ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودروساز کشور تلاش کرده تا محصولی بدون کپی تولید و وارد بازار کند.

درواقع ایران خودرو‌ در هدف گذاری جدید خود با تاکید بر مشتری مداری، محصولی جدید را روانه بازار می کند که طبق برنامه ریزی صورت گرفته از شهریور ماه ۱۴۰۲ به صورت منظم تولید انبوه آن انجام می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟