مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو

مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو

دوشنبه - 16 آبان 1401

پیشرانه- در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو بپردازیم؛ زیرا این دو کراس‌اوور چینی مونتاژ داخل هم ازنظر کلاس فنی و هم ازلحاظ قیمت رقیب اصلی یکدیگر محسوب می‌شوند و به‌احتمال‌زیاد مشتریان برای خرید یکی از آن‌ها به شک خواهند افتاد.

پیشرانه- در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو بپردازیم؛ زیرا این دو کراس‌اوور چینی مونتاژ داخل هم ازنظر کلاس فنی و هم ازلحاظ قیمت رقیب اصلی یکدیگر محسوب می‌شوند و به‌احتمال‌زیاد مشتریان برای خرید یکی از آن‌ها به شک خواهند افتاد.

پس اگر می‌خواهید بدانید کدام‌یک از این دو خودرو ارزش خرید بالاتری دارند، بهتر است در ادامه به مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو از پایگاه خبری «پیشرانه» توجه بفرمایید.

مقایسه تیگو ۷ پرو با لاماری ایما ازنظر فنی

تیگو ۷ پرو و لاماری ایما هر دو جزو خودروهای نسبتاً جدید هستند که سال‌های زیادی از تولدشان نمی‌گذرد و هنوز هم در بازارهای بین‌المللی جزو به‌روزترین محصولات به‌حساب می‌آیند. استایل لاماری ایما خاص و جوان پسندتر به نظر می‌رسد و این نکته باعث می‌شود تا افرادی که به دنبال خودروهای منحصربه‌فردتر می‌گردند، از ظاهر لاماری ایما لذت بیشتری ببرند.

اما در سوی دیگر تیگو ۷ پرو شمایل ساده اما باوقارتری دارد که در عین جذابیت پختگی بیشتری را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین بسته به سلیقه مشتری هر دو خودرو جزو محصولات زیبای موجود در بازار به‌حساب می‌آیند و هرکدام می‌توانند نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را پاسخگو باشند.

در مورد طراحی داخلی نیز باید گفت که وضعیت به همان منوال است اما شاید ازنظر جنس متریال استفاده‌شده در ساخت کابین، وضعیت تیگو ۷ پرو نسبت به حریف کمی بهتر باشد و رضایت بیشتری در کاربر ایجاد کند.

البته به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر، وضعیت لاماری ایما ازلحاظ میزان فضای داخلی نسبت به تیگو ۷ پرو برتر بوده و به‌ویژه سرنشین در ردیف عقب این خودرو فضای پای بیشتری در اختیار خواهد داشت. در مورد گنجایش صندوق‌عقب نیز باید بدانید که گنجایش فضای بار لاماری ایما حدود ۴۸۰ لیتر است که قدری بزرگ‌تر از صندوق‌عقب ۴۱۴ لیتری فونیکس تیگو ۷ پرو خواهد بود.

مقایسه فنی لاماری ایما و تیگو ۷ پرو

مقایسه لاماری ایما با تیگو ۷ پرو ازنظر فنی نشان می‌دهد که وضعیت محصول آرین پارس موتور در مقایسه با کراس‌اوور مدیران خودرو رضایت‌بخش‌تر بوده و توان حرکتی مطلوب‌تری از سوی موتور و گیربکس لاماری ایما در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت؛ زیرا موتور ۱.۵ لیتری لاماری قدرتی در حد ۱۹۵ اسب بخار به‌علاوه ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه روغنی به محور جلو انتقال می‌دهد، این در حالی است که موتور ۱.۵ لیتری تیگو ۷ پرو تنها ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

ضمن آنکه گیربکس این خودرو نیز از نوع سی وی تی با قابلیت تعویض دستی ۹ سرعته است که نسبت به جعبه‌دنده‌های دوکلاچه کارکرد آهسته‌تری دارد و باعث می‌شود که خودرو ازلحاظ چابکی کمی در تنگنا قرار بگیرد؛ بنابراین در بحث توان حرکتی وضعیت لاماری ایما نسبت به تیگو ۷ پرو کاملاً برتر است و شتاب بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در این راستا باید بدانید که شتاب صفر تا صد لاماری ایما چیزی حدود ۹.۵ ثانیه است اما این رقم برای تیگو ۷ پرو به نزدیکی ۱۱.۵ ثانیه می‌رسد. ازلحاظ نرمی سواری نیز می‌توان گفت که وضعیت لاماری کمی بهتر از حریف است و سواری لذت‌بخش‌تری برای سرنشینان خود رقم می‌زند.

استفاده از سیستم تعلیق مالتی لینک در بخش عقب هر دو خودرو نیز موجب ارتقای هندلینگ و تعادل این کراس‌اوورها در عبور از مسیرهای مختلف می‌شود. ترمزهای هر دو ماشین چینی موردنظر ما نیز پرقدرت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسند، زیرا هر دو خودرو مسافتی در حد ۳۹ متر را برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت روی سطح آسفالت نیاز دارند که در نوع خود بسیار مناسب است.

دراین‌بین بزرگ‌ترین انتقادی که به بخش فنی لاماری ایما واردشده فقدان سیستم تعویض دنده دستی یا تیپ ترونیک برای گیربکس اتوماتیک آن است که باعث شده در برخی مواقع کاربران از نبود این سیستم اظهار نارضایتی کنند؛ اما درمجموع گیربکس ایما به‌صورت نسبتاً دقیق و به نرمی تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد و عملکرد قابل قبولی در حالت اتوماتیک از خود به نمایش می‌گذارد.

مدل خودرو تیگو ۷ پرو مدیران خودرو لاماری ایما
نوع موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱.۵ لیتری توربو
توان (اسب بخار) ۱۵۶ ۱۹۵
گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۳۰ ۲۸۵
گیربکس Cvt با ۹ دنده مصنوعی ۷ سرعته دوکلاچه تر اتوماتیک DCT
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۱.۵ حدود ۹.۵
مصرف سوخت ۷ ۷
وزن ۱۴۳۸ ۱۵۵۰
ابعاد بدنه (mm) ۴۴۷۰-۱۸۳۷-۱۶۷۰ ۴۵۶۵-۱۸۶۰-۱۶۹۰
فاصله محوری (mm) ۲۶۷۰ ۲۷۱۵

 

مقایسه آپشن‌های لاماری ایما و تیگو ۷ پرو

گرچه آپشن‌های لاماری ایما در حالت عادی کافی به نظر می‌رسند اما مشتریان از خودرویی در این سطح انتظارات بیشتری دارند و می‌توان گفت تیگو ۷ پرو در این زمینه بهتر ظاهر شده است. ازجمله امکانات مشترک این دو خودرو می‌توان به کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی و اتوهلد، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، بلوتوث و USB، شش کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده، دوربین عقب، روکش صندلی چرمی، خروجی برق ۱۲ ولت، سانروف و سقف پانوراما، آینه‌های کناری تاشونده برقی و… اشاره کرد.

اما تیگو ۷ پرو از امکانات بیشتری مثل شارژر وایرلس، درب صندوق برقی هوشمند، گرم‌کن صندلی جلو، دوربین ۳۶۰ و جانبی، نویگیشن، گرم‌کن فرمان، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو سود می‌برد.

لاماری ایما بخریم یا تیگو ۷ پرو؟

اگر معیارهایی مثل طراحی ظاهری خاص، فضای کابین جادارتر، صندوق‌عقب بزرگ‌تر و البته توان حرکتی چابک‌تر جزو ملاک‌های اصلی مشتری برای خرید یک کراس‌اوور خانوادگی باشد، آن‌وقت باید گفت که خرید لاماری ایما برای این‌گونه افراد منطقی‌تر است؛ زیرا تطابق بیشتری با نیاز آن‌ها دارد.

اما اگر مواردی مثل خدمات پس از فروش گسترده‌تر، لوازم‌یدکی فراوان با توجه به اشتراک فنی کامل تیگو ۷ پرو با بسیاری دیگر از محصولات مدیران خودرو، طراحی ظاهری متعادل‌تر، فضای داخلی باکیفیت‌تر و امکانات متنوع‌تر را مدنظر قرار دهید، آن‌وقت به نظر ما فونیکس تیگو ۷ پرو کارایی بیشتری دارد و می‌تواند گزینه بهتری برای تأمین نیاز شما باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟