خودروسازان از خودروهای برقی غافل نشوند

یکشنبه - 11 دی 1401

پیشرانه – آکیو تویودا، مدیرعامل ابرخودروساز جهان در بازدید از یکی از شرکت های زیرمجموعه تویوتا در تایلند مطلبی کلیدی را بیان کرد.

پیشرانه – آکیو تویودا، مدیرعامل ابرخودروساز جهان در بازدید از یکی از شرکت های زیرمجموعه تویوتا در تایلند مطلبی کلیدی را بیان کرد.
به گزارش وب سایت خبري«پیشرانه» ، آقای تویودا اظهارکرد که بیشتر تولیدکنندگان صنعت خودرو جهان جزو اکثریت خاموش هستند، آنهایی که اعتقادی به خودروهای برقی و سرمایه گذاری در این خصوص ندارند.
جالب است که تقاضا برای خودروهای برقی در جهان رو به افزایش است و این موضوع توانسته بر قیمت محصولاتی همچون مس اثر گذار باشد.
تویوتا که خودروهایش عنوان بادوام ترین، کم هزینه ترین و متنوع ترین های جهان را در اختیار دارد در اکثر مدل ها دارای خودروهای بنزینی و یا هایبرید است و یک خودرو تمام برقی به نام بی زد ۴ ایکس (bZ4x) نیز تولید می کند.
این در حالی است که خودروسازان جهان به سمت تولید خودروهای برقی در حرکت هستند و اگر خودروسازان دیگر از این موضوع جا بمانند، شاید جبران آن زمان بر و نیازمند هزینه بیشتر جهت باز پس گیری سهم جهانی باشد.
خودروسازان برتر جهان قصد دارند برای حمایت از تولید خودروی الکتریکی، تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱.۲ تریلیون دلار برای توسعه و تولید میلیون‌ها دستگاه از این خودرو‌ها به همراه باتری‌ها و مواد خام هزینه کنند.
رقم سرمایه گذاری در خودرو‌های برقی که پیش از این منتشر نشده بود، کمتر از برآورد‌های قبلی رویترز و بیش از دو برابر آخرین محاسباتی است که یک سال پیش منتشر شد.
برای درک بهتر این رقم سرمایه گذاری باید گفت که آلفابت، شرکت مادر گوگل و Waymo، دارای ارزش بازار ۱.۳ تریلیون دلاری است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟