مهدی اسدی
پنجشنبه - 10 فروردین 1402

معرفی سانگ یانگ کوراندو توربو محصول جدید نورا موتور + فیلم رانندگی در شب

پیشرانه- شرکت نورا موتور که در مونتاژ محصولات سانگ‌یانگ فعالیت دارد، به‌تازگی محصول جدیدی از تولیدات این برند کره‌ای را به فهرست خودروهای مونتاژی خود اضافه کرده است. به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سانگ یانگ کوراندو توربو جدیدترین محصولی است که قرار شده تحت برند سانگ یانگ در ایران به فروش برسد. این خودرو یک […]

دسته ویدیو ها:

پیشرانه- شرکت نورا موتور که در مونتاژ محصولات سانگ‌یانگ فعالیت دارد، به‌تازگی محصول جدیدی از تولیدات این برند کره‌ای را به فهرست خودروهای مونتاژی خود اضافه کرده است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سانگ یانگ کوراندو توربو جدیدترین محصولی است که قرار شده تحت برند سانگ یانگ در ایران به فروش برسد. این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک با شاسی یکپارچه است و برخلاف نسل‌های قبلی از شاسی مستقل استفاده نمی‌کند.

نسل چهارم سانگ یانگ کوراندو به‌زودی توسط شرکت نورا موتور مونتاژ شده و در اختیار خریداران داخلی قرار خواهد گرفت. برخی نسل‌های قبلی کوراندو به‌صورت شاسی مستقل عرضه می‌شدند اما حالا شرکت سازنده تصمیم گرفته تا محصولات این خانواده را به‌صورت شاسی یکپارچه و یا همان کراس‌اوور به بازار عرضه کند.

این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان نسل چهارم سانگ یانگ کوراندو در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد و از آن سال تاکنون همچنان روی خط تولید قرار داشته است.

این خودرو اواخر سال گذشته در اختیار ما در «پیشرانه» قرار گرفت تا به بررسی آن در شب بپردازیم، اما آن‌طور که مدیران ارشد نورا موتور گفته‌اند محصولی که قرار است بر روی خط تولید این شرکت قرار بگیرد تفاوت‌هایی ما مدل نمونه وارداتی دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بعد از تماشای فیلم تست و بررسی این خودرو از خواندن ادامه مطلب غافل نشوید.

 اما خودرویی که قرار است در نورا موتور تولید شود:

بررسی طراحی

گرچه سانگ یانگ کوراندو توربو نسبت به نسل پیشین طراحی متفاوتی پیدا کرده است اما این طراحی متفاوت برای مشتریان ایرانی چندان جدید به نظر نمی‌رسد؛ چراکه طراحی کوراندو توربو بسیار شبیه به تیوولی است و حتی شاید برخی افراد که تخصص کمتری در زمینه خودرو دارند، این دو محصول را در کوچه و بازار با یکدیگر اشتباه بگیرند.

به‌هرحال استایل کوراندو توربو حالت جذاب و عضلانی‌تری نسبت به تیوولی ارائه می‌دهد و درمجموع به‌کارگیری خطوط صاف و برجسته و همچنین اشکال هندسی زاویه‌دار باعث شده تا طراحی دل‌نشین و تا حدودی اسپرت و عضلانی را برای کوراندو توربو شاهد باشیم.

طرح داخلی کوراندو توربو نسبت به محصولات چینی کمی قدیمی‌تر احساس می‌شود اما در کل نمی‌توان انتقادی به نمای داخلی کوراندو توربو وارد دانست. استفاده از متریال باکیفیت این کابین باعث رضایت کامل مشتریان خواهد شد و صندلی‌های خوش‌فرم و راحت آن نیز می‌تواند خستگی و کوفتگی را از کاربران تا حد زیادی دور کند و حمایت مناسبی از بدن آن‌ها به عمل بیاورد.

میزان فضای صندوق‌عقب هم به حدی هست که بتواند نیازهای خانوادگی و مسافرتی یک خانواده پنج نفره را به قدر کافی پاسخ دهد. ضمناً با توجه به فاصله ۲۶۷۵ میلی‌متری بین محور چرخ‌های جلو و عقب، باید انتظار داشته باشید که فضای نسبتاً کافی و مناسبی برای سرنشینان بزرگ‌سال در صندلی‌های ردیف دوم یافت شود.

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو

کوراندو جدید در بازارهای جهانی با نسخه‌های مختلف بنزینی و دیزلی عرضه شده است اما در بازار ایران یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری نیروبخش آن خواهد بود. سانگ یانگ کوراندو توربو به کمک این پیشرانه می‌تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را به‌واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سامانه انتقال قدرت تمام چرخ محرک، به هر دو محور جلو و عقب انتقال بدهد.

بنابراین سانگ یانگ کوراندو توربو می‌تواند در آفرود و طبیعت‌گردی نسبت به اکثر کراس‌اوورهای چینی که تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو در ایران عرضه شده‌اند، توانمندی بیشتری از خود نشان بدهد.

شتاب صفر تا صد کوراندو توربو حدود ۱۲ ثانیه ارزیابی می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کراس‌اوور دو دیفرانسیل معادل ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن دارد و به‌صورت ترکیبی چیزی نزدیک به ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد. سایر جزئیات مرتبط با مشخصات فنی کوراندو توربو در جدول زیر به اطلاعات رسیده است.

خودرو سانگ یانگ کوراندو توربو
موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ/ چهار سیلندر
توان خروجی ۱۶۳ اسب بخار / ۲۸۰ نیوتن‌متر
انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته
شتاب ۰ – ۱۰۰ کیلومتربرساعت حدود ۱۲ ثانیه
بیشترین سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم

در مورد تجربه رانندگی با کوراندو توربو باید به این نکته اشاره‌کنیم که با توجه به کلاس بدنه و ابعاد خودرو، مهندسان تصمیم گرفتند سیستم تعلیق آن را کمی سفت تنظیم کنند تا بدین‌وسیله میزان بادی رول و حرکات جانبی بدنه به حداقل برسد و هندلینگ پایدارتری را ارائه دهد.

بدین ترتیب هنگام عبور از مسیرهای منحنی شکل، تعادل و پایداری اطمینان‌بخشی را در سانگ یانگ کوراندو احساس خواهید کرد؛ اما در عوض میزان ضربات وارده به کابین از سمت تعلیق کمی افزایش پیدا کرده و نرمی سواری آن تا حدودی مورد مصالحه قرار گرفته است.

فرمان کوراندو نسل چهار سفتی مناسبی دارد و حس نسبتاً دقیقی از شرایط جاده به دستان راننده منتقل می‌کند. قابلیت طبیعت‌گردی و آفرود نوردی کوراندو توربو هم به حدی است که می‌توان با آن در مسیرهای خاکی و آفرود نه‌چندان دشوار، به‌خوبی حرکت کرد و از سامانه دو دیفرانسیل برای عبور از این مسیرهای ناهموار کمک گرفت.

امکانات و آپشن‌ها

کوراندو نسل چهار قرار است با امکاناتی تراز اول و مدرن به دست مشتریان ایرانی برسد. از ترمز خودکار اضطراری و هشدار تصادف گرفته تا سامانه هشدار انحراف از مسیر، شارژر وایرلس، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، گرم‌کن تمام صندلی‌ها، سردکن صندلی‌های جلو و… شامل این موارد خواهند بود.

در زیر می‌توانید امکانات و آپشن‌های رفاهی ایمنی سانگ یانگ کوراندو توربو را به‌صورت فهرست‌وار مطالعه کنید

  • شارژر وایرلس موبایل
  • حس‌گر نور و باران
  • سانروف
  • حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم پایش باد لاستیک TPMS
  • گرم‌کن و سردکن برای صندلی‌های جلو بعلاوه گرم‌کن صندلی‌های عقب،
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سامانه استارت – استاپ،
  • کروز کنترل تطبیقی هوشمند
  • هفت عدد کیسه هوا
  • ترمز خودکار اضطراری، سیستم خودران LKA
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر،
  • رادار هشدار انحراف از میسر، هشدار نقاط کور، سیستم کمکی حرکت بین خطوط
  • کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری
  • مود رانندگی نرمال اسپرت و زمستانی و…

مزایا معایب کوراندو

+کیفیت ساخت بالا

+هندلینگ و پایداری اطمینان‌بخش

+امکانات متنوع

+توان فنی و شتاب مناسب

+انتقال قدرت دو دیفرانسیل

-سواری نسبتاً خشک

-طراحی داخلی نسبتاً قدیمی

کلام آخر

سانگ یانگ کوراندو نسل چهار به‌عنوان یک محصول کره‌ای می‌تواند حریفی مطرح و توانمند برای اکثر کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار ایران باشد. این خودرو توان فنی مناسبی دارد، شتاب و چابکی قابل قبولی ارائه می‌دهد، از امکانات متنوع و سطح بالا برخوردار است و کیفیت ساخت آن نیز مناسب به نظر می‌رسد.

گفته‌شده که نورا موتور عرضه سانگ یانگ کوراندو توربو را از تابستان ۱۴۰۲ در کشورمان آغاز می‌کند. در مورد قیمت این محصول فعلاً صحبتی به میان نیامده اما احتمالاً باید منتظر قیمت‌های نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان برای این خودروی کره‌ای در ایران باشیم.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟