کاهش قیمت کامیون های فورد رقم خورد

چهارشنبه - 28 تیر 1402

پیشرانه -فورد قیمت کامیون های F-150 لایتنینگ را با داغ شدن جنگ خودروهای الکتریکی کاهش داد.

پیشرانه -فورد قیمت کامیون های F-150 لایتنینگ را با داغ شدن جنگ خودروهای الکتریکی کاهش داد

به گزارش وب سابت خبری«پیشرانه» ،  فورد روز دوشنبه با کاهش قیمت کامیون های F-150 لایتنینگ خود، از جمله کاهش ۱۷ درصدی برای مدل پایه، جنگ قیمتی در صنعت خودروهای الکتریکی را عمیق تر کرد، زیرا قصد دارد سهم خود را در بازار EV تحت سلطه توسط تسلا افزایش دهد.

سهام فورد ۶ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۰۹ دلار رسید.

این خودروساز که در اوایل سال جاری قیمت لایتنینگ را افزایش داده بود، گفت که توانسته است قیمت ها را به دنبال بهبود مقیاس و هزینه های مواد خام باتری کاهش دهد. در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش خودروهای برقی فورد ۲.۸ درصد کاهش یافت.

این حرکت در بحبوحه جنگ قیمتی که چند ماه پیش توسط تسلا آغاز شد، رخ داد که با کاهش فروش، خودروهای الکتریکی خودروسازان قدیمی در نمایندگی‌ها انباشته شدند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز دوشنبه در توییتی گفت: “فورد لایتنینگ وسیله نقلیه خوبی است، فقط تا حدودی گران است، به ویژه با توجه به نرخ های بالای بهره این روزها برای هر نوع وام.

هفته گذشته، تسلا اعلام کرد که اولین سایبرتراک خود را پس از دو سال تاخیر در کارخانه خود در تگزاس ساخته است.

Marin Gjaja، مدیر ارشد مشتریان در Ford Model e روز دوشنبه گفت: اندکی پس از راه اندازی F-150 Lightning، افزایش سریع هزینه های مواد، محدودیت های عرضه و سایر عوامل باعث افزایش هزینه کامیون برقی فورد و مشتریان ما شد.ما به کار در پس زمینه برای بهبود دسترسی و مقرون به صرفه بودن ادامه دادیم.»

فورد همچنین اعلام کرد که مرکز خودروهای الکتریکی روژ خود در میشیگان را برای تکمیل به‌روزرسانی نهایی کارخانه به‌طور موقت تعطیل کرده است، زیرا قصد دارد از پاییز امسال نرخ کارکرد سالانه این تأسیسات را به ۱۵۰۰۰۰ کامیون لایتنینگ برساند.

جیمز پیکاریلو، تحلیلگر BNP Paribas Exane گفت، اگرچه قیمت گذاری همیشه یک محرک معنادار خواهد بود، اما رسیدن از نرخ ضرر ۳ میلیارد دلاری برای فورد مدل e به پایین آمدن قیمت، مستلزم این است که سهم اصلی از مقیاس باشد.

قیمت مواد اولیه باتری یکی از عواملی بوده است که قیمت خودروهای برقی را بالا برده است. اما قیمت‌های کبالت و لیتیوم که برای باتری‌های برقی حیاتی هستند، کاهش یافته است.

فورد همچنین گزینه های منبع یابی خود را تقویت کرده و از قراردادهای عرضه جدید برای لیتیوم با درجه باتری در اوایل سال جاری رونمایی کرده است.

نسخه پرو پایه لایتنینگ اکنون قیمت خرده فروشی پیشنهادی ۴۹۹۹۵ دلار را در مقایسه با قیمت قبلی آن ۵۹۹۷۴ دلار دارد، در حالی که مدل رده بالاتر پلاتینیوم حدود ۶.۲ درصد کمتر و ۹۱۹۹۵ دلار قیمت خواهد داشت.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟