نیسان سانی با جهان نوین آریا به سامانه یکپارچه آمد

دوشنبه - 11 دی 1402

پیشرانه – شنیده‌ها حاکی از آن است شرکت جهان نوین آریا قصد دارد با عرضه نسل قبلی نیسان سانی با کد N17 مجدد به بازار خودروهای وارداتی بازگردد. این در حالی است که پیش از این نسل جدید نیسان سانی با کد N18 جهت طی کردن مراحل فنی پا به خاک ایران گذاشته است. به […]

پیشرانه – شنیده‌ها حاکی از آن است شرکت جهان نوین آریا قصد دارد با عرضه نسل قبلی نیسان سانی با کد N17 مجدد به بازار خودروهای وارداتی بازگردد. این در حالی است که پیش از این نسل جدید نیسان سانی با کد N18 جهت طی کردن مراحل فنی پا به خاک ایران گذاشته است.

به گزارش پیشرانه به نقل از خودروبانک ، در حال حاضر سانی نخستین محصول نیسان است که توانسته وارد سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی شود. با وجود آن‌که شرکت‌های دیگر پیش از این مدل‌های جدید و به‌روز نیسان را معرفی کرده‌ بودندف تاکنون هیچ یک از آن‌ها وار سامانه یکپارچه نشده و باید منتظر ماند تا در روزهای آتی مدل‌های به‌روز نیسان از جمله نسل جدید سانی هم به این سامانه اضافه شوند.

اما نکته قابل تامل درخصوص محصول جدید جهان نوین آریا، معرفی نسل قبلی نیسان سانی است. زیرا پیش از این نیز نسل جدید سانی وارد کشور شده و احتمال حضورش در بازار ایران وجود دارد. حال باید دید که جهان نوین آریا در ادامه سایر مدل‌های نیسان را به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد و یا فقط به بازار خودروهای اقتصادی بسنده می‌کند

نگاهی به تاریخچه نیسان سانی

سانی یکی از پرفروش‌ترین محصولات اقتصادی نیسان در بازارهای آسیا، خصوصا خاورمیانه است. اصالت این سدان کامپکت در واقع به داتسون ۱۰۰۰ باز می‌گردد. خودروی مورد نظر در واقع نسل پیشین سانی محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ روی خط تولید این کمپانی قرار داشت. سانی در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی گوانگژو چین به صورت رسمی معرفی شد و از سال ۲۰۱۱ عرضه رسمی آن آغاز شد. سانی در برخی از بازارهای آسیای جنوب شرقی با نام Almera و در آمریکای شمالی با نام Versa نیز شناخته می‌شود. از سال ۲۰۲۰ تاکنون نیز نسل جدید سانی با کد N18 به بازارهای جهانی معرفی شد.

گفتنی است نیسان سانی با ظاهری شبیه به سدان‌های سایز متوسط و فول سایز نظیر آلتیما و ماکسیما، در هر دوره‌ای مورد توجه علاقه‌مندان قرار داشته است. همچنین قیمت مقرون به صرفه و مشخصات فنی آن، همواره سبب شه نام سانی در صدر جدول خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفه جای داشته باشد.

مشخصات فنی نیسان سانی N17

نیسان سانی وارد شده به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌گیرد. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل ۱۰۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۴ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT روانه چرخ‌های جلو کند. همچنین از دیگر مشخصه‌های بارز این خودرو می‌توان به مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

همچنین از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سنسور و دوربین دنده عقب و سیستم تهویه مطبوع دستی اشاره کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟